11
Fotogalerie

Ford Mustang Shelby GT350 má po faceliftu. Tvář si nechal původní

Modrý ovál představil na závodní dráze M1 Concourse v Pontiacu v Michiganu modernizovanou verzi aktuálně nejostřejšího Mustangu. Úpravy se zaměřily pouze na podvozek a aerodynamiku.

Zatímco standardní Mustang má za sebou od loňského roku mezigenerační modernizaci se vším všudy, a tedy včetně kompletně přepracované přídě a dalších modifikací pod přední kapotou, momentálně nejvýkonnější pony car z produkce Fordu s přídomkem GT350 zůstával až dosud při starém.

Pokud jste čekali, že i Shelby dostane úzká přední světla, jinou masku a další úpravy inspirované sériovým provedením, dost možná budete zklamáni. Naopak jásat můžou ti z vás, kterým se líbí původní design auta.

Ford ponechal GT350 prakticky v původním stavu, přesto má lepší aerodynamiku. Konstruktéři totiž částečně uzavřeli masku chladiče a tím omezili vztlak na přední nápravě, zatímco upravené zadní křídlo zvyšuje přítlak při minimálním navýšení aerodynamického odporu.

Nové jsou též pneumatiky. Jde o Michelin Pilot Sport Cup 2 o rozměru 295/35 R19 vpředu a 305/35 R19 vzadu, přičemž automobilka díky novému přilnavějšímu obutí slibuje lepší trakci v přímce i zatáčkách a tato změna se má pozitivně podepsat také na zkrácení brzdné dráhy, i když konkrétní čísla Ford momentálně neuvádí.

Tímto nicméně změny na podvozku nekončí. Právě použití jiných gum si vyžádalo nové adaptivní tlumiče s magnetoreologickou kapalinou a jiné jsou též pružiny – podle dostupných informací je záď o deset procent měkčí, zatímco příď o stejných deset procent naopak tužší. Revidován byl i účinek elektrického posilovače řízení, stabilizační program a spousta dalších drobností, které mají ve výsledku GT350 zrychlit.

Původní nezůstal ani interiér. Ford pro Shelby nově nabízí elektrické ovládání sedadel a za příplatek můžete mít audiosystém Bang & Olufsen s dvanácti reproduktory. Tedy pokud vám ke štěstí nestačí vysokootáčkový osmiválec o objemu 5,2 litru, který zůstal nezměněn. Nadále produkuje maximální výkon 533 koní, nevyšší točivý moment 582 Nm a je schopen točit až 8250 ot./min.

 

Ford

Henry Ford založil michiganskou automobilku v roce 1903 a proslul zavedením postupů sériové výroby s využitím montážních linek. Tak vznikl první cenově dostupný vůz: Ford model T.

Ford Fiesta •  Ford Focus • Ford Mondeo • Ford S-Max • Ford Galaxy • Ford C-Max • Ford EcoSport • Ford Mustang • Ford Puma • Ford Kuga • Ford Explorer • Ford Tourneo Courier

Doporučujeme

Články odjinud