Ford Mustang Mach-E si odbyl svůj evropský debut. Naše verze se bude dost lišit

Rozmazlený americký podvozek nemá v Alpách co dělat. Evropský Mustang Mach-E bude jezdit docela jinak.

Automobilka Ford se účasti na letošním ženevském autosalonu vyhne. Velmi očekávaný evropský debut elektrického Mustangu Mach-E se tak odehrál již včera v Londýně. Evropská specifikace vozu se bude od té Americké poměrně dost lišit.

První Fordy Mach-E dostanou Norové. Značka upřednostní trh Evropy před USA

První Fordy Mach-E dostanou Norové. Značka upřednostní trh Evropy před USA

Zástupci evropského Fordu byli totiž u vývoje již od prvopočátku a podnikali patřičné kroky proto, aby byl první elektrický Mustang připravený pro požadavky evropského řidiče. Řízení, podvozek, pohon všech kol a kontrola stability jsou tak oproti US verzi zcela jinak naladěné.

Ford Mustang Mach-E – rozměry a objem kufru
Délka [mm] 4712
Šířka [mm] 1881
Výška [mm] 1597
Rozvor [mm] 2984
Objem kufru vzadu [l] 402/1420
Objem kufru vpředu [l] 100

Samozřejmě nejde o nic ojedinělého. Větší tuhost a stabilita jsou běžné evropské úpravy původem spíše plavných a rozměklých amerických aut. Co přesně náš Ford s Mustangem udělal však není blíže specifikováno. Zatím není ani veřejné, kolik Evropanů si novinku objednalo. Ford pouze uvádí, že 85 procent zákazníků sáhlo automaticky po verzi s větší 98,8kWh baterií.

Ford Mustang Mach-E oficiálně: Má dva kufry, dojezd 600 km, známe i české ceny

Ford Mustang Mach-E oficiálně: Má dva kufry, dojezd 600 km, známe i české ceny

S tímto setupem má Mach-E zvládnout až 600 kilometrů na jedno nabití. Ford sám se navíc angažuje ve výstavbě až 400 kusů rychlých nabíječek, které budou rozmístěny na klíčových místech Evropy. Zájemci na našem kontinentě by se k prvním vozům měli dostat již na konci tohoto roku. 

TEST Volkswagen Touareg V8 4.0 TDI Black Style: Nehodící se škrtněte

Volkswagen Touareg V8 4.0 TDI

Touareg je vlajkovou lodí Volkswagenu, s motorem V8 by se ale dal považovat za takovou vlajkovou loď „na druhou“. Pokud máte o koupi osmiválce zájem, pospěšte si. Brzy totiž nenávratně zmizí z nabídky.

dnes | Jan Mička | 7 příspěvků
Minitest Opel Astra 1.2 Turbo (96 kW) Elegance: Tříválec na dlouhé cesty

Opel Astra 1.2 Turbo

Faceliftovaná Astra generace K dostala pod kapotu výhradně tříválcové motory, všechny pocházejí od General Motors, nikoli z dílen PSA. Vyzkoušeli jsme silnější verzi základní dvanáctistovky, která v mnoha ohledech velmi mile překvapila.

15.  2.  2020 | Petr Schnagl | 37 příspěvků
Minitest Mercedes-Benz V300d: Šestiválec vám už chybět nebude

Mercedes-Benz V300d

Skoro 240 koní v dodávce. Kdo to potřebuje? Když se nad tím zamyslíte, tak možná právě vy...

13.  2.  2020 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků