České zastoupení Fordu již uvádí, že první nabízené varianty Mach-E mají předběžný termín dodání zákazníkům od konce roku 2021.

České zastoupení Fordu již uvádí, že první nabízené varianty Mach-E mají předběžný termín dodání zákazníkům od konce roku 2021.

Elektromobil  Ford Mustang Mach-E  se již pomalu připravuje ke vstupu na trh. Ještě předtím ale prochází testováním a jak je vidět, výsledky občas překvapí i samotnou automobilku. Nejnovější zkoušky totiž ukázaly, že doba nabíjení je jiná než se původně udávalo. Čas strávený na nabíječce bude o dost kratší. Ford

Elektromobil Ford Mustang Mach-E se již pomalu připravuje ke vstupu na trh. Ještě předtím ale prochází testováním a jak je vidět, výsledky občas překvapí i samotnou automobilku. Nejnovější zkoušky totiž ukázaly, že doba nabíjení je jiná než se původně udávalo. Čas strávený na nabíječce bude o dost kratší. | Ford

Podle Fordu si nový Mustang Mach-E doplní na rychlonabíječce  Ionity  za 10 minut šťávu na 119 km, což je o 26 km (30 %) lepší než se původně udávalo. Měření proběhlo na modelu v konfiguraci s pohonem zadních kol a větší trakční baterií (98,8 kWh). Varianta s pohonem všech kol by měla za stejnou dobu dosáhnout výsledku 107 km. Ford

Podle Fordu si nový Mustang Mach-E doplní na rychlonabíječce Ionity za 10 minut šťávu na 119 km, což je o 26 km (30 %) lepší než se původně udávalo. Měření proběhlo na modelu v konfiguraci s pohonem zadních kol a větší trakční baterií (98,8 kWh). Varianta s pohonem všech kol by měla za stejnou dobu dosáhnout výsledku 107 km. | Ford

Předběžné odhady pak uvádí, že standardní baterie (75,7 kWh) se bude nabíjet tempem 91 km/10 min v případě pohonu zadních kol a 85 km/10 min v případě pohonu všech kol. Ford

Předběžné odhady pak uvádí, že standardní baterie (75,7 kWh) se bude nabíjet tempem 91 km/10 min v případě pohonu zadních kol a 85 km/10 min v případě pohonu všech kol. | Ford

Větší baterie se z 10 na 80 procent nabije 45 minut a menší baterii to bude trvat 38 minut. Ford navíc majitelům v Evropě připravuje nabíjecí ekosystém Ford Charging Solutions, které zahrnuje domácí nabíjení i veřejné stanice. Ford

Větší baterie se z 10 na 80 procent nabije 45 minut a menší baterii to bude trvat 38 minut. Ford navíc majitelům v Evropě připravuje nabíjecí ekosystém Ford Charging Solutions, které zahrnuje domácí nabíjení i veřejné stanice. | Ford

Podle předchozích zpráv bude slabší akumulátor stačit na 450 km jízdy a s větším dojedete o 150 km dál. Základní specifikace s pohonem pouze zadních kol využije elektromotor o výkonu 190 kW (258 koní). Na opačném konci nabídky pak bude model GT, čtyřkolka s výkonem 342 kW (465 koní). První vozy by k měly k zákazníkům dorazit v příštím roce. Ford

Podle předchozích zpráv bude slabší akumulátor stačit na 450 km jízdy a s větším dojedete o 150 km dál. Základní specifikace s pohonem pouze zadních kol využije elektromotor o výkonu 190 kW (258 koní). Na opačném konci nabídky pak bude model GT, čtyřkolka s výkonem 342 kW (465 koní). První vozy by k měly k zákazníkům dorazit v příštím roce. | Ford

 Ford

| Ford

 Ford

| Ford

Mase tedy potvrdil, že elektrické SUV budou mít k mání jako první zájemci na starém kontinentu, a to ještě před uvedením v USA.  „Země jako Norsko budou první,“  upřesnil Mase.

Mase tedy potvrdil, že elektrické SUV budou mít k mání jako první zájemci na starém kontinentu, a to ještě před uvedením v USA. „Země jako Norsko budou první,“ upřesnil Mase.

Přesněji tedy do řady severských zemí, kde je nyní poptávka po čistě elektrických vozidlech nejvyšší. Detaily o spuštění prodejů Mach-E prozradil na autosalonu v Chicagu sám šéf marketingové divize pro elektrifikaci značky Jason Mase.

Přesněji tedy do řady severských zemí, kde je nyní poptávka po čistě elektrických vozidlech nejvyšší. Detaily o spuštění prodejů Mach-E prozradil na autosalonu v Chicagu sám šéf marketingové divize pro elektrifikaci značky Jason Mase.

Možná nepřekvapí, že Ford na malou chvíli upozadí potřeby svého domácího trhu v USA, ale svým  elektromobilem Mustang Mach-E  nejprve vytáhne do Evropy.

Možná nepřekvapí, že Ford na malou chvíli upozadí potřeby svého domácího trhu v USA, ale svým elektromobilem Mustang Mach-E nejprve vytáhne do Evropy.

Velký zájem a schopnost vykrýt poptávku si Ford pojistil i limitováním produkce v prvních 12 měsících výroby na 50.000 kusů celosvětově.

Velký zájem a schopnost vykrýt poptávku si Ford pojistil i limitováním produkce v prvních 12 měsících výroby na 50.000 kusů celosvětově.

Jelikož pro zájemce v USA jsou první dodávky vozů  plánovány na poslední čtvrtletí letošního roku , lze předpokládat, že na vybraných trzích Evropy se za volant Mach-E dostanou lidé ještě dříve.

Jelikož pro zájemce v USA jsou první dodávky vozů plánovány na poslední čtvrtletí letošního roku, lze předpokládat, že na vybraných trzích Evropy se za volant Mach-E dostanou lidé ještě dříve.

Ostatně už minulý rok převážily v Norsku prodeje elektromobilů nad prodejem vozů se spalovacími motory. Stále větší zájem o auta do zásuvky (tedy i hybridy) však roste také v Německu.

Ostatně už minulý rok převážily v Norsku prodeje elektromobilů nad prodejem vozů se spalovacími motory. Stále větší zájem o auta do zásuvky (tedy i hybridy) však roste také v Německu.

Je nicméně jasné, že kniha rezervací za určitý čas lehce prořídne. Ostatně mluvíme o předběžných objednávkách se zálohou 500 dolarů (asi 11.000 Kč)...

Je nicméně jasné, že kniha rezervací za určitý čas lehce prořídne. Ostatně mluvíme o předběžných objednávkách se zálohou 500 dolarů (asi 11.000 Kč)...

...hlásili během krátké chvíle celou stovku provedených rezervací, načež 40 z nich provedli zájemci během jediného odpoledne. A právě Ford Sunnyvale sídlí jen pár bloků od místního dealera Tesly a nedaleko od samotné továrny Tesly ve Fremontu.

...hlásili během krátké chvíle celou stovku provedených rezervací, načež 40 z nich provedli zájemci během jediného odpoledne. A právě Ford Sunnyvale sídlí jen pár bloků od místního dealera Tesly a nedaleko od samotné továrny Tesly ve Fremontu.

Například u prodejce Fordu ve městě Sunnyvale, které je součástí technologického centra Silicon Valley a elektrickými auty se jen hemží...

Například u prodejce Fordu ve městě Sunnyvale, které je součástí technologického centra Silicon Valley a elektrickými auty se jen hemží...

Spuštění předběžných objednávek  Mustangu Mach-E  uvedl Ford souběžně s premiérou elektromobilu na konci listopadu. Už nyní se ale podle nejnovějších informací novinka těší velké oblibě a zaváděcí série First Edition už má v USA plnou rezervační knihu.

Spuštění předběžných objednávek Mustangu Mach-E uvedl Ford souběžně s premiérou elektromobilu na konci listopadu. Už nyní se ale podle nejnovějších informací novinka těší velké oblibě a zaváděcí série First Edition už má v USA plnou rezervační knihu.

Dodávky prvních vozů zákazníkům jsou přitom očekávány na konec roku 2020, u nás v ČR dokonce na konci 2021.

Dodávky prvních vozů zákazníkům jsou přitom očekávány na konec roku 2020, u nás v ČR dokonce na konci 2021.

Vrcholem se stane verze GT, která použije identicky silné elektromotory na přední i zadní nápravě pro systémový výkon 342 kW (465 koní) a točivý moment 830 N.m.

Vrcholem se stane verze GT, která použije identicky silné elektromotory na přední i zadní nápravě pro systémový výkon 342 kW (465 koní) a točivý moment 830 N.m.

Pochopitelně tak bude i nejrychlejší s uváděnou akcelerací pod 5 vteřin. I tato nejsilnější specifikace by ale měla podle Fordu nabídnout dojezd až 500 kilometrů (WLTP).

Pochopitelně tak bude i nejrychlejší s uváděnou akcelerací pod 5 vteřin. I tato nejsilnější specifikace by ale měla podle Fordu nabídnout dojezd až 500 kilometrů (WLTP).

Baterie lze u Mustangu Mach-E dobíjet maximálním výkonem 150 kW. V případě rychlonabíjecí DC stanice je u „zadokolky“ s větší baterií uváděno prodloužení dojezdu o 93 km během 10 minut nabíjení. U základního modelu pak nabití stejným způsobem z 10 % na 80 % kapacity baterie potrvá asi 38 minut.

Baterie lze u Mustangu Mach-E dobíjet maximálním výkonem 150 kW. V případě rychlonabíjecí DC stanice je u „zadokolky“ s větší baterií uváděno prodloužení dojezdu o 93 km během 10 minut nabíjení. U základního modelu pak nabití stejným způsobem z 10 % na 80 % kapacity baterie potrvá asi 38 minut.

Základní verze (pohon zadních kol, dojezd 450 km) má prozatímní cenovku od 1.481.200 Kč, výkonnější verze s pohonem všech kol od 1.717.650 Kč a zaváděcí limitovaná verze First Edition s extra výbavou začíná na 1.819.050 Kč.

Základní verze (pohon zadních kol, dojezd 450 km) má prozatímní cenovku od 1.481.200 Kč, výkonnější verze s pohonem všech kol od 1.717.650 Kč a zaváděcí limitovaná verze First Edition s extra výbavou začíná na 1.819.050 Kč.

Zmíněné cenovky nicméně Ford upřesní až po zahájení výroby příští rok. Nejvýkonnější verze GT pak dorazí na trh v roce 2021.

Zmíněné cenovky nicméně Ford upřesní až po zahájení výroby příští rok. Nejvýkonnější verze GT pak dorazí na trh v roce 2021.

 Zdroj: Ford

| Zdroj: Ford

 Zdroj: Ford

| Zdroj: Ford

 Zdroj: Ford

| Zdroj: Ford

Elektromobil  Ford Mustang Mach-E  se již pomalu připravuje ke vstupu na trh. Ještě předtím ale prochází testováním a jak je vidět, výsledky občas překvapí i samotnou automobilku. Nejnovější zkoušky totiž ukázaly, že doba nabíjení je jiná než se původně udávalo. Čas strávený na nabíječce bude o dost kratší. Ford
Podle Fordu si nový Mustang Mach-E doplní na rychlonabíječce  Ionity  za 10 minut šťávu na 119 km, což je o 26 km (30 %) lepší než se původně udávalo. Měření proběhlo na modelu v konfiguraci s pohonem zadních kol a větší trakční baterií (98,8 kWh). Varianta s pohonem všech kol by měla za stejnou dobu dosáhnout výsledku 107 km. Ford
Předběžné odhady pak uvádí, že standardní baterie (75,7 kWh) se bude nabíjet tempem 91 km/10 min v případě pohonu zadních kol a 85 km/10 min v případě pohonu všech kol. Ford
Větší baterie se z 10 na 80 procent nabije 45 minut a menší baterii to bude trvat 38 minut. Ford navíc majitelům v Evropě připravuje nabíjecí ekosystém Ford Charging Solutions, které zahrnuje domácí nabíjení i veřejné stanice. Ford
27
Fotogalerie

Ford Mustang Mach-E se nabíjí rychleji, než se udávalo. Výsledky jsou o 30 % lepší

Pokud chcete u Fordu Mustang Mach-E dobít šťávu jen na 100 km jízdy, nestačíte si ani vykouřit cigaretu.

Elektromobil Ford Mustang Mach-E se již pomalu připravuje ke vstupu na trh. Ještě předtím ale prochází testováním a jak je vidět, výsledky občas překvapí i samotnou automobilku. Nejnovější zkoušky totiž ukázaly, že doba nabíjení je jiná, než se původně udávalo. Čas strávený na nabíječce bude o dost kratší.

Podle Fordu si nový Mustang Mach-E doplní na rychlonabíječce Ionity za 10 minut šťávu na 119 km, což je o 26 km (30 %) lepší, než se původně udávalo. Měření proběhlo na modelu v konfiguraci s pohonem zadních kol a větší baterií (98,8 kWh). Varianta s pohonem všech kol by měla za stejnou dobu dosáhnout výsledku 107 km.

Předběžné odhady pak uvádí, že standardní baterie (75,7 kWh) se bude nabíjet tempem 91 km/10 min v případě pohonu zadních kol a 85 km/10 min v případě pohonu všech kol. Větší baterie se z 10 na 80 % nabije za 45 minut a menší baterii to bude trvat 38 minut. Ford navíc majitelům v Evropě připravuje nabíjecí ekosystém Ford Charging Solutions, které zahrnuje domácí nabíjení i veřejné stanice.

Podle předchozích zpráv bude slabší akumulátor stačit na 450 km jízdy a s větším dojedete o 150 km dál. Základní specifikace s pohonem pouze zadních kol využije elektromotor o výkonu 190 kW (258 koní). Na opačném konci nabídky pak bude model GT, čtyřkolka s výkonem 342 kW (465 koní). První vozy by k měly k zákazníkům dorazit v příštím roce.

Ford

Henry Ford založil michiganskou automobilku v roce 1903 a proslul zavedením postupů sériové výroby s využitím montážních linek. Tak vznikl první cenově dostupný vůz: Ford model T.

Ford Fiesta •  Ford Focus • Ford Mondeo • Ford S-Max • Ford Galaxy • Ford C-Max • Ford EcoSport • Ford Mustang • Ford Puma • Ford Kuga • Ford Explorer • Ford Tourneo Courier

Doporučujeme

Články odjinud