8
Fotogalerie

Ford Mustang Shelby od Geigeru: kobra útočí

V Německu se zrodil řádný muscle car. Přesněji dorostl v inkubátoru firmy Geiger - Mustang Shelby GT500 s výkonem plných 810 koní.

O produktech ladičské společnosti GeigerCars vás informujeme průběžně, takže jistě víte, že tato mnichovská firma nejraději pracuje na vozech americké výroby. Její nejnovější stavbou je Ford Mustang Shelby GT500 v jeho aktuálním provedení, jenž ve standardní verzi dává slušných 540 koní (395 kW). U GeigerCars však tuto hodnotu navýšili až na plných 810 koní (593 kW) při 6 700 ot./min., zatímco točivý moment poskočil na 945 Nm při 4 300 ot./min. Nejvyšší rychlost díky tomu dosahuje hodnoty 354 km/h, zrychlení z klidu na 100 km/h ale mnichovští neudávají. 

Mustang GeigerCars 810 HP 05.jpg Mustang GeigerCars 810 HP 01.jpg Mustang GeigerCars 810 HP 03.jpg

Standardní osmiválec s objemem 5,4 l prošel sérií úprav, jež zahrnují modifikace na sacím traktu a vstřikování (včetně instalace větších škrticích klapek), přepracovaný výfukový systém s větším průměrem a závodními katalyzátory, větší chladiče, nové litinové hlavy válců a především použití nového přeplňovacího kompresoru, jenž pracuje s tlakem až 1,6 bar. Radikálnímu nárůstu výkonových parametrů této jednotky musela být přizpůsobena i rychlostní skříň, pochopitelně s manuálním řazením, osazená tříkotoučovou spojkou z uhlíkových kompozitů. Celkový převod byl prodloužen, zatímco zpřevodování 5. a 6. rychlostního stupně se zkrátilo.

Mustang GeigerCars 810 HP 07.jpg Mustang GeigerCars 810 HP 08.jpg

Změn doznal též řádně odladěný podvozek, panhardská tyč na zadní nápravě je nyní vyrobena z chrom-molybdenové trubky usazené v polyuretanových pouzdrech pro vyrovnávání axiálních pohybů, na zadní nápravě lze navíc regulovat příklon kol vůči vozovce. Dvacetipalcové, černě lakované ráfky OZ obouvají pneumatiky o rozměru 245/35 ZR20 vpředu a 285/30 ZR20 vzadu, o spolehlivé brzdění se pak starají odvrtávané kotouče s průměrem 380 mm a šestipístkové brzdové třmeny.

Mustang GeigerCars 810 HP 04.jpg Mustang GeigerCars 810 HP 06.jpg Mustang GeigerCars 810 HP 02.jpg
GeigerCars Ford Mustang Shelby GT500

Ford

Henry Ford založil michiganskou automobilku v roce 1903 a proslul zavedením postupů sériové výroby s využitím montážních linek. Tak vznikl první cenově dostupný vůz: Ford model T.

Ford Fiesta •  Ford Focus • Ford Mondeo • Ford S-Max • Ford Galaxy • Ford C-Max • Ford EcoSport • Ford Mustang • Ford Puma • Ford Kuga • Ford Explorer • Ford Tourneo Courier

Doporučujeme

Články odjinud