Ford Mustang Saleen 351 v sériovém provedení a s kompresorem

Společnost Saleen před třemi lety změnila vlastníka, ale i přes počáteční nejistotu se její kurz naštěstí nezměnil…
Ford Mustang Saleen 351 v sériovém provedení a s kompresorem

V dubnu tak Saleen na setkání příznivců značky Ford v kalifornském Knott's Berry Farm představil prototyp oranžového kabrioletu Saleen 351 Mustang, který se však v těchto dnech stává skutečností. Jde o důkladnou přestavbu, jež výrazně mění vlastnosti výchozího sériového modelu, ovšem i tentokrát drží jeho charakter. Na první pohled si na voze všimneme přepracovaných nárazníků, prahových obkladů a výrazné kapoty s decentně včleněným sáním.

Ford Mustang USAF Thunderbirds Edition: další „letecký“ prototyp

Ford Mustang USAF Thunderbirds Edition: další „letecký“ prototyp

Sériové provedení si zároveň z dubnového prototypu zachovalo rozměrný difuzor v zadním nárazníku, přítlačné křídlo i dvacetipalcové lité ráfky. Nově odladěny byly prakticky všechny prvky závěsů kol včetně pružin, tlumičů, stabilizátorů a příslušných silentbloků. Uvnitř vozu se toho mnoho nezměnilo, ale těšit se můžete třeba na specifické čalounění v kombinaci kůže a Alcantary, prosvětlené prahové lišty, nové koberečky nebo číslované plakety na středové konzole.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Saleen 351 Mustang míří do prodejů 

S výše uvedeným koresponduje také podoba pohonné jednotky. Tou se stává kompresorem přeplňovaný osmiválec s objemem 5,7 l, což znamená v krychlových palcích hodnotu 351, která figuruje také v označení tohoto speciálu Saleen. Tento motor se v rámci úprav dočkal rovněž kovaných pístů, nových vstřikovačů a tužších ventilových pružin. Prostě všeho, co od Saleenu čekáte.

Saleen S281 Extreme: najrýchlejší Mustang

Saleen S281 Extreme: najrýchlejší Mustang

A abych nezapomněl: takto upravená pohonná jednotka dosahuje výkonu 708 koní (521 kW) a točivého momentu 887 Nm, který se na kola zadní nápravy přenáší skrze manuálně řazenou převodovku se speciální spojkou a odlehčeným setrvačníkem. Nový Saleen 351 Mustang bude k dispozici s uzavřenou i otevřenou karoserií, přičemž ceny začínají v přepočtu na nikterak přemrštěné částce 1,7 mil. Kč.
 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST BMW M140i: Dokonalost odsouzená k záhubě

TEST BMW M140i

Pokud toužíte po nejlepším ostrém hatchbacku na trhu, zapomeňte na Civic Type-R nebo Golf R. Chtějte M140i s manuálem a samosvorem a peněz nelitujte. Tohle je poslední příležitost k nákupu.

dnes | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků