Chyba se týká 30.735 kusů Mustangu minulé generace, vyrobených od září 2022 do dubna 2023. Zdroj: Ford

Chyba se týká 30.735 kusů Mustangu minulé generace, vyrobených od září 2022 do dubna 2023. | Zdroj: Ford

V rámci svolávačky bude nutné aktualizovat software pro modul posilovače řízení. Zdroj: Ford

V rámci svolávačky bude nutné aktualizovat software pro modul posilovače řízení. | Zdroj: Ford

Problém spočívá v sekundárním senzoru točivého momentu v převodu řízení, který byl kalibrován s opačnou polaritou. Zdroj: Ford

Problém spočívá v sekundárním senzoru točivého momentu v převodu řízení, který byl kalibrován s opačnou polaritou. | Zdroj: Ford

Pokud primární senzor vykáže chybu, sekundární způsobí, že se volant začne pohybovat ze strany na stranu, protože se systém pokouší provádět korekce směru, o které ale řidič nestál. Zdroj: Ford

Pokud primární senzor vykáže chybu, sekundární způsobí, že se volant začne pohybovat ze strany na stranu, protože se systém pokouší provádět korekce směru, o které ale řidič nestál. | Zdroj: Ford

Aktualizaci není možné provést na dálku, majitelé se proto musí dostavit do servisu. Zdroj: Ford

Aktualizaci není možné provést na dálku, majitelé se proto musí dostavit do servisu. | Zdroj: Ford

Nový Ford Mustang California Special odkazuje na stejnojmennou verzi z roku 1968. Zdroj: Ford Europe

Nový Ford Mustang California Special odkazuje na stejnojmennou verzi z roku 1968. | Zdroj: Ford Europe

Ford Mustang nám dává oficiálně možnost v Evropě ochutnat tu pravou Ameriku od současné šesté generace.  Zdroj: Ford Europe

Ford Mustang nám dává oficiálně možnost v Evropě ochutnat tu pravou Ameriku od současné šesté generace.  | Zdroj: Ford Europe

Vůz bude k dostání výhradně jako kabriolet s plátěnou střechou a osmiválcem Coyote. Zdroj: Ford Europe

Vůz bude k dostání výhradně jako kabriolet s plátěnou střechou a osmiválcem Coyote. | Zdroj: Ford Europe

Na originál pak vůz odkazuje řadou detailů, třeba černou mřížkou chladiče, emblémy GT/CS, bočními pruhy a nápisem California Special. Zdroj: Ford Europe

Na originál pak vůz odkazuje řadou detailů, třeba černou mřížkou chladiče, emblémy GT/CS, bočními pruhy a nápisem California Special. | Zdroj: Ford Europe

Pro kontrast jsou pak přední spoiler, nástavce prahů, zadní difuzor a 19palcová kola lakovaná šedým odstínem Carbonised. Zdroj: Ford Europe

Pro kontrast jsou pak přední spoiler, nástavce prahů, zadní difuzor a 19palcová kola lakovaná šedým odstínem Carbonised. | Zdroj: Ford Europe

Uvnitř najdete také řadu detailů a specifické čalounění syntetickým velurem Miko s červenými švy.  Zdroj: Ford Europe

Uvnitř najdete také řadu detailů a specifické čalounění syntetickým velurem Miko s červenými švy.  | Zdroj: Ford Europe

Ve standardní výbavě jsou ventilovaná i vyhřívaná přední sedadla. Zdroj: Ford Europe

Ve standardní výbavě jsou ventilovaná i vyhřívaná přední sedadla. | Zdroj: Ford Europe

O příchodu speciální edice na český trh vás budeme informovat. Zdroj: Ford Europe

O příchodu speciální edice na český trh vás budeme informovat. | Zdroj: Ford Europe

Samosvorný diferenciál je standardem, elektricky regulované tlumiče MagneRide na přání. Zdroj: Ford Europe

Samosvorný diferenciál je standardem, elektricky regulované tlumiče MagneRide na přání. | Zdroj: Ford Europe

S desetistupňovým automatem se doba zkrátí na 4,8 sekundy. Zdroj: Ford Europe

S desetistupňovým automatem se doba zkrátí na 4,8 sekundy. | Zdroj: Ford Europe

 Zdroj: Ford Europe

| Zdroj: Ford Europe

 Zdroj: Ford Europe

| Zdroj: Ford Europe

 Zdroj: Ford Europe

| Zdroj: Ford Europe

 Zdroj: Ford Europe

| Zdroj: Ford Europe

 Zdroj: Ford Europe

| Zdroj: Ford Europe

Motor 5.0 V8 produkuje výkon 331 kW (450 koní) a 529 N.m točivého momentu. Ve spojení s manuální převodovkou akceleruje vůz z 0 na 100 km/h za 5,1 sekundy.  Zdroj: Ford Europe

Motor 5.0 V8 produkuje výkon 331 kW (450 koní) a 529 N.m točivého momentu. Ve spojení s manuální převodovkou akceleruje vůz z 0 na 100 km/h za 5,1 sekundy.  | Zdroj: Ford Europe

V rámci svolávačky bude nutné aktualizovat software pro modul posilovače řízení. Zdroj: Ford
Problém spočívá v sekundárním senzoru točivého momentu v převodu řízení, který byl kalibrován s opačnou polaritou. Zdroj: Ford
Pokud primární senzor vykáže chybu, sekundární způsobí, že se volant začne pohybovat ze strany na stranu, protože se systém pokouší provádět korekce směru, o které ale řidič nestál. Zdroj: Ford
Aktualizaci není možné provést na dálku, majitelé se proto musí dostavit do servisu. Zdroj: Ford
21
Fotogalerie

Ford Mustang si může sám zatočit volantem. Svolávací akce se týká třiceti tisíc aut

Svolávací akce se týká více než třiceti tisíc kusů. Na vině je vadný senzor.

V rámci svolávačky bude nutné aktualizovat software pro modul posilovače řízení. Problém spočívá v sekundárním senzoru točivého momentu v převodu řízení, který byl kalibrován s opačnou polaritou. Pokud primární senzor vykáže chybu, sekundární způsobí, že se volant začne pohybovat ze strany na stranu, protože se systém pokouší provádět korekce směru, o které ale řidič nestál.

Chyba se týká 30.735 kusů Mustangu minulé generace, vyrobených od září 2022 do dubna 2023. Aktualizaci není možné provést na dálku, majitelé se proto musí dostavit do servisu. Problém zatím naštěstí nezpůsobil žádné nehody, výrobce kvůli němu ale zatím řešil dvě záruční opravy.

Problémy se nevyhnuly ani nové generaci Mustangu, u verzí GT a Dark Horse řešil potenciální vypadnutí hydraulického vedení ke spojce, které mohlo v blízkosti výfukových svodů způsobit požár – k tomu skutečně došlo u jednoho exempláře provedení Dark Horse.

Ford

Henry Ford založil michiganskou automobilku v roce 1903 a proslul zavedením postupů sériové výroby s využitím montážních linek. Tak vznikl první cenově dostupný vůz: Ford model T.

Ford Fiesta •  Ford Focus • Ford Mondeo • Ford S-Max • Ford Galaxy • Ford C-Max • Ford EcoSport • Ford Mustang • Ford Puma • Ford Kuga • Ford Explorer • Ford Tourneo Courier

Doporučujeme

Články odjinud