Ford Mustang Super Snake: 725 koní!

Prominentní rentiér Caroll Shelby zul papuče a pustil se zase do práce. A výsledek rozhodně nezůstává za očekáváními.

Pokud patříte k menšině motoristů, kterým 540 koní běžného Mustangu GT500 Shelby s osmiválcem o objemu 5,4 l není dost, máte nyní novou možnost. GT500 si totiž vzal do parády Caroll Shelby se svým týmem Shelby Automobiles a jejich společné úsilí vyústilo v sadu úprav, po jejíž instalaci vznikne série Super Snake. Paket bude k mání od letošního srpna nejprve výhradně pro verzi kupé a bude se dodávat ve dvou výkonových verzích 630 a 725 koní (silnější varianta zůstane vyhrazena karosérii kupé).

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Shelby dosáhl podstatného zvýšení výkonu především použitím nového přeplňovacího kompresoru Shelby/Ford Racing Whipple, speciálního výfukového potrubí Borla a chlazení stlačovaného vzduchu, silnější provedení navíc obdrželo zesílený klikiový hřídel. Pro zlepšení jízdních vlastností obdržel paket Super Snake také závěsy kol závodního typu se stavitelnými tlumiči a brzdovou soustavu Baer s šestipístkovými třmeny a odvrtávanými kotouči. Za další příplatek lze obdržet ještě ostřejší naladění, využívající dílů Eibach. Od ostatních Mustangů se Super Snake na první pohled liší novou kapotou z uhlíkových kompozitů, jež nese větší otvor pro vstup vzduchu a specifické „rychlé pruhy“, dále si všimneme řady doplňků využívajících uhlíkových vláken, dělených koncových světel, „kapucí“ namísto bočních trojúhelníkových okének, dvacetipalcových ráfků s pneumatikami Pirelli P-Zero i rozměrných emblémů Shelby GT500 Super Snake na předních blatnících a masce.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Interiér dostal „kapličku“ s doplňkovými měřiči a loga s nápisem Shelby na hlavových opěrkách a středové konzoli. A cena? Pokud si přivezete vlastní Mustang v sériovém provedení GT500, Shelby si naúčtuje 29 495 dolarů za konverzi na 630 koní a na 33 495 dolarů vás přijde stádo 725 divokých koní. O jízdních výkonech upraveného vozu Caroll Shelby mlčí.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Ford Mustang Super Snake
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků
Test: Kiu Rio jsme vyzkoušeli v základní výbavě. Je to dobrá koupě?

Kia Rio 1,25 CVVT

Nová Kia Rio si chce v segmentu B ukousnout větší kus koláče, než kdy předtím. Po týdenním soužití už víme, že na to předpoklady rozhodně má.

11.  6.  2017 | Milan Lažanský | 9 příspěvků