Ford Mustang Shelby GT500 oficiálně: Má přes 700 koní a pouze automat

Ford konečně představuje nejvýkonnější produkční Mustang v historii, novou generaci Shelby GT500. Stále ovšem neznáme přesnou hodnotu jeho výkonu.

Nová generace Mustangu nesoucího označení Shelby GT500 vypadá jako opravdové monstrum. Než bude řeč o strojovně pod kapotou, nelze opomenout úpravy na jeho karoserii. Ford totiž říká, že nové GT500 je aerodynamicky nejefektivnější Mustang vůbec.

Přepracovaná příď tak uvádí mnohem větší otvory přístupu vzduchu a velký karbonový splitter, zatímco na zádi nese vůz kromě agresivního difuzoru buď nízké křidélko pro minimální odpor, nebo velký nastavitelný spoiler pro ideální přítlak. Záleží na zvolené výbavě. Celkově zvýšená úroveň přední kapoty s rozměrným vyústěním tepla od motoru pak dává najevo palebnou sílu uvnitř.

Nový Ford Explorer má standardně pohon zadních kol. Chystá se i ST verze

Nový Ford Explorer má standardně pohon zadních kol. Chystá se i ST verze

GT500 totiž používá řádně přepracovaný 5,2litrový vidlicový osmiválec z Mustangu GT350, který ovšem atmosférické plnění vyměnil za přeplňování velkým 2,7litrovým kompresorem. Ford nám přitom stále neupřesňuje výkonové hodnoty motoru. Opět zmiňuje „přes 700 koní“ (515 kW), jelikož ladění strojovny nadále probíhá a přesná čísla se dozvíme až na podzim letošního roku.

Spekuluje se nicméně o výkonu kolem 750 koní (552 kW) a točivém momentu až 950 N.m. Ani proto není divu, že nový Shelby G500 bude dodáván výhradně s novou automatickou dvouspojkovou převodovkou o sedmi stupních, kterou zajistí firma Tremec. Dynamické schopnosti vozu jsou taky zatím jen přibližné a zrychlení z nuly na 100 km/h má trvat kolem 3 vteřin. Čtvrt míle pokoří GT500 za cca 11 vteřin.

TEST Ford Mustang Bullitt: Všechno nejlepší, Franku!

TEST Ford Mustang Bullitt: Všechno nejlepší, Franku!

Podvozek GT500 používá magnetoreologické tlumiče a novou geometrii, k zastavení pomohou šestipístkové brzdy Brembo s kotouči o průměru 420 mm a standardně pak novinka stojí na 20palcových kolech obutých do pneumatik Michelin Pilot Sport Cup 2.

Pokud zájemce zvolí příplatkový balíček Carbon Fiber Handling Package, auto pak zahodí standardní kola a dostane nové 20palcové karbonové disky, pneumatiky Michelin se speciální směsí, na zádi se objeví zmíněný nastavitelný spoiler a dojde i na odstranění zadních sedaček pro ještě razantnější úsporu hmotnosti.

Auto roku 2019 v České republice: Vítězem je Ford Focus!

Auto roku 2019 v České republice: Vítězem je Ford Focus!

Informace o ceně či uvedení do prodeje Ford ještě neuvádí. Na smršť podrobností o novém nejsilnějším Mustangu si tedy musíme ještě počkat. Do té doby se můžete kochat fotkami v galerii nebo řevem osmiválce z oficiálního videa... 

TEST Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid: Dost dobrá i pro Lexus

Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid

Nová Toyota Corolla se přiřítila na český trh hned ve třech karosářských verzích. Pro první test jsme zvolili tu nejpraktičtější, navíc s nejvýkonnějším hybridním pohonem. Dokáže opodstatnit vyšší cenu? A bavíme se vůbec ještě o mainstreamovém modelu?

včera | Jan Mička | 65 příspěvků
TEST Honda GL1800 Gold Wing DCT: Motorka za mega! Skoro...

Honda GL1800 Gold Wing DCT

Šestiválcový cestovní křižník s unikátní podvozkovou konstrukcí je to nejrozmařilejší, co Honda v jedné stopě nabízí. Gold Wing je ale zároveň také s velkou rezervou tou nejdražší dvoukolovou Hondou. Má vrcholné provedení šesté generace zlatokřídlé legendy čím opodstatnit cenovku zvící bezmála 900.000 Kč?

16.  6.  2019 | Petr Schnagl | 13 příspěvků
TEST Volkswagen T-Cross 1.0 TSI DSG R-Line: Důležitá módní záležitost

VW T-Cross 1.0 TSI DSG

Volkswagen rozštěpil Polo na dva samostatné modely. Oplastované CrossPolo je minulostí a jeho pozici zastoupila novinka jménem T-Cross. Nabízí kromě zvýšené stavby karoserie ještě něco?

15.  6.  2019 | Miro Mihálik | 64 příspěvků