Ford Mustang skrývá tajemství, bude to řízené „gumování“…?

Nový Mustang má premiéru za sebou, ale zatím o něm nevíme všechno. A náhoda to asi nebude.

Teprve před několika dny oslavila svoji oficiální premiéru zcela nová generace kultovního modelu Ford Mustang. V půli dubna příštího roku uplyne přesně 50 let od chvíle, kdy byl představen první vůz tohoto jména a založil dodnes trvající tradici tzv. pony car. Dnes už víme, že novinka nabídne nejmodernější komfortní a bezpečnostní elektronické soustavy a v dějinách standardního Mustangu vůbec poprvé rovněž víceprvkové závěsy zadních kol.

Nový Ford Mustang bez tajemství: Design, technika a motory pro Evropu

Nový Ford Mustang bez tajemství: Design, technika a motory pro Evropu

Na jedné straně znějí nářky puritánů, nicméně nový Mustang má daleko větší ambice než kdy před tím, zvláště pak v otázce jízdních vlastností, jimiž se hodlá poměřit s nejlepšími sportovními vozy své doby a kategorie. Tím to ale nekončí. Oficiální technické údaje jsou zatím celkem chatrné, takže lze předpokládat, že FMC hodlá další detaily uvolňovat postupně, aby udržela pozornost veřejnosti až do zahájení prodejů. A k tomu je třeba mít v zásobě ještě hodně nábojů, nový Mustang se totiž má na trhy dostat až s příštím podzimem.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nový Ford Mustang se začne prodávat až s příštím podzimem, do té doby je třeba zákazníky udržet v napětí...

To ostatně naznačil i šéfkonstruktér Mustangu Dave Pericak během newyorské premiéry, když uvedl, že jeho „dítě“ si ještě schovává několik trumfů. V rozhovoru pro magazín FoxNews.com poznamenal, že nový Mustang skrývá také několik výbavových prvků a systémů, o nichž zatím hovořit nehodlá. Co je ale nejdůležitější: má mezi nimi být soustava, jakou zatím nikdo jiný nepředstavil.

Ford Mustang: 50 let v 5 generacích. Prohlédněte si je všechny

Ford Mustang: 50 let v 5 generacích. Prohlédněte si je všechny

O tom, co tím myslel, se zatím můžeme opravdu dohadovat, ovšem naši američtí kolegové rozehráli spekulativní hru, pro kterou (možná) mají alespoň nějaké zákulisní podklady. Marty Padgett, šéfredaktor agentury High Gear Media, tvrdí, že by mohlo jít o řízený „burnout“, tedy známé „gumování“. Launch Control pro elegantní a co nejefektivnější rozjezd je známou věcí, tento systém by však mohl přidržet brzdy a naopak umožnit méně zkušeným řidičům pohodlně pálit pneumatiky.

Marnivé? Zbytečné? Možná, uvidíme, jak to dopadne…
 

 

Minitest Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD: Důvod, proč MPV nesmí zemřít

Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD (minitest)

Rostoucí zájem o crossovery a SUV už v nedávné minulosti poslal na odpočinek dva velikány segmentu MPV. Jak ale dokazuje stále prodávaný Seat Alhambra, tyto vozy jsou stále potřeba.

včera | Jan Mička | 1 příspěvek
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků