Ford Mustang Shelby GT500 oficiálně: Má přes 700 koní a pouze automat

Ford konečně představuje nejvýkonnější produkční Mustang v historii, novou generaci Shelby GT500. Stále ovšem neznáme přesnou hodnotu jeho výkonu.

Nová generace Mustangu nesoucího označení Shelby GT500 vypadá jako opravdové monstrum. Než bude řeč o strojovně pod kapotou, nelze opomenout úpravy na jeho karoserii. Ford totiž říká, že nové GT500 je aerodynamicky nejefektivnější Mustang vůbec.

Přepracovaná příď tak uvádí mnohem větší otvory přístupu vzduchu a velký karbonový splitter, zatímco na zádi nese vůz kromě agresivního difuzoru buď nízké křidélko pro minimální odpor, nebo velký nastavitelný spoiler pro ideální přítlak. Záleží na zvolené výbavě. Celkově zvýšená úroveň přední kapoty s rozměrným vyústěním tepla od motoru pak dává najevo palebnou sílu uvnitř.

Nový Ford Explorer má standardně pohon zadních kol. Chystá se i ST verze

Nový Ford Explorer má standardně pohon zadních kol. Chystá se i ST verze

GT500 totiž používá řádně přepracovaný 5,2litrový vidlicový osmiválec z Mustangu GT350, který ovšem atmosférické plnění vyměnil za přeplňování velkým 2,7litrovým kompresorem. Ford nám přitom stále neupřesňuje výkonové hodnoty motoru. Opět zmiňuje „přes 700 koní“ (515 kW), jelikož ladění strojovny nadále probíhá a přesná čísla se dozvíme až na podzim letošního roku.

Spekuluje se nicméně o výkonu kolem 750 koní (552 kW) a točivém momentu až 950 N.m. Ani proto není divu, že nový Shelby G500 bude dodáván výhradně s novou automatickou dvouspojkovou převodovkou o sedmi stupních, kterou zajistí firma Tremec. Dynamické schopnosti vozu jsou taky zatím jen přibližné a zrychlení z nuly na 100 km/h má trvat kolem 3 vteřin. Čtvrt míle pokoří GT500 za cca 11 vteřin.

TEST Ford Mustang Bullitt: Všechno nejlepší, Franku!

TEST Ford Mustang Bullitt: Všechno nejlepší, Franku!

Podvozek GT500 používá magnetoreologické tlumiče a novou geometrii, k zastavení pomohou šestipístkové brzdy Brembo s kotouči o průměru 420 mm a standardně pak novinka stojí na 20palcových kolech obutých do pneumatik Michelin Pilot Sport Cup 2.

Pokud zájemce zvolí příplatkový balíček Carbon Fiber Handling Package, auto pak zahodí standardní kola a dostane nové 20palcové karbonové disky, pneumatiky Michelin se speciální směsí, na zádi se objeví zmíněný nastavitelný spoiler a dojde i na odstranění zadních sedaček pro ještě razantnější úsporu hmotnosti.

Auto roku 2019 v České republice: Vítězem je Ford Focus!

Auto roku 2019 v České republice: Vítězem je Ford Focus!

Informace o ceně či uvedení do prodeje Ford ještě neuvádí. Na smršť podrobností o novém nejsilnějším Mustangu si tedy musíme ještě počkat. Do té doby se můžete kochat fotkami v galerii nebo řevem osmiválce z oficiálního videa... 

První jízda se Škodou Kamiq 1.0 TSI: Revoluci nečekejte, poctivý kus auta ano

Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG (první svezení)

Už se těším, až si dnes večer sednu s šálkem horké kávy k počítači a zabořím se do diskuze pod tímto článkem. Na první dojem je totiž Škoda Kamiq opravdu dobrá.

21.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 193 příspěvků
TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 13 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 78 příspěvků