Ford Mustang v Evropě ostudu opravdu neudělá [první jízdní dojmy]

Ford Mustang dostal hodně lákavou cenu, což by mu samo o sobě mohlo stačit k tomu, aby se i na evropském trhu zařadil mezi úspěšné modely. Jenže po prvních jízdách je jasné, že nízká cena nebude jediným argumentem pro koupi tohoto auta. Nový Mustang se totiž povedl.
Seznam kapitol
  1. Design: S odkazem do minulosti, Interiér: Mondeo jen minimálně
  2. Fastback: S osmiválcem pod kapotou, Zatáčet umí!
  3. Ani čtyřválcové kabrio neurazí, Verdikt, Technické údaje
  4. Fotogalerie

Minulý rok proběhl ve znamení oslav padesátého výročí představení první generace kultovního Fordu Mustang. Věřte, nebo ne, za celou tu dobu se do Evropy tohle auto nikdy oficiálně nedováželo. S nástupem té úplně poslední generace se ale tento fakt mění, takže si i čeští zákazníci budou moci pořídit svůj Mustang přímo od oficiálního zastoupení automobilky.

Zajímavosti | Retro | Ford | Sportovní auta | Kupé

Ford Mustang oslavil 50. narozeniny na ruzyňském letišti (153x foto)

Rozhodnutí to evidentně nebylo špatné. Ukázalo se to už minulý rok, kdy se v rámci finále Ligy mistrů UEFA prodávala přes internet série pěti stovek prvních evropských Mustangů. Zájemců se registrovalo 9300, nejrychlejších 500 zákazníků stihlo obsadit všechna auta za půl minuty. Mimochodem čtyři exempláře dostanou českého majitele. 

Dalším důkazem budiž také fakt, že již koncem dubna evidoval evropský trh 2200 objednaných exemplářů. Mimochodem do České republiky letos míří 80 kusů a ke včerejšímu dni (19. května) jich bylo objednaných 65. 

Důvodem takového zájmu ze strany evropských zákazníků bude určitě velký „hlad“. Ono padesátileté čekání je už docela dlouhé. Dalším dobrým důvodem je i povedený design. Jenže co ostatní a důležitější aspekty? Všechny ty z vás, kteří bez pořádného svezení auto rovnou objednali, mohu uklidnit. Čeká na vás povedený vůz.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Design je moderní, ale zároveň si uchoval některé prvky typické pro ostatní Mustangy. Na první pohled každý pozná, že to auto, které před ním stojí, je Ford Mustang. 

Design: S odkazem do minulosti

Jak už jsem zmínil, design auta se povedl, respektive mně osobně se velmi líbí. Auto má agresivní výraz, moderní vzhled a především každý na první pohled pozná, že to, co právě kolem projelo, je Ford Mustang. Ani poslední generaci si zaručeně s ničím nespletete.

Tuning | Americká auta | Ford | Sportovní auta

U GeigerCars upravili Ford Mustang. Má kompresor a přes 700 koní

Ford se pokusil dostat na auto typické prvky, se kterými se představila už první generace. Jde například o prolisy na kapotě, žebrování ve světlech, ostrou hranu táhnoucí se od předního až po zadní blatník nebo tvar zadních světel.

O tom, že můžeme považovat design Mustangu za povedený, svědčilo i chování německých kolemjdoucích během mezinárodní prezentace konané v okolí Mnichova. Prakticky vždy, kdy jsme zastavili na focení, se velmi rychle našel někdo, kdo se na auto ptal nebo si auto rovnou fotil. Mám takové tušení, že ani v naší české realitě to nebude o mnoho jiné.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
A takto to vypadá, když vedle sebe postavíte první a poslední Mustang. Když se na obě auta pečlivě podíváte, najdete hned několik společných prvků. 

Co se samotných rozměrů týká, bavíme se zde o automobilu, který během padesáti let hodně narostl. Nejnovější vydání je dlouhé 4784 mm, široké zhruba dva metry a vysoké 1381 mm v případě kupé, respektive 1394 mm u kabrioletu. Rozvor náprav má hodnotu 2720 mm. 

Interiér: Mondeo jen minimálně

Upřímně jsem čekal, že se interiér bude opět nést v duchu poslední generace Mondea, což se ale nestalo a to je dobře. Vlastně jedinou opravdovou připomínkou tohoto rodinného modelu je multimediální systém s dotykovou obrazovkou, který je logicky naprosto stejný. Vše ostatní je jiné počínaje od přístrojového štítu, přes volant, středový panel, až po palubní desku.

Testy | Ford | Kombi | Ford Mondeo

Test Ford Mondeo Kombi 2.0 TDCi: Dobré, vážně velmi dobré

Už v interiéru se také začíná projevovat věc, která se mi na novém Mustangu velmi líbí. Když se posadíte dovnitř, zlehka na vás dýchne duch amerických aut, který je ovšem kombinovaný s tím, co požaduje náročný evropský zákazník.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Mustang se nesnaží zapřít americký původ, ale Evropanům vychází vstříc kvalitou zpracování a použitými materiály. Na první pohled se zdá, že je zde vše v naprostém pořádku. 

Takové ty klasické námitky na zpracování interiérů amerických aut zde opravdu nejsou na místě. Podle prvních dojmů bych se odvážil hodnotit zpracování jako velmi kvalitní a vůbec špatné nejsou ani použité materiály. Samozřejmě na trhu najdeme i luxusněji vypadající kupé, ale nezapomeňme, že Mustang má cenu od 880 000 Kč.

Během dvou dnů jsem vyzkoušel Fastback doplněný o paket GT a klasický kabriolet. Součástí paketu GT (pro český trh standard u V8) jsou jedním slovem výborná sportovní sedadla Recaro. Jestli ale nechcete připlácet, nemusíte si zoufat. I standardní sedačky jsou totiž velmi dobré, rozdíl je pouze v tom, že nabídnou více pohodlí. Pořád ale mají dostatečné boční vedení k tomu, aby vás auto v první ostře projeté zatáčce nepřesadilo na místo spolujezdce.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Výrazně tvarované sedačky Recaro dostane každý, kdo si na českém trhu objedná osmiválec. Ale ani standardní sedadla nejsou vůbec špatná.

S prostorem si nedělejte těžkou hlavu v případě, že budete sedět v první řadě. V té druhé je to logicky o poznání horší. Nejde ani tak o místo pro nohy, ale o prostor pro hlavu. Hlavně u Fastbacku poznají zadní cestující na vlastní kůži, co to znamená efektně se svažující střecha. Místa je dost málo a to se ani nemusíte živit basketbalem. Pro čtyři lidi je díky jinak tvarované střeše o něco málo lepší kabriolet. Přirozeně se bavíme o stavu, kdy je střecha natažená.

Zavazadelník nabídne 408 litrů u Fastbacku a 332 litrů v případě kabrioletu. Vstupní otvor je malý, ale to snad u sportovního kupé/kabrioletu nikomu ani vadit nemůže. Když přijde na věc, můžete zlepšit praktickou stránku vašeho Mustangu sklopením zadních opěradel. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Design: S odkazem do minulosti, Interiér: Mondeo jen minimálně
  2. Fastback: S osmiválcem pod kapotou, Zatáčet umí!
  3. Ani čtyřválcové kabrio neurazí, Verdikt, Technické údaje
  4. Fotogalerie
Ford Focus 2
Rok výroby: 2011
Stav: 183 807 km
Cena: 115 000 Kč
Ford Focus 1.6
Rok výroby: 2011
Stav: 159 234 km
Cena: 139 000 Kč
Ford Focus 1.6
Rok výroby: 2012
Stav: 153 578 km
Cena: 130 000 Kč
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků