Ford Mustang Mach-E se nabíjí rychleji, než se udávalo. Výsledky jsou o 30 % lepší

Pokud chcete u Fordu Mustang Mach-E dobít šťávu jen na 100 km jízdy, nestačíte si ani vykouřit cigaretu.

Elektromobil Ford Mustang Mach-E se již pomalu připravuje ke vstupu na trh. Ještě předtím ale prochází testováním a jak je vidět, výsledky občas překvapí i samotnou automobilku. Nejnovější zkoušky totiž ukázaly, že doba nabíjení je jiná, než se původně udávalo. Čas strávený na nabíječce bude o dost kratší.

Ford Mustang Mach-E si odbyl svůj evropský debut. Naše verze se bude dost lišit

Ford Mustang Mach-E si odbyl svůj evropský debut. Naše verze se bude dost lišit

Podle Fordu si nový Mustang Mach-E doplní na rychlonabíječce Ionity za 10 minut šťávu na 119 km, což je o 26 km (30 %) lepší, než se původně udávalo. Měření proběhlo na modelu v konfiguraci s pohonem zadních kol a větší baterií (98,8 kWh). Varianta s pohonem všech kol by měla za stejnou dobu dosáhnout výsledku 107 km.

Ford Mustang Mach-E oficiálně: Má dva kufry, dojezd 600 km, známe i české ceny

Ford Mustang Mach-E oficiálně: Má dva kufry, dojezd 600 km, známe i české ceny

Předběžné odhady pak uvádí, že standardní baterie (75,7 kWh) se bude nabíjet tempem 91 km/10 min v případě pohonu zadních kol a 85 km/10 min v případě pohonu všech kol. Větší baterie se z 10 na 80 % nabije za 45 minut a menší baterii to bude trvat 38 minut. Ford navíc majitelům v Evropě připravuje nabíjecí ekosystém Ford Charging Solutions, které zahrnuje domácí nabíjení i veřejné stanice.

První Fordy Mach-E dostanou Norové. Značka upřednostní trh Evropy před USA

První Fordy Mach-E dostanou Norové. Značka upřednostní trh Evropy před USA

Podle předchozích zpráv bude slabší akumulátor stačit na 450 km jízdy a s větším dojedete o 150 km dál. Základní specifikace s pohonem pouze zadních kol využije elektromotor o výkonu 190 kW (258 koní). Na opačném konci nabídky pak bude model GT, čtyřkolka s výkonem 342 kW (465 koní). První vozy by k měly k zákazníkům dorazit v příštím roce.

Ford

Henry Ford založil michiganskou automobilku v roce 1903 a proslul zavedením postupů sériové výroby s využitím montážních linek. Tak vznikl první cenově dostupný vůz: Ford model T.

Ford Fiesta •  Ford Focus • Ford Mondeo • Ford S-Max • Ford Galaxy • Ford C-Max • Ford EcoSport • Ford Mustang • Ford Puma • Ford Kuga • Ford Explorer • Ford Tourneo Courier

Nový Hyundai i20 může vzbudit poprask! Řídili jsme prototyp s litrovým motorem

Hyundai i20 1.0 T-GDI

Nový Hyundai i20 je očekávaným soupeřem fabie a spol. Přijede až v říjnu, my už jsme jej ale exkluzivně vyzkoušeli.

20.  9.  2020 | Jiří BaborskýOndřej Mára | 47 příspěvků
Poprvé za volantem Škody Octavia RS iV: Eso v rukávu spořivého manažera

Škoda Octavia RS iV

Nová Škoda Octavia RS je k mání ve třech verzích pohonu. Vyzkoušeli jsme tu, která je z pohledu techniky nejkomplikovanější.

17.  9.  2020 | Vladimír Kadera | 88 příspěvků
S elektrickým VW ID.3 poprvé v Česku: Velký skok pro VW, problém pro ostatní?

VW ID.3 1st Edition 150 kW

Volkswagen ID.3 se na našem trhu už nějaký ten pátek prodává, vůbec první kontakt na české půdě jsme s ním však zažili až minulý týden. A vy můžete taky.

14.  9.  2020 | Jan Mička | 59 příspěvků