Ford Mustang skrývá tajemství, bude to řízené „gumování“…?

Nový Mustang má premiéru za sebou, ale zatím o něm nevíme všechno. A náhoda to asi nebude.

Teprve před několika dny oslavila svoji oficiální premiéru zcela nová generace kultovního modelu Ford Mustang. V půli dubna příštího roku uplyne přesně 50 let od chvíle, kdy byl představen první vůz tohoto jména a založil dodnes trvající tradici tzv. pony car. Dnes už víme, že novinka nabídne nejmodernější komfortní a bezpečnostní elektronické soustavy a v dějinách standardního Mustangu vůbec poprvé rovněž víceprvkové závěsy zadních kol.

Nový Ford Mustang bez tajemství: Design, technika a motory pro Evropu

Nový Ford Mustang bez tajemství: Design, technika a motory pro Evropu

Na jedné straně znějí nářky puritánů, nicméně nový Mustang má daleko větší ambice než kdy před tím, zvláště pak v otázce jízdních vlastností, jimiž se hodlá poměřit s nejlepšími sportovními vozy své doby a kategorie. Tím to ale nekončí. Oficiální technické údaje jsou zatím celkem chatrné, takže lze předpokládat, že FMC hodlá další detaily uvolňovat postupně, aby udržela pozornost veřejnosti až do zahájení prodejů. A k tomu je třeba mít v zásobě ještě hodně nábojů, nový Mustang se totiž má na trhy dostat až s příštím podzimem.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nový Ford Mustang se začne prodávat až s příštím podzimem, do té doby je třeba zákazníky udržet v napětí...

To ostatně naznačil i šéfkonstruktér Mustangu Dave Pericak během newyorské premiéry, když uvedl, že jeho „dítě“ si ještě schovává několik trumfů. V rozhovoru pro magazín FoxNews.com poznamenal, že nový Mustang skrývá také několik výbavových prvků a systémů, o nichž zatím hovořit nehodlá. Co je ale nejdůležitější: má mezi nimi být soustava, jakou zatím nikdo jiný nepředstavil.

Ford Mustang: 50 let v 5 generacích. Prohlédněte si je všechny

Ford Mustang: 50 let v 5 generacích. Prohlédněte si je všechny

O tom, co tím myslel, se zatím můžeme opravdu dohadovat, ovšem naši američtí kolegové rozehráli spekulativní hru, pro kterou (možná) mají alespoň nějaké zákulisní podklady. Marty Padgett, šéfredaktor agentury High Gear Media, tvrdí, že by mohlo jít o řízený „burnout“, tedy známé „gumování“. Launch Control pro elegantní a co nejefektivnější rozjezd je známou věcí, tento systém by však mohl přidržet brzdy a naopak umožnit méně zkušeným řidičům pohodlně pálit pneumatiky.

Marnivé? Zbytečné? Možná, uvidíme, jak to dopadne…
 

 

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků