Ford Mustang Shelby GT: Když prostě potřebujete sedm set koní

V nabídce Fordu Mustang si máte z čeho vybrat. Ale kdo potřebuje sedm stovek koní, musí se obrátit na renomovaného úpravce.
Seznam kapitol
  1. Ford Mustang Shelby GT
  2. Fotogalerie: Ford Mustang Shelby GT

Možná jste zaznamenali, že Ford začal oficiálně vozit na český trh nový Mustang. Ceny začínají na rozumných 880 000 korun, což jsou podobné peníze, jaké dáte za hezky vybavený Passat „v tédéíčku“. Má to jeden háček. Dostanete totiž sériové auto. Se čtyřválcem. Za tradiční osmiválec ale dáte stále ještě přijatelný milion.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Pod povrchem nezůstal kámen na kameni. Nové je i chlazení, samozřejmě brzdy, nastavení podvozku... Možná by bylo jednodušší napsat, co je na Mustangu původní

Jenže existují jedinci, pro které je i atmosférický osmiválec málo. A proto existuje společnost Shelby American, Inc. založená v roce 1962. Její poslední počin se jmenuje stručně Shelby GT a vychází právě z osmiválcového Mustangu pro modelový rok 2015.

Když pomineme „drobnosti“ jako větší brzdy, nový podvozek, dodatečné přístroje, zesílenou převodovku i diferenciál s kratším převodem a funkční karbonové aerodynamické doplňky, dostaneme se k motoru. A americká cesta znamená, že na to nasadíte ten největší kompresor, který máte na skladě.

Ford Mustang Shelby GT350 je kladivo na BMW M4

Ford Mustang Shelby GT350 je kladivo na BMW M4

Osmiválec tak v „základním“ provedení, které pořídíte za čtyřicet tisíc dolarů, posílá na zadní kola 634 koní. V ceně je samozřejmě i nový výfuk a všechny ty detaily okolo, které jsme už zmínili. Jenže u této hodnoty se to zastavit nemusí a Shelby umí na individuální objednávku motor naladit na více než 700 koní.

Zajímavé je, že základní úprava od Shelby American stojí v USA víc než celé auto. Nejlevněji totiž osmiválcový Mustang koupíte za asi 32 000 dolarů. Nicméně když by vám někdo nabídl sedm stovek koní za něco málo přes 70 000 dolarů, pořád je to zatraceně výhodná koupě. Například nejzákladnější Porsche 911 Carrera stojí v USA až od 84 300 dolarů...

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Ford Mustang Shelby GT
  2. Fotogalerie: Ford Mustang Shelby GT
TEST Range Rover Evoque P250: Stojí tvrdohlavý nezmar za skoro 2 miliony?

Range Rover Evoque P250

Range Rover si prostě nedá říct a i do městského crossoveru nabízí všemožnou výbavu do terénu. Je tolik kilogramů navíc opravdu potřeba? A poradí si s tím mild-hybridní pohon?

21.  7.  2019 | Vladimír Kadera | 16 příspěvků
TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 11 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků