Ford Mustang oznámil svůj příchod na Střední východ premiérou na nejvyšší budově světa

Společnost Ford Motor Company představila nový Mustang v Burj Khalifa, nejvyšší budově světa. Zdůraznila tak své rostoucí ambice na Středním východě a v Africe.
Ford Mustang oznámil svůj příchod na Střední východ premiérou na nejvyšší budově světa

Slavnostní akce ve 112. podlaží mrakodrapu se zúčastnil i předseda představenstva Ford Motor Company, Bill Ford. „Dnes jsme vztyčili vlajku Fordu na Středním východě a v Africe. Tento region představuje poslední možnost růstu v automobilovém průmyslu,“ řekl. „Zároveň jsme světu vyslali zprávu, že se Mustang 50 let po svém zrození stává globálním modelem.“

Diváci představení, přenášeného živě přes internet, sledovali dramatický příběh neznámého hrdiny, který cestoval do Dubaje z americké Arizony – a to na koni, letadlem, autem, vrtulníkem a dokonce i na vodních lyžích. Až závěrečná scéna ve 112. patře Burj Khalifa, 399 metrů nad okolním terénem, odhalila, že tím mužem byl právě Bill Ford, pravnuk Henryho Forda.

Ford již dříve oznámil, že v této části světa chce kromě nového Mustangu prodávat rovněž modely Focus, Fusion nebo Lincoln MKC. Spolu s nimi sem dorazí i nejmodernější technologie Fordu jako motory EcoBoost, systém SYNC, nafukovací bezpečnostní pásy, MyKey a další asistenční systémy.

„Před bezmála padesáti lety si Ford získal pozornost světové veřejnosti, když dostal Mustang Convertible modelového roku 1965 na tehdy nejvyšší stavbu světa, Empire State Building v New Yorku,“ řekl Bill Ford. „Tato akce v Dubaji, která je domovem aktuálně nejvyšší budovy, uzavírá neuvěřitelný globální příběh Fordu a Mustangu.“

Tým šesti techniků Fordu se speciálně připraveným Mustangem cestoval z centrály společnosti v americkém Dearbornu do Dubaje letadlem společnosti Emirates. Po příletu byl vůz dopraven do suterénu Burj Khalifa a pečlivě rozdělen na šest částí, které bylo možné následně dopravit do 112. patra výtahem. Tam musel tým vůz znovu smontovat, což zabralo přibližně dvanáct hodin.

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

včera | Milan Lažanský | 38 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků