Ford Mustang Shelby GT500: 650 koní bez střechy nad hlavou

Na autosalonu v Chicagu Ford představí svoji Shelby GT500 v provedení Convertible. Výkon motoru zůstane na enormních 650 koních.

Když na sklonku loňského roku americký Ford představoval své kupé Mustang Shelby GT500 pro modelový rok 2012, hovořil o tom, že jde o nejvýkonnější osmiválec na světě. Jednotka s objemem 5,8 l a přeplňováním kompresorem dosahuje točivého momentu 813 Nm a výkonu 650 koní (478 kW), což je dle tvrzení automobilky zároveň „o 41 koní více než u McLarenu F1, o 24 koní více než u vozu Mercedes-Benz SLR McLaren, o 70 koní více než u standardního Lamborghini Murcielago a jen o 1 kůň méně než u Ferrari Enzo“.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Shelby GT500 Convertible: jedna z novinek Fordu pro nadcházející autosalon v Chicagu

Novinka v podobě kabrioletu Shelby GT500 Convertible nebyla uvedena na prestižním autosalonu v Detroitu, ale Ford si ji nechal až na poněkud méně renomované Chicago, což ale není náhodou. Letos je tomu totiž 20 let od chvíle, kdy na stejném místě představil vůbec první produkty tehdy nové divize SVT (Special Vehicle Team) v podobě typů SVT Mustang Cobra a SVT F-150 Lightning.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Také od otevřeného provedení Shelby GT500 lze očekávat špičkové jízdní výkony

Podobně jako kupé Shelby GT500 bude i otevřené provedení Convertible za příplatek dodáváno s pakety Performance a Track. Performance Package obsahuje například adaptivní tlumiče Bilstein, zatímco Track Package disponuje přídavnými chladiči olejových náplní převodovky, motoru a diferenciálu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Shelby GT500 Convertible oslaví 20. jubileum Fordova oddělení SVT

Šéfkonstruktér divize SVT Kerry Baldori tvrdí, že také nová Shelby GT500 Convertible zazáří na závodní trati, ale zároveň poslouží i v běžném každodenním provozu.
 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
O kompresorem přeplňované jednotce 5,8 l V8 Ford mluví jako o nejvýkonnějším osmiválci současnosti
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

včera | Michal Žďárský | 9 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků