Ford Mustang Track Pack: nové podvozkové pakety

Ford Mustang lze nyní objednávat s novými sadami úprav zlepšujícími jízdní vlastnosti. A to za příjemný peníz.

Mají-li se americké automobilky co učit od těch evropských, půjde o oblast palety příplatkových výbav a doplňků. U Fordu nemeškali a pro Mustang současného modelového roku nabízejí dlouhý seznam estetických i funkčních doplňků z programu Ford Racing, jenž byl nyní doplněn o dvě sady zlepšující jízdní vlastnosti. Nesou názvy Track Pack a FR3. Netřeba dodávat, že se na všechny díly poskytuje plná záruka.

Byla to přitom právě široká škála doplňků, jež první Mustangy umožnila dokonale přizpůsobit požadavkům zákazníka. Silnice pak brázdily i skutečně rozsáhle modifikované skvosty, jež připravovaly specializované firmy včetně té Shelbyho, ale i soukromí majitelé či závodníci. Track Pack, a především pak FR3, těží ze zkušeností, kterých Ford nabyl v posledních letech, kdy se tovární Mustangy FR500C s úspěchem účastnily řady silničních šampionátů, v Evropě to byla třeba kategorie FIA GT4, v domovině pak seriál Grand-AM KONI Challenge.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Track Pack je zatím k dispozici pouze pro Mustangy GT v provedení kupé s manuálně řazenou převodovkou, podle testů magazínu Car and Driver je přitom takto vybavený Mustang na silnici lepší než konkurence v podobě Camara a Challengeru.

Na podvozku bylo využito některých dílů z typu GT500 Shelby a vůz se na první pohled vyznačuje devatenáctipalcovými ráfky s pneumatikami Pirelli P Zero o rozměru 255/40ZR. Z modelu GT500 pochází například oba stabilizátory, nastavení tlumičů a pružin přitom bylo doladěno s ohledem na použití těchto stabilizátorů a věších kol. Příď „přituhla“ o 23 a záď o 8 procent, řízení dostalo o 13 % strmější převod. Úpravy se soustředily na to, aby vůz dával řidiči přímější informace, k přesnějšímu ovládání přispívá modifikace chování vozu při akceleraci a brzdění. Pohonná jednotka byla doplněna spojkou s uhlíkovými lamelami a samosvorným diferenciálem s celkovým převodem 3,73. Brzdy obdržely nové destičky, přeprogramováno bylo ABS.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Zatímco se Track Pack zatím dodává jen pro Mustang GT s karosérií kupé a manuálním řazením, paket FR3 lze objednávat pro většinu verzí s šesti i osmiválcovými motory. Lze jej zadat přímo do výroby, ale také objednat zvlášť a nainstalovat jej svépomocí. Vozy osazené sadou FR3 doznaly změn na závěsech kol. Světlá výška poklesla zhruba o 30 mm, tlumiče jsou spolu s pružinami výrazně tužší a ramena dostala robustnější silentbloky. A to nejlepší nakonec: cena. Track Pack obdržíte za příplatek 1 495 dolarů a sadu FR3 pak dokonce jen za 1 335 dolarů.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Ford Mustang 2010
Minitest Mini Cooper S E Countryman All4: Nabíjejte, jinak smysl nedává

Mini Cooper S E Countryman All4 (minitest)

Bruselští byrokraté nám připravili podmínky, které už brzy spustí lavinu hybridů. Pojďte se s námi skrze benzin-elektrický Countryman podívat, jak bude vypadat všední realita příštích let.

8.  12.  2018 | Miro Mihálik | 10 příspěvků
TEST Audi A6 50 TDI quattro: Maximálně efektivní manažerský balíček?

Audi A6 50 TDI quattro

Audi přispěchala s novou A6 v nejisté emisní době, stojí na úplně nových základech a spolu s A8 reprezentuje nové pojetí interiéru. A postavit se má aktuální velmi povedené pětkové řadě od BMW. To je hodně úkolů na jeden sedan vyšší střední třídy!

6.  12.  2018 | Milan Lažanský | 38 příspěvků
Minitest Lexus CT200h: Výjimečný hatchback nikdy nebyl levnější

Lexus CT200h (minitest)

Lexus přestane vyrábět kompaktní luxusní hatchback. Mrzí vás to? Tak máte poslední příležitost! Vyzkoušeli jsme, jestli je v dnešním kontextu ještě o co stát.

4.  12.  2018 | Milan Lažanský | 22 příspěvků