Mustang slaví 55 let od uvedení. Edice Mustang55 může mít jednou velkou cenu

Osmiválcový Mustang dostává další speciální edici a slabší čtyřválec přichází s hrstkou nových vychytávek. Sportovní ikona Fordu je stále v dobré formě.

Ford už letos v dubnu slavil 55. výročí ikonického Mustangu. Teď chce zákazníkům tímto směrem dopřát něco speciálního, a proto uvádí novou speciální edici Mustang55, která stojí na základu staré dobré osmiválcové verze. Ke všemu ale značka přidává také menší vylepšení pro slabší čtyřválcovou specifikaci.

Výroba Fordu Mustang Bullitt jede dál! Vysoká poptávka je na nečekaném místě

Výroba Fordu Mustang Bullitt jede dál! Vysoká poptávka je na nečekaném místě

Výroční edice Mustang55 tedy vychází ze standardního GT s pětilitrovým osmiválcem o výkonu 331 kW (450 koní). Na pohonné jednotce však žádné změny neproběhly. Kupé či kabriolet tak mají výdechy na kapotě a boky karoserie ozdobené samolepkami, černě lakovaná jsou 19palcová litá kola, ztmaveno je i logo Mustangu na přídi a označení 5.0 na blatnících, kdežto příplatkový spoiler na zádi je taky černý. Kupé pak dostává i černě lakovanou střechu, kabriolet má černé plátno.

Černé detaily budou kontrastovat s rozšířenou nabídkou laků karoserie pro celé portfolio Mustangů. Novinkami jsou stříbrná Iconic Silver, červená Lucid Red, oranžová Twister Orange a zelená Grabber Lime.

Samozřejmě, že je Ford Mustang opět nejprodávanějším sportovním kupé světa

Samozřejmě, že je Ford Mustang opět nejprodávanějším sportovním kupé světa

Vevnitř Mustangu55 se nachází dekory palubní desky ve stylu karbonu, kůží čalouněný středový panel, nová řadička pro manuální i automatickou převodovku a Alcantarou polstrované sedačky a bočnice dveří. Edice pak přichází s bohatou standardní výbavou včetně vyhřívaných/odvětrávaných sedadel, prémiového audiosystému B&O nebo konektivitou FordPass Connect, která zajistí vzdálený přístup k vozu přes chytrý telefon.

Čtyřválcový Mustang 2.3 EcoBoost sice výroční edici nedostal, zato se ale dočkal hrstky vylepšení. Stejně jako velkoobjemový osmiválec teď nabídne i systém aktivních výfukových klapek s funkcí „hodného souseda“, kdy lze pro auto v časovém rozmezí nastavit startování v obzvláště tichém režimu, abyste ráno či pozdě večer nerušili okolí.

Plány Fordu v Evropě: Práci ztratí asi 12.000 lidí, nabídku rozšíří další SUV

Plány Fordu v Evropě: Práci ztratí asi 12.000 lidí, nabídku rozšíří další SUV

Po designové stránce pak slabší Mustang obdržel novou masku chladiče inspirovanou ostrými verzemi Shelby, také se objevují nová 19palcová kola, možnost stylových samolepek na karoserii či tmavě šedě lakovaných klik dveří a zadního spoileru.

Speciální Mustang55 i vylepšený Mustang EcoBoost uvede Ford na evropském trhu od letošního srpna. Cenovky zatím neznáme.

TEST Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG 1st Edition: Sesazený král Evropy vrací úder

Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG

Přestože se nový Volkswagen Golf tváří jako ten minulý, ve skutečnosti prošel komplexní proměnou. Spoléhá na elektrifikaci a přijel se zcela novým pojetím interiéru. Všechno to přináší zajímavé výhody, ale také jisté nevýhody.

1.  4.  2020 | Jan Mička | 59 příspěvků
Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

27.  3.  2020 | Jan Mička | 147 příspěvků
TEST Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MAN vs. 6AT 4x4: Revoluční All In One?

Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X

Vznětová, zážehová, přeplňovaná, atmosférická, hybridní. Zdá se to sice k nevíře, ale všechna tato adjektiva popisují kompaktní SUV Mazda CX-30 s „dieselovým benzinem“ Skyactiv-X. Jen ne všechna najednou. Jaká tedy v reálném světě je a jak se liší čtyřkolka s automatem od předokolky s manuální převodovkou?

25.  3.  2020 | Petr Schnagl | 25 příspěvků