Ford Mustang Saleen 351 v sériovém provedení a s kompresorem

Společnost Saleen před třemi lety změnila vlastníka, ale i přes počáteční nejistotu se její kurz naštěstí nezměnil…
Ford Mustang Saleen 351 v sériovém provedení a s kompresorem

V dubnu tak Saleen na setkání příznivců značky Ford v kalifornském Knott's Berry Farm představil prototyp oranžového kabrioletu Saleen 351 Mustang, který se však v těchto dnech stává skutečností. Jde o důkladnou přestavbu, jež výrazně mění vlastnosti výchozího sériového modelu, ovšem i tentokrát drží jeho charakter. Na první pohled si na voze všimneme přepracovaných nárazníků, prahových obkladů a výrazné kapoty s decentně včleněným sáním.

Ford Mustang USAF Thunderbirds Edition: další „letecký“ prototyp

Ford Mustang USAF Thunderbirds Edition: další „letecký“ prototyp

Sériové provedení si zároveň z dubnového prototypu zachovalo rozměrný difuzor v zadním nárazníku, přítlačné křídlo i dvacetipalcové lité ráfky. Nově odladěny byly prakticky všechny prvky závěsů kol včetně pružin, tlumičů, stabilizátorů a příslušných silentbloků. Uvnitř vozu se toho mnoho nezměnilo, ale těšit se můžete třeba na specifické čalounění v kombinaci kůže a Alcantary, prosvětlené prahové lišty, nové koberečky nebo číslované plakety na středové konzole.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Saleen 351 Mustang míří do prodejů 

S výše uvedeným koresponduje také podoba pohonné jednotky. Tou se stává kompresorem přeplňovaný osmiválec s objemem 5,7 l, což znamená v krychlových palcích hodnotu 351, která figuruje také v označení tohoto speciálu Saleen. Tento motor se v rámci úprav dočkal rovněž kovaných pístů, nových vstřikovačů a tužších ventilových pružin. Prostě všeho, co od Saleenu čekáte.

Saleen S281 Extreme: najrýchlejší Mustang

Saleen S281 Extreme: najrýchlejší Mustang

A abych nezapomněl: takto upravená pohonná jednotka dosahuje výkonu 708 koní (521 kW) a točivého momentu 887 Nm, který se na kola zadní nápravy přenáší skrze manuálně řazenou převodovku se speciální spojkou a odlehčeným setrvačníkem. Nový Saleen 351 Mustang bude k dispozici s uzavřenou i otevřenou karoserií, přičemž ceny začínají v přepočtu na nikterak přemrštěné částce 1,7 mil. Kč.
 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 10 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků