Ford Mustang Shelby GT500 pro rok 2011

Do mozaiky řady Mustang pro modelový rok 2011 nyní zapadl poslední chybějící díl. A pořádný, vrcholná verze Shelby GT500.

Na tomto místě jsme vám představili návrat legendárního Mustangu GT350. Pro pořádek připomeňme, že se Shelby GT350 modelového roku 2011 od společnosti Shelby American představilo na úvodním večírku každoroční aukce Barrett-Jackson, aby připomnělo 45. výročí prvních generací stejnojmenných vozů. Ty se vyráběly ve druhé polovině šedesátých let až do roku 1970. Jednalo se tehdy o první Shelbyho práci, jež využívala velkého osmiválce Cobra. Tento výroční model bude vyroben v omezené sérii, vychází ze sériového Mustangu GT a na jeho přípravě se podílelo také oddělení Ford Racing.

Nyní je zde „řádné“ tovární provedení GT500 a právě jemu se na následujících řádcích podíváme na zoubek.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Mustang Shelby GT500 bude v modelovém roce 2011 dodáván s karosériemi kupé, convertible a vůbec poprvé i jako kupé s prosklenou střechou, o tomto prvku jsme psali na tomto místě. Tovární oddělení Special Vehicle Team (SVT) pro něj připravilo konečně celohliníkový, kompresorem přeplňovaný vidlicový osmiválec, který je oproti svému předchůdci výkonnější, ale zároveň i o citelných 46 kg lehčí, z čehož budou těžit nejen jízdní výkony, ale též hospodárnost provozu. Výkon narostl na 550 koní (403 kW), zatímco točivý moment zůstal na původní hodnotě.

Tato pohonná jednotka vychází z motoru Ford GT a automobilka nezapomněla zdůraznit, že využívá speciální vrstvy na stěnách válců, jež tak nevyžadují instalaci tradičních ocelových vložek jako u běžných bloků z lehkých slitin, což přináší další citelnou úsporu hmotnosti. Vůz dále dostal elektrický posilovač řízení Electric Power Assist Steering (EPAS) a pozměněné obtékání vzduchu zvláště pod vozem, díky tomu bude tato GT500 prvním novodobým strojem Shelby, jenž se vyhne „dani pro chlastouny“. Podle výrobce totiž dosahuje průměrné spotřeby 15,7 l/100 km ve městě a 10,2 l/100 km na dálnici, přičemž dosavadní Shelby GT500 modelového roku 2010 vykazovala hodnoty 16,8, resp. 10,7 l/100 km.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Do modelového roku 2011 vyjíždí Mustang Shelby GT500 také s o 12 % tužší karosérií a snížením hladin hluku a vibrací, o pořádný zvuk se stará nová výfuková soustava s průměrem 70 mm, nové brzdové štíty zajišťují lepší chlazení kotoučů, soustava pedálů nyní umožňuje přesnější a lehčí ovládání. A abychom byli úplní, Shelby GT500 pro rok 2011 dostala účinnější hlavní světlomety HID, programovatelný klíč a sklopné hlavové opěrky zadních sedadel.

Pokud stojíte o ještě lepší jízdní vlastnosti, můžete si připlatit za sadu SVT Performance, kterou jsou usazeny i oba vozy na přiložených snímcích. Tato sada zahrnuje lehčí devatenáctipalcové ráfky vpředu a dvacetipalcové vzadu, nazouvající pneumatiky Goodyear Eagle F1 SuperCar G, delší stálý převod a tužší pružiny. Ford tvrdí, že takto vybavený vůz je v porovnání s loňským Mustangem Shelby GT500 na trati dlouhé 3,7 km o 3 sekundy rychlejší.

Do amerických prodejen se první vozy dostanou letos na jaře, toužícímu Evropanovi zbude jen možnost dovozu z poza velké louže...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Ford Mustang Shelby GT500 2011
TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

včera | Miro Mihálik | 16 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků