Mustang Shelby GT 500 se vrátí! Za 50 let se výkon zvýšil dvojnásobně

Nejostřejší verze vozu Fordu Mustang všech dob se zatím prezentuje pouze na velmi nekonkrétním videu

Jisté je pouze jedno. Ford se chystá opět nabízet verzi Mustang Shelby GT 500. Podle videa zveřejněného během autosalonu v Detroitu se tak stane v roce 2019. Předcházející verze se přestala prodávat v roce 2015. Tehdy byl osmiválec vyladěn na výkon 634 koní.

Video toho moc neprozrazuje. Pouze se máme těšit na výkon přesahující hranici 700 koní. To samozřejmě znamená, že to bude nejrychlejší Ford Mustang všech dob. Tedy alespoň těch, které mají povolení legálně jezdit po veřejných komunikacích.

Ford Mustang, Chevrolet Camaro a Dodge Challenger v testech IIHS

Ford Mustang, Chevrolet Camaro a Dodge Challenger v testech IIHS

Mimochodem, 700 koní je dvojnásobný počet koní v porovnání s tím, jakým disponoval první exemplář vzniklý v roce 1967. Zda se auto začne vyvážet také do Evropy, známo není. Bohužel to však není moc pravděpodobné. Už vzhledem k tomu, že se sem nedostala ani varianta GT 350, která disponuje "pouhými" pěti sty koňskými silami. 

Dealer Fordu nabízí Mustang s výkonem 800 koní. Cena překvapí

Dealer Fordu nabízí Mustang s výkonem 800 koní. Cena překvapí

Bylo by to určitě fajn. Shelby totiž staví vozy, které umí nejen rychle jet, ale také zatáčet a brzdit. Například zmíněná varianta GT 350 má i adaptivní podvozek (poprvé u Fordu s magnetoreologickými tlumiči) a masivní brzdovou soustavu Brembo. Vpředu jsou plovoucí 394mm kotouče a šestipístkové třmeny, vzadu pak 380 mm kotouče a čtyřpístkový třmen.

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 68 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků