Ford Mustang Shelby GT350 má po faceliftu. Tvář si nechal původní

Modrý ovál představil na závodní dráze M1 Concourse v Pontiacu v Michiganu modernizovanou verzi aktuálně nejostřejšího Mustangu. Úpravy se zaměřily pouze na podvozek a aerodynamiku.

Zatímco standardní Mustang má za sebou od loňského roku mezigenerační modernizaci se vším všudy, a tedy včetně kompletně přepracované přídě a dalších modifikací pod přední kapotou, momentálně nejvýkonnější pony car z produkce Fordu s přídomkem GT350 zůstával až dosud při starém.

Ford Mustang Bullitt má českou cenu. Pospěšte si, bude jich jenom pár!

Ford Mustang Bullitt má českou cenu. Pospěšte si, bude jich jenom pár!

Pokud jste čekali, že i Shelby dostane úzká přední světla, jinou masku a další úpravy inspirované sériovým provedením, dost možná budete zklamáni. Naopak jásat můžou ti z vás, kterým se líbí původní design auta.

Ford ponechal GT350 prakticky v původním stavu, přesto má lepší aerodynamiku. Konstruktéři totiž částečně uzavřeli masku chladiče a tím omezili vztlak na přední nápravě, zatímco upravené zadní křídlo zvyšuje přítlak při minimálním navýšení aerodynamického odporu.

Mustang Shelby GT 500 se vrátí! Za 50 let se výkon zvýšil dvojnásobně

Mustang Shelby GT 500 se vrátí! Za 50 let se výkon zvýšil dvojnásobně

Nové jsou též pneumatiky. Jde o Michelin Pilot Sport Cup 2 o rozměru 295/35 R19 vpředu a 305/35 R19 vzadu, přičemž automobilka díky novému přilnavějšímu obutí slibuje lepší trakci v přímce i zatáčkách a tato změna se má pozitivně podepsat také na zkrácení brzdné dráhy, i když konkrétní čísla Ford momentálně neuvádí.

Tímto nicméně změny na podvozku nekončí. Právě použití jiných gum si vyžádalo nové adaptivní tlumiče s magnetoreologickou kapalinou a jiné jsou též pružiny – podle dostupných informací je záď o deset procent měkčí, zatímco příď o stejných deset procent naopak tužší. Revidován byl i účinek elektrického posilovače řízení, stabilizační program a spousta dalších drobností, které mají ve výsledku GT350 zrychlit.

Věděli jste, že existuje Mustang s motorem uprostřed? A je krásný!

Věděli jste, že existuje Mustang s motorem uprostřed? A je krásný!

Původní nezůstal ani interiér. Ford pro Shelby nově nabízí elektrické ovládání sedadel a za příplatek můžete mít audiosystém Bang & Olufsen s dvanácti reproduktory. Tedy pokud vám ke štěstí nestačí vysokootáčkový osmiválec o objemu 5,2 litru, který zůstal nezměněn. Nadále produkuje maximální výkon 533 koní, nevyšší točivý moment 582 Nm a je schopen točit až 8250 ot./min.

 

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 67 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků