Ford Mustang Shelby od Geigeru: kobra útočí

V Německu se zrodil řádný muscle car. Přesněji dorostl v inkubátoru firmy Geiger - Mustang Shelby GT500 s výkonem plných 810 koní.

O produktech ladičské společnosti GeigerCars vás informujeme průběžně, takže jistě víte, že tato mnichovská firma nejraději pracuje na vozech americké výroby. Její nejnovější stavbou je Ford Mustang Shelby GT500 v jeho aktuálním provedení, jenž ve standardní verzi dává slušných 540 koní (395 kW). U GeigerCars však tuto hodnotu navýšili až na plných 810 koní (593 kW) při 6 700 ot./min., zatímco točivý moment poskočil na 945 Nm při 4 300 ot./min. Nejvyšší rychlost díky tomu dosahuje hodnoty 354 km/h, zrychlení z klidu na 100 km/h ale mnichovští neudávají. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Standardní osmiválec s objemem 5,4 l prošel sérií úprav, jež zahrnují modifikace na sacím traktu a vstřikování (včetně instalace větších škrticích klapek), přepracovaný výfukový systém s větším průměrem a závodními katalyzátory, větší chladiče, nové litinové hlavy válců a především použití nového přeplňovacího kompresoru, jenž pracuje s tlakem až 1,6 bar. Radikálnímu nárůstu výkonových parametrů této jednotky musela být přizpůsobena i rychlostní skříň, pochopitelně s manuálním řazením, osazená tříkotoučovou spojkou z uhlíkových kompozitů. Celkový převod byl prodloužen, zatímco zpřevodování 5. a 6. rychlostního stupně se zkrátilo.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Změn doznal též řádně odladěný podvozek, panhardská tyč na zadní nápravě je nyní vyrobena z chrom-molybdenové trubky usazené v polyuretanových pouzdrech pro vyrovnávání axiálních pohybů, na zadní nápravě lze navíc regulovat příklon kol vůči vozovce. Dvacetipalcové, černě lakované ráfky OZ obouvají pneumatiky o rozměru 245/35 ZR20 vpředu a 285/30 ZR20 vzadu, o spolehlivé brzdění se pak starají odvrtávané kotouče s průměrem 380 mm a šestipístkové brzdové třmeny.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
GeigerCars Ford Mustang Shelby GT500
Minitest BMW M850i xDrive Gran Coupé: Osm válců a čtyři věčně vysmáté hlavy

BMW M850i xDrive GC

Třetí karosářská varianta uzavírá náš obrázek o tom, jaká vlastně nová osmička je. Zároveň nám ale nedá si nevzpomenout na jedno z nejlepších aut na trhu. To je totiž také z Mnichova.

6.  8.  2020 | Vladimír Kadera | 29 příspěvků
Za volantem Volkswagenu ID.3 (150 kW): Zásadní? To ano! Ale vážně i revoluční?

Volkswagenu ID.3 (150 kW)

Pro značku Volkswagen má být zásadním modelem jako kdysi Brouk a Golf. Elektromobil ID.3 nabral zpoždění, teď se ale konečně hlásí o slovo.

4.  8.  2020 | Stanislav Kolman | 81 příspěvků
Minitest elektromobilu Mini Cooper SE: Kulový blesk září jasně, ale jen krátce

Mini Cooper SE

Je lépe vyvážený než benzinový originál, a navíc má dost elektrických koní na to, abychom mu mohli bez ironie říkat ostrý hatchback. S malou kapacitou akumulátorů je to ale omezená, a kvůli ceně ne právě levná forma zábavy.

2.  8.  2020 | Miro Mihálik | 27 příspěvků