Ford Mustang Super Snake: 725 koní!

Prominentní rentiér Caroll Shelby zul papuče a pustil se zase do práce. A výsledek rozhodně nezůstává za očekáváními.

Pokud patříte k menšině motoristů, kterým 540 koní běžného Mustangu GT500 Shelby s osmiválcem o objemu 5,4 l není dost, máte nyní novou možnost. GT500 si totiž vzal do parády Caroll Shelby se svým týmem Shelby Automobiles a jejich společné úsilí vyústilo v sadu úprav, po jejíž instalaci vznikne série Super Snake. Paket bude k mání od letošního srpna nejprve výhradně pro verzi kupé a bude se dodávat ve dvou výkonových verzích 630 a 725 koní (silnější varianta zůstane vyhrazena karosérii kupé).

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Shelby dosáhl podstatného zvýšení výkonu především použitím nového přeplňovacího kompresoru Shelby/Ford Racing Whipple, speciálního výfukového potrubí Borla a chlazení stlačovaného vzduchu, silnější provedení navíc obdrželo zesílený klikiový hřídel. Pro zlepšení jízdních vlastností obdržel paket Super Snake také závěsy kol závodního typu se stavitelnými tlumiči a brzdovou soustavu Baer s šestipístkovými třmeny a odvrtávanými kotouči. Za další příplatek lze obdržet ještě ostřejší naladění, využívající dílů Eibach. Od ostatních Mustangů se Super Snake na první pohled liší novou kapotou z uhlíkových kompozitů, jež nese větší otvor pro vstup vzduchu a specifické „rychlé pruhy“, dále si všimneme řady doplňků využívajících uhlíkových vláken, dělených koncových světel, „kapucí“ namísto bočních trojúhelníkových okének, dvacetipalcových ráfků s pneumatikami Pirelli P-Zero i rozměrných emblémů Shelby GT500 Super Snake na předních blatnících a masce.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Interiér dostal „kapličku“ s doplňkovými měřiči a loga s nápisem Shelby na hlavových opěrkách a středové konzoli. A cena? Pokud si přivezete vlastní Mustang v sériovém provedení GT500, Shelby si naúčtuje 29 495 dolarů za konverzi na 630 koní a na 33 495 dolarů vás přijde stádo 725 divokých koní. O jízdních výkonech upraveného vozu Caroll Shelby mlčí.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Ford Mustang Super Snake
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 1 příspěvek
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků