Ford Mustang Track Pack: nové podvozkové pakety

Ford Mustang lze nyní objednávat s novými sadami úprav zlepšujícími jízdní vlastnosti. A to za příjemný peníz.

Mají-li se americké automobilky co učit od těch evropských, půjde o oblast palety příplatkových výbav a doplňků. U Fordu nemeškali a pro Mustang současného modelového roku nabízejí dlouhý seznam estetických i funkčních doplňků z programu Ford Racing, jenž byl nyní doplněn o dvě sady zlepšující jízdní vlastnosti. Nesou názvy Track Pack a FR3. Netřeba dodávat, že se na všechny díly poskytuje plná záruka.

Byla to přitom právě široká škála doplňků, jež první Mustangy umožnila dokonale přizpůsobit požadavkům zákazníka. Silnice pak brázdily i skutečně rozsáhle modifikované skvosty, jež připravovaly specializované firmy včetně té Shelbyho, ale i soukromí majitelé či závodníci. Track Pack, a především pak FR3, těží ze zkušeností, kterých Ford nabyl v posledních letech, kdy se tovární Mustangy FR500C s úspěchem účastnily řady silničních šampionátů, v Evropě to byla třeba kategorie FIA GT4, v domovině pak seriál Grand-AM KONI Challenge.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Track Pack je zatím k dispozici pouze pro Mustangy GT v provedení kupé s manuálně řazenou převodovkou, podle testů magazínu Car and Driver je přitom takto vybavený Mustang na silnici lepší než konkurence v podobě Camara a Challengeru.

Na podvozku bylo využito některých dílů z typu GT500 Shelby a vůz se na první pohled vyznačuje devatenáctipalcovými ráfky s pneumatikami Pirelli P Zero o rozměru 255/40ZR. Z modelu GT500 pochází například oba stabilizátory, nastavení tlumičů a pružin přitom bylo doladěno s ohledem na použití těchto stabilizátorů a věších kol. Příď „přituhla“ o 23 a záď o 8 procent, řízení dostalo o 13 % strmější převod. Úpravy se soustředily na to, aby vůz dával řidiči přímější informace, k přesnějšímu ovládání přispívá modifikace chování vozu při akceleraci a brzdění. Pohonná jednotka byla doplněna spojkou s uhlíkovými lamelami a samosvorným diferenciálem s celkovým převodem 3,73. Brzdy obdržely nové destičky, přeprogramováno bylo ABS.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Zatímco se Track Pack zatím dodává jen pro Mustang GT s karosérií kupé a manuálním řazením, paket FR3 lze objednávat pro většinu verzí s šesti i osmiválcovými motory. Lze jej zadat přímo do výroby, ale také objednat zvlášť a nainstalovat jej svépomocí. Vozy osazené sadou FR3 doznaly změn na závěsech kol. Světlá výška poklesla zhruba o 30 mm, tlumiče jsou spolu s pružinami výrazně tužší a ramena dostala robustnější silentbloky. A to nejlepší nakonec: cena. Track Pack obdržíte za příplatek 1 495 dolarů a sadu FR3 pak dokonce jen za 1 335 dolarů.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Ford Mustang 2010
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

dnes | David Rusol | 4 příspěvky
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky