Ford Mustang Shelby GT500: 650 koní bez střechy nad hlavou

Na autosalonu v Chicagu Ford představí svoji Shelby GT500 v provedení Convertible. Výkon motoru zůstane na enormních 650 koních.

Když na sklonku loňského roku americký Ford představoval své kupé Mustang Shelby GT500 pro modelový rok 2012, hovořil o tom, že jde o nejvýkonnější osmiválec na světě. Jednotka s objemem 5,8 l a přeplňováním kompresorem dosahuje točivého momentu 813 Nm a výkonu 650 koní (478 kW), což je dle tvrzení automobilky zároveň „o 41 koní více než u McLarenu F1, o 24 koní více než u vozu Mercedes-Benz SLR McLaren, o 70 koní více než u standardního Lamborghini Murcielago a jen o 1 kůň méně než u Ferrari Enzo“.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Shelby GT500 Convertible: jedna z novinek Fordu pro nadcházející autosalon v Chicagu

Novinka v podobě kabrioletu Shelby GT500 Convertible nebyla uvedena na prestižním autosalonu v Detroitu, ale Ford si ji nechal až na poněkud méně renomované Chicago, což ale není náhodou. Letos je tomu totiž 20 let od chvíle, kdy na stejném místě představil vůbec první produkty tehdy nové divize SVT (Special Vehicle Team) v podobě typů SVT Mustang Cobra a SVT F-150 Lightning.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Také od otevřeného provedení Shelby GT500 lze očekávat špičkové jízdní výkony

Podobně jako kupé Shelby GT500 bude i otevřené provedení Convertible za příplatek dodáváno s pakety Performance a Track. Performance Package obsahuje například adaptivní tlumiče Bilstein, zatímco Track Package disponuje přídavnými chladiči olejových náplní převodovky, motoru a diferenciálu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Shelby GT500 Convertible oslaví 20. jubileum Fordova oddělení SVT

Šéfkonstruktér divize SVT Kerry Baldori tvrdí, že také nová Shelby GT500 Convertible zazáří na závodní trati, ale zároveň poslouží i v běžném každodenním provozu.
 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
O kompresorem přeplňované jednotce 5,8 l V8 Ford mluví jako o nejvýkonnějším osmiválci současnosti
Minitest Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD: Důvod, proč MPV nesmí zemřít

Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD (minitest)

Rostoucí zájem o crossovery a SUV už v nedávné minulosti poslal na odpočinek dva velikány segmentu MPV. Jak ale dokazuje stále prodávaný Seat Alhambra, tyto vozy jsou stále potřeba.

22.  2.  2018 | Jan Mička | 5 příspěvků
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků