Ford Mustang Shelby GT500: 650 koní bez střechy nad hlavou

Na autosalonu v Chicagu Ford představí svoji Shelby GT500 v provedení Convertible. Výkon motoru zůstane na enormních 650 koních.

Když na sklonku loňského roku americký Ford představoval své kupé Mustang Shelby GT500 pro modelový rok 2012, hovořil o tom, že jde o nejvýkonnější osmiválec na světě. Jednotka s objemem 5,8 l a přeplňováním kompresorem dosahuje točivého momentu 813 Nm a výkonu 650 koní (478 kW), což je dle tvrzení automobilky zároveň „o 41 koní více než u McLarenu F1, o 24 koní více než u vozu Mercedes-Benz SLR McLaren, o 70 koní více než u standardního Lamborghini Murcielago a jen o 1 kůň méně než u Ferrari Enzo“.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Shelby GT500 Convertible: jedna z novinek Fordu pro nadcházející autosalon v Chicagu

Novinka v podobě kabrioletu Shelby GT500 Convertible nebyla uvedena na prestižním autosalonu v Detroitu, ale Ford si ji nechal až na poněkud méně renomované Chicago, což ale není náhodou. Letos je tomu totiž 20 let od chvíle, kdy na stejném místě představil vůbec první produkty tehdy nové divize SVT (Special Vehicle Team) v podobě typů SVT Mustang Cobra a SVT F-150 Lightning.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Také od otevřeného provedení Shelby GT500 lze očekávat špičkové jízdní výkony

Podobně jako kupé Shelby GT500 bude i otevřené provedení Convertible za příplatek dodáváno s pakety Performance a Track. Performance Package obsahuje například adaptivní tlumiče Bilstein, zatímco Track Package disponuje přídavnými chladiči olejových náplní převodovky, motoru a diferenciálu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Shelby GT500 Convertible oslaví 20. jubileum Fordova oddělení SVT

Šéfkonstruktér divize SVT Kerry Baldori tvrdí, že také nová Shelby GT500 Convertible zazáří na závodní trati, ale zároveň poslouží i v běžném každodenním provozu.
 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
O kompresorem přeplňované jednotce 5,8 l V8 Ford mluví jako o nejvýkonnějším osmiválci současnosti
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků