Ford Mustang Shelby GT: Když prostě potřebujete sedm set koní

V nabídce Fordu Mustang si máte z čeho vybrat. Ale kdo potřebuje sedm stovek koní, musí se obrátit na renomovaného úpravce.
Seznam kapitol
  1. Ford Mustang Shelby GT
  2. Fotogalerie: Ford Mustang Shelby GT

Možná jste zaznamenali, že Ford začal oficiálně vozit na český trh nový Mustang. Ceny začínají na rozumných 880 000 korun, což jsou podobné peníze, jaké dáte za hezky vybavený Passat „v tédéíčku“. Má to jeden háček. Dostanete totiž sériové auto. Se čtyřválcem. Za tradiční osmiválec ale dáte stále ještě přijatelný milion.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Pod povrchem nezůstal kámen na kameni. Nové je i chlazení, samozřejmě brzdy, nastavení podvozku... Možná by bylo jednodušší napsat, co je na Mustangu původní

Jenže existují jedinci, pro které je i atmosférický osmiválec málo. A proto existuje společnost Shelby American, Inc. založená v roce 1962. Její poslední počin se jmenuje stručně Shelby GT a vychází právě z osmiválcového Mustangu pro modelový rok 2015.

Když pomineme „drobnosti“ jako větší brzdy, nový podvozek, dodatečné přístroje, zesílenou převodovku i diferenciál s kratším převodem a funkční karbonové aerodynamické doplňky, dostaneme se k motoru. A americká cesta znamená, že na to nasadíte ten největší kompresor, který máte na skladě.

Ford Mustang Shelby GT350 je kladivo na BMW M4

Ford Mustang Shelby GT350 je kladivo na BMW M4

Osmiválec tak v „základním“ provedení, které pořídíte za čtyřicet tisíc dolarů, posílá na zadní kola 634 koní. V ceně je samozřejmě i nový výfuk a všechny ty detaily okolo, které jsme už zmínili. Jenže u této hodnoty se to zastavit nemusí a Shelby umí na individuální objednávku motor naladit na více než 700 koní.

Zajímavé je, že základní úprava od Shelby American stojí v USA víc než celé auto. Nejlevněji totiž osmiválcový Mustang koupíte za asi 32 000 dolarů. Nicméně když by vám někdo nabídl sedm stovek koní za něco málo přes 70 000 dolarů, pořád je to zatraceně výhodná koupě. Například nejzákladnější Porsche 911 Carrera stojí v USA až od 84 300 dolarů...

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Ford Mustang Shelby GT
  2. Fotogalerie: Ford Mustang Shelby GT
TEST BMW M140i: Dokonalost odsouzená k záhubě

BMW M140i

Pokud toužíte po nejlepším ostrém hatchbacku na trhu, zapomeňte na Civic Type-R nebo Golf R. Chtějte M140i s manuálem a samosvorem a peněz nelitujte. Tohle je poslední příležitost k nákupu.

23.  9.  2018 | Miro Mihálik | 30 příspěvků
Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků