Ford nabídne Mondeo s nafukovacími bezpečnostními pásy

Ford oznámil, že nové Mondeo se stane prvním evropským modelem, který bude vybaven inovativními nafukovacími bezpečnostními pásy.
Ford nabídne Mondeo s nafukovacími bezpečnostními pásy

„Systém prošel důkladným testováním na celé rodině našich zkušebních figurín a poskytuje lepší ochranu než standardní zadní bezpečnostní pásy,“ uvedl Joerg Doering, konstruktér zádržných systémů z Ford of Europe. „Spojení vlastností airbagu a bezpečnostního pásu je významný pokrok. Momentálně v Evropě ani není taková technologie k dispozici.“

Jak to funguje?

Stejně jako airbagy se i nafukovací bezpečnostní pásy aktivují, jakmile senzory nárazu zaznamenají situaci odpovídající nehodě. Ze zásobníku uloženého pod sedadlem je přes sponu do pásu uvolněn stlačený plyn, jenž způsobí rozvinutí pásu za méně než 40 milisekund.

„Pás poskytuje lepší ochranu hlavy a krku a je obzvláště vhodný pro malé děti nebo seniory, kteří jsou při nehodách zranitelnější,“ dodal Doering.

Na rozdíl od airbagů, které při rozvíjení uvolňují teplo, se bezpečnostní pásy Fordu nafukují chladným stlačeným plynem.

Zájem v USA

Účelem nafukovacího bezpečnostního pásu je zmírnit poranění hlavy, krku a hrudníku osob na zadních sedadlech, kde často cestují děti nebo senioři. V případě nehody pás velmi rychle zvětší svůj objem a energie nárazu se tak rozloží na pětkrát větší plochu než u běžného pásu.

Nafukovací pásy se používají stejným způsobem jako ty obyčejné a lze je bez problémů kombinovat s dětskými sedačkami. Více než 90 % lidí, kteří měli v rámci výzkumu organizovaného Fordem možnost nafukovací pásy otestovat, je považovalo za stejně komfortní nebo komfortnější než běžné pásy.

Tato technologie byla poprvé uvedena na trh v americkém Fordu Explorer modelového roku 2011 a ihned si získala velkou popularitu. Objednává si ji přibližně 40 % zákazníků.

Již v roce 1955

Nafukovací bezpečnostní pásy Ford jsou poslední z řady inovací, kterými Ford přispěl ke konstrukci bezpečnostních pásů. Už v roce 1955 Ford poprvé nabídl zákazníkům možnost objednat si dvoubodové pásy, což tehdy byla velká novinka.

„Nové Mondeo bude prvním vozem své třídy, jenž novou technologii nabídne,“ řekl Klaus Scherzer, brand manager Ford of Europe. „Jsme přesvědčeni, že zákazníci tuto novinku ocení.“

 

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 34 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků