Ford nabídne Mondeo s nafukovacími bezpečnostními pásy

Ford oznámil, že nové Mondeo se stane prvním evropským modelem, který bude vybaven inovativními nafukovacími bezpečnostními pásy.
Ford nabídne Mondeo s nafukovacími bezpečnostními pásy

„Systém prošel důkladným testováním na celé rodině našich zkušebních figurín a poskytuje lepší ochranu než standardní zadní bezpečnostní pásy,“ uvedl Joerg Doering, konstruktér zádržných systémů z Ford of Europe. „Spojení vlastností airbagu a bezpečnostního pásu je významný pokrok. Momentálně v Evropě ani není taková technologie k dispozici.“

Jak to funguje?

Stejně jako airbagy se i nafukovací bezpečnostní pásy aktivují, jakmile senzory nárazu zaznamenají situaci odpovídající nehodě. Ze zásobníku uloženého pod sedadlem je přes sponu do pásu uvolněn stlačený plyn, jenž způsobí rozvinutí pásu za méně než 40 milisekund.

„Pás poskytuje lepší ochranu hlavy a krku a je obzvláště vhodný pro malé děti nebo seniory, kteří jsou při nehodách zranitelnější,“ dodal Doering.

Na rozdíl od airbagů, které při rozvíjení uvolňují teplo, se bezpečnostní pásy Fordu nafukují chladným stlačeným plynem.

Zájem v USA

Účelem nafukovacího bezpečnostního pásu je zmírnit poranění hlavy, krku a hrudníku osob na zadních sedadlech, kde často cestují děti nebo senioři. V případě nehody pás velmi rychle zvětší svůj objem a energie nárazu se tak rozloží na pětkrát větší plochu než u běžného pásu.

Nafukovací pásy se používají stejným způsobem jako ty obyčejné a lze je bez problémů kombinovat s dětskými sedačkami. Více než 90 % lidí, kteří měli v rámci výzkumu organizovaného Fordem možnost nafukovací pásy otestovat, je považovalo za stejně komfortní nebo komfortnější než běžné pásy.

Tato technologie byla poprvé uvedena na trh v americkém Fordu Explorer modelového roku 2011 a ihned si získala velkou popularitu. Objednává si ji přibližně 40 % zákazníků.

Již v roce 1955

Nafukovací bezpečnostní pásy Ford jsou poslední z řady inovací, kterými Ford přispěl ke konstrukci bezpečnostních pásů. Už v roce 1955 Ford poprvé nabídl zákazníkům možnost objednat si dvoubodové pásy, což tehdy byla velká novinka.

„Nové Mondeo bude prvním vozem své třídy, jenž novou technologii nabídne,“ řekl Klaus Scherzer, brand manager Ford of Europe. „Jsme přesvědčeni, že zákazníci tuto novinku ocení.“

 

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků