Ford Mustang: Sedm výjimečných modelů z historie legendy

Do třetice – a na nějakou dobu naposled – se vracíme k Fordu Mustang, který včera debutoval v šesté generaci. Takřka půlstoletí výroby Mustangu přineslo stovky verzí a několik desítek studií a prototypů. Vybrali jsme sedm z nich.

7. Ford Mustang Shelby GT-350 a 500 (1965-1969)

Mustangy si vzal do parády také bývalý závodník, dokonce jeden čas i pilot F1 Carroll Shelby. Firma tvůrce legendární Cobry stvořila dvě verze první generace: GT-350 a GT-500. Třistapadesátku poháněl vidlicový osmiválec objemu 4,73 l s výkonem 220 kW. Závodní verze R (jako racing) měly dokonce 265 kW.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Shelby GT500 i GT350 se v 5. generaci Mustangu dočkaly nástupnických verzí

Shelby GT-500 z roku 1967 se chlubil obřím sedmilitrem a minimálně 260 kW. Byla zároveň posledním ostrým Mustangem, který stavěla přímo Shelbyho továrna a nikoli Ford. Specifikace KR (King Of The Road – král silnic) ročníku 1968 byla hodna svého jména a od dřívějších sourozenců se lišila větším nasávacím otvorem na kapotě motoru Ram Air 428 Cobra Jet. Produkce byla zastavena v závěru roku 1969.

Ford Mustang Shelby GT a GT/SC: zaostřeno na výkony

Ford Mustang Shelby GT a GT/SC: zaostřeno na výkony

V páté generaci se pětistovka Shelby do nabídky Fordu vrátila, měla však kompresorové osmiválce 5,4 a 5,8 l.

Pokračujte na další kapitolu:

Předchozí KAPITOLY Následující
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 14 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků