Ford nabídne Mondeo s nafukovacími bezpečnostními pásy

Ford oznámil, že nové Mondeo se stane prvním evropským modelem, který bude vybaven inovativními nafukovacími bezpečnostními pásy.
Ford nabídne Mondeo s nafukovacími bezpečnostními pásy

„Systém prošel důkladným testováním na celé rodině našich zkušebních figurín a poskytuje lepší ochranu než standardní zadní bezpečnostní pásy,“ uvedl Joerg Doering, konstruktér zádržných systémů z Ford of Europe. „Spojení vlastností airbagu a bezpečnostního pásu je významný pokrok. Momentálně v Evropě ani není taková technologie k dispozici.“

Jak to funguje?

Stejně jako airbagy se i nafukovací bezpečnostní pásy aktivují, jakmile senzory nárazu zaznamenají situaci odpovídající nehodě. Ze zásobníku uloženého pod sedadlem je přes sponu do pásu uvolněn stlačený plyn, jenž způsobí rozvinutí pásu za méně než 40 milisekund.

„Pás poskytuje lepší ochranu hlavy a krku a je obzvláště vhodný pro malé děti nebo seniory, kteří jsou při nehodách zranitelnější,“ dodal Doering.

Na rozdíl od airbagů, které při rozvíjení uvolňují teplo, se bezpečnostní pásy Fordu nafukují chladným stlačeným plynem.

Zájem v USA

Účelem nafukovacího bezpečnostního pásu je zmírnit poranění hlavy, krku a hrudníku osob na zadních sedadlech, kde často cestují děti nebo senioři. V případě nehody pás velmi rychle zvětší svůj objem a energie nárazu se tak rozloží na pětkrát větší plochu než u běžného pásu.

Nafukovací pásy se používají stejným způsobem jako ty obyčejné a lze je bez problémů kombinovat s dětskými sedačkami. Více než 90 % lidí, kteří měli v rámci výzkumu organizovaného Fordem možnost nafukovací pásy otestovat, je považovalo za stejně komfortní nebo komfortnější než běžné pásy.

Tato technologie byla poprvé uvedena na trh v americkém Fordu Explorer modelového roku 2011 a ihned si získala velkou popularitu. Objednává si ji přibližně 40 % zákazníků.

Již v roce 1955

Nafukovací bezpečnostní pásy Ford jsou poslední z řady inovací, kterými Ford přispěl ke konstrukci bezpečnostních pásů. Už v roce 1955 Ford poprvé nabídl zákazníkům možnost objednat si dvoubodové pásy, což tehdy byla velká novinka.

„Nové Mondeo bude prvním vozem své třídy, jenž novou technologii nabídne,“ řekl Klaus Scherzer, brand manager Ford of Europe. „Jsme přesvědčeni, že zákazníci tuto novinku ocení.“

 

bazar

Ford Transit 2,2
Rok výroby: 2011
Stav: 46 069 km
Cena: 280 000 Kč
Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 114 106 km
Cena: 170 000 Kč
Ford Kuga 2
Rok výroby: 2009
Stav: 163 746 km
Cena: 256 000 Kč
Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2006
Stav: 191 512 km
Cena: 69 000 Kč
Ford Galaxy 1,9
Rok výroby: 2003
Stav: 264 758 km
Cena: 76 000 Kč
Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2008
Stav: 148 678 km
Cena: 127 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

dnes | Jiří Švamberk | 1 příspěvek
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků