Mustang slaví 55 let od uvedení. Edice Mustang55 může mít jednou velkou cenu

Osmiválcový Mustang dostává další speciální edici a slabší čtyřválec přichází s hrstkou nových vychytávek. Sportovní ikona Fordu je stále v dobré formě.

Ford už letos v dubnu slavil 55. výročí ikonického Mustangu. Teď chce zákazníkům tímto směrem dopřát něco speciálního, a proto uvádí novou speciální edici Mustang55, která stojí na základu staré dobré osmiválcové verze. Ke všemu ale značka přidává také menší vylepšení pro slabší čtyřválcovou specifikaci.

Výroba Fordu Mustang Bullitt jede dál! Vysoká poptávka je na nečekaném místě

Výroba Fordu Mustang Bullitt jede dál! Vysoká poptávka je na nečekaném místě

Výroční edice Mustang55 tedy vychází ze standardního GT s pětilitrovým osmiválcem o výkonu 331 kW (450 koní). Na pohonné jednotce však žádné změny neproběhly. Kupé či kabriolet tak mají výdechy na kapotě a boky karoserie ozdobené samolepkami, černě lakovaná jsou 19palcová litá kola, ztmaveno je i logo Mustangu na přídi a označení 5.0 na blatnících, kdežto příplatkový spoiler na zádi je taky černý. Kupé pak dostává i černě lakovanou střechu, kabriolet má černé plátno.

Černé detaily budou kontrastovat s rozšířenou nabídkou laků karoserie pro celé portfolio Mustangů. Novinkami jsou stříbrná Iconic Silver, červená Lucid Red, oranžová Twister Orange a zelená Grabber Lime.

Samozřejmě, že je Ford Mustang opět nejprodávanějším sportovním kupé světa

Samozřejmě, že je Ford Mustang opět nejprodávanějším sportovním kupé světa

Vevnitř Mustangu55 se nachází dekory palubní desky ve stylu karbonu, kůží čalouněný středový panel, nová řadička pro manuální i automatickou převodovku a Alcantarou polstrované sedačky a bočnice dveří. Edice pak přichází s bohatou standardní výbavou včetně vyhřívaných/odvětrávaných sedadel, prémiového audiosystému B&O nebo konektivitou FordPass Connect, která zajistí vzdálený přístup k vozu přes chytrý telefon.

Čtyřválcový Mustang 2.3 EcoBoost sice výroční edici nedostal, zato se ale dočkal hrstky vylepšení. Stejně jako velkoobjemový osmiválec teď nabídne i systém aktivních výfukových klapek s funkcí „hodného souseda“, kdy lze pro auto v časovém rozmezí nastavit startování v obzvláště tichém režimu, abyste ráno či pozdě večer nerušili okolí.

Plány Fordu v Evropě: Práci ztratí asi 12.000 lidí, nabídku rozšíří další SUV

Plány Fordu v Evropě: Práci ztratí asi 12.000 lidí, nabídku rozšíří další SUV

Po designové stránce pak slabší Mustang obdržel novou masku chladiče inspirovanou ostrými verzemi Shelby, také se objevují nová 19palcová kola, možnost stylových samolepek na karoserii či tmavě šedě lakovaných klik dveří a zadního spoileru.

Speciální Mustang55 i vylepšený Mustang EcoBoost uvede Ford na evropském trhu od letošního srpna. Cenovky zatím neznáme.

TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

dnes | Petr Schnagl | 5 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 67 příspěvků
TEST Ford Ranger Raptor: The Rock s pisklavým hláskem. I tak je ale boží

Ford Ranger Raptor

Další dva válce by evropský Raptor potřeboval jako prase drbání. Naopak automat klidně mohl mít o tři nebo čtyři kvalty méně. Svým speciálním podvozkem však nový Ranger beztak o parník převyšuje všechno, co jste dosud ve třídě pick-upů znali.

13.  8.  2019 | Miro Mihálik | 8 příspěvků