Mustang Shelby GT 500 se vrátí! Za 50 let se výkon zvýšil dvojnásobně

Nejostřejší verze vozu Fordu Mustang všech dob se zatím prezentuje pouze na velmi nekonkrétním videu

Jisté je pouze jedno. Ford se chystá opět nabízet verzi Mustang Shelby GT 500. Podle videa zveřejněného během autosalonu v Detroitu se tak stane v roce 2019. Předcházející verze se přestala prodávat v roce 2015. Tehdy byl osmiválec vyladěn na výkon 634 koní.

Video toho moc neprozrazuje. Pouze se máme těšit na výkon přesahující hranici 700 koní. To samozřejmě znamená, že to bude nejrychlejší Ford Mustang všech dob. Tedy alespoň těch, které mají povolení legálně jezdit po veřejných komunikacích.

Ford Mustang, Chevrolet Camaro a Dodge Challenger v testech IIHS

Ford Mustang, Chevrolet Camaro a Dodge Challenger v testech IIHS

Mimochodem, 700 koní je dvojnásobný počet koní v porovnání s tím, jakým disponoval první exemplář vzniklý v roce 1967. Zda se auto začne vyvážet také do Evropy, známo není. Bohužel to však není moc pravděpodobné. Už vzhledem k tomu, že se sem nedostala ani varianta GT 350, která disponuje "pouhými" pěti sty koňskými silami. 

Dealer Fordu nabízí Mustang s výkonem 800 koní. Cena překvapí

Dealer Fordu nabízí Mustang s výkonem 800 koní. Cena překvapí

Bylo by to určitě fajn. Shelby totiž staví vozy, které umí nejen rychle jet, ale také zatáčet a brzdit. Například zmíněná varianta GT 350 má i adaptivní podvozek (poprvé u Fordu s magnetoreologickými tlumiči) a masivní brzdovou soustavu Brembo. Vpředu jsou plovoucí 394mm kotouče a šestipístkové třmeny, vzadu pak 380 mm kotouče a čtyřpístkový třmen.

TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

včera | Radek Pecák | 52 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků