Ford Mustang Shelby od Geigeru: kobra útočí

V Německu se zrodil řádný muscle car. Přesněji dorostl v inkubátoru firmy Geiger - Mustang Shelby GT500 s výkonem plných 810 koní.

O produktech ladičské společnosti GeigerCars vás informujeme průběžně, takže jistě víte, že tato mnichovská firma nejraději pracuje na vozech americké výroby. Její nejnovější stavbou je Ford Mustang Shelby GT500 v jeho aktuálním provedení, jenž ve standardní verzi dává slušných 540 koní (395 kW). U GeigerCars však tuto hodnotu navýšili až na plných 810 koní (593 kW) při 6 700 ot./min., zatímco točivý moment poskočil na 945 Nm při 4 300 ot./min. Nejvyšší rychlost díky tomu dosahuje hodnoty 354 km/h, zrychlení z klidu na 100 km/h ale mnichovští neudávají. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Standardní osmiválec s objemem 5,4 l prošel sérií úprav, jež zahrnují modifikace na sacím traktu a vstřikování (včetně instalace větších škrticích klapek), přepracovaný výfukový systém s větším průměrem a závodními katalyzátory, větší chladiče, nové litinové hlavy válců a především použití nového přeplňovacího kompresoru, jenž pracuje s tlakem až 1,6 bar. Radikálnímu nárůstu výkonových parametrů této jednotky musela být přizpůsobena i rychlostní skříň, pochopitelně s manuálním řazením, osazená tříkotoučovou spojkou z uhlíkových kompozitů. Celkový převod byl prodloužen, zatímco zpřevodování 5. a 6. rychlostního stupně se zkrátilo.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Změn doznal též řádně odladěný podvozek, panhardská tyč na zadní nápravě je nyní vyrobena z chrom-molybdenové trubky usazené v polyuretanových pouzdrech pro vyrovnávání axiálních pohybů, na zadní nápravě lze navíc regulovat příklon kol vůči vozovce. Dvacetipalcové, černě lakované ráfky OZ obouvají pneumatiky o rozměru 245/35 ZR20 vpředu a 285/30 ZR20 vzadu, o spolehlivé brzdění se pak starají odvrtávané kotouče s průměrem 380 mm a šestipístkové brzdové třmeny.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
GeigerCars Ford Mustang Shelby GT500
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

včera | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků