Ford Mustang Super Snake: 725 koní!

Prominentní rentiér Caroll Shelby zul papuče a pustil se zase do práce. A výsledek rozhodně nezůstává za očekáváními.

Pokud patříte k menšině motoristů, kterým 540 koní běžného Mustangu GT500 Shelby s osmiválcem o objemu 5,4 l není dost, máte nyní novou možnost. GT500 si totiž vzal do parády Caroll Shelby se svým týmem Shelby Automobiles a jejich společné úsilí vyústilo v sadu úprav, po jejíž instalaci vznikne série Super Snake. Paket bude k mání od letošního srpna nejprve výhradně pro verzi kupé a bude se dodávat ve dvou výkonových verzích 630 a 725 koní (silnější varianta zůstane vyhrazena karosérii kupé).

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Shelby dosáhl podstatného zvýšení výkonu především použitím nového přeplňovacího kompresoru Shelby/Ford Racing Whipple, speciálního výfukového potrubí Borla a chlazení stlačovaného vzduchu, silnější provedení navíc obdrželo zesílený klikiový hřídel. Pro zlepšení jízdních vlastností obdržel paket Super Snake také závěsy kol závodního typu se stavitelnými tlumiči a brzdovou soustavu Baer s šestipístkovými třmeny a odvrtávanými kotouči. Za další příplatek lze obdržet ještě ostřejší naladění, využívající dílů Eibach. Od ostatních Mustangů se Super Snake na první pohled liší novou kapotou z uhlíkových kompozitů, jež nese větší otvor pro vstup vzduchu a specifické „rychlé pruhy“, dále si všimneme řady doplňků využívajících uhlíkových vláken, dělených koncových světel, „kapucí“ namísto bočních trojúhelníkových okének, dvacetipalcových ráfků s pneumatikami Pirelli P-Zero i rozměrných emblémů Shelby GT500 Super Snake na předních blatnících a masce.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Interiér dostal „kapličku“ s doplňkovými měřiči a loga s nápisem Shelby na hlavových opěrkách a středové konzoli. A cena? Pokud si přivezete vlastní Mustang v sériovém provedení GT500, Shelby si naúčtuje 29 495 dolarů za konverzi na 630 koní a na 33 495 dolarů vás přijde stádo 725 divokých koní. O jízdních výkonech upraveného vozu Caroll Shelby mlčí.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Ford Mustang Super Snake
Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

21.  10.  2018 | Miro Mihálik | 33 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků