Pro mnohé bude trnem v oku už jen pro své jméno, pro Ford je ovšem nový Mustang Mach-E prvním legitimním vstupem na trh elektromobilů a do jejich masové produkce. | Ford Mustang Mach-E Zdroj: Ford

Pro mnohé bude trnem v oku už jen pro své jméno, pro Ford je ovšem nový Mustang Mach-E prvním legitimním vstupem na trh elektromobilů a do jejich masové produkce. | Ford Mustang Mach-E | Zdroj: Ford

Automobilka doopravdy mluví o elektrickém SUV jako o členovi rodiny Mustang, ačkoliv s legendárním sporťákem sdílí tak maximálně pár designových prvků. | Ford Mustang Mach-E Zdroj: Ford

Automobilka doopravdy mluví o elektrickém SUV jako o členovi rodiny Mustang, ačkoliv s legendárním sporťákem sdílí tak maximálně pár designových prvků. | Ford Mustang Mach-E | Zdroj: Ford

Zbytek je totiž klasickým receptem pro dnešní trend vozů kategorie SUV a elektromobilů. Rivalitu s Teslou nejde přehlédnout, načež kromě exteriéru se tato myšlenka naplno rozjíždí v interiéru Mustangu Mach-E. | Ford Mustang Mach-E Zdroj: Ford

Zbytek je totiž klasickým receptem pro dnešní trend vozů kategorie SUV a elektromobilů. Rivalitu s Teslou nejde přehlédnout, načež kromě exteriéru se tato myšlenka naplno rozjíždí v interiéru Mustangu Mach-E. | Ford Mustang Mach-E | Zdroj: Ford

Architektura palubní desky je vcelku jednoduchá, drtivou většinu funkcí vozu ovládáte přes velký, svisle orientovaný 15,5palcový displej uprostřed. Na rozdíl od Tesly je ale před řidičem ještě menší digitální přístrojový štít. | Ford Mustang Mach-E Zdroj: Ford

Architektura palubní desky je vcelku jednoduchá, drtivou většinu funkcí vozu ovládáte přes velký, svisle orientovaný 15,5palcový displej uprostřed. Na rozdíl od Tesly je ale před řidičem ještě menší digitální přístrojový štít. | Ford Mustang Mach-E | Zdroj: Ford

Prostornost pětimístné kabiny doplňuje dvojice zavazadlových prostorů, kdy klasický zadní kufr nabízí objem 402 litrů (po sklopení sedaček 1420 litrů). | Ford Mustang Mach-E Zdroj: Ford

Prostornost pětimístné kabiny doplňuje dvojice zavazadlových prostorů, kdy klasický zadní kufr nabízí objem 402 litrů (po sklopení sedaček 1420 litrů). | Ford Mustang Mach-E | Zdroj: Ford

Přední kufr má poté objem 100 litrů a sází na stejnou vychytávku jako u  crossoveru Puma , je tvořen plastovou vanou se špuntem a lze ho tedy vypláchnout vodou, například po uložení zablácených či mokrých věcí. | Ford Mustang Mach-E Zdroj: Ford

Přední kufr má poté objem 100 litrů a sází na stejnou vychytávku jako u crossoveru Puma, je tvořen plastovou vanou se špuntem a lze ho tedy vypláchnout vodou, například po uložení zablácených či mokrých věcí. | Ford Mustang Mach-E | Zdroj: Ford

V nabídce bude volba mezi dvěma kapacitami akumulátorů – 75,7 kWh a 98,8 kWh – které Ford uvede v kombinaci s pohonem zadních či všech kol. | Ford Mustang Mach-E Zdroj: Ford

V nabídce bude volba mezi dvěma kapacitami akumulátorů – 75,7 kWh a 98,8 kWh – které Ford uvede v kombinaci s pohonem zadních či všech kol. | Ford Mustang Mach-E | Zdroj: Ford

Základní specifikace s pohonem pouze zadních kol využije elektromotor o výkonu 190 kW (258 koní) a točivém momentu 415 N.m ve spojení s 75,7kWh baterií pro udávaný dojezd 450 km (WLTP). | Ford Mustang Mach-E Zdroj: Ford

Základní specifikace s pohonem pouze zadních kol využije elektromotor o výkonu 190 kW (258 koní) a točivém momentu 415 N.m ve spojení s 75,7kWh baterií pro udávaný dojezd 450 km (WLTP). | Ford Mustang Mach-E | Zdroj: Ford

„Zadokolku“ však seženete rovněž se schopnější 98,8kWh baterií, ta už ovšem pracuje s výkonnějším elektromotorem o síle 210 kW (285 koní), přičemž zrovna u této varianty mluví Ford o maximálním dojezdu až 600 km (WLTP) na jedno nabití. | Ford Mustang Mach-E Zdroj: Ford

„Zadokolku“ však seženete rovněž se schopnější 98,8kWh baterií, ta už ovšem pracuje s výkonnějším elektromotorem o síle 210 kW (285 koní), přičemž zrovna u této varianty mluví Ford o maximálním dojezdu až 600 km (WLTP) na jedno nabití. | Ford Mustang Mach-E | Zdroj: Ford

Středobodem pak bude verze s pohonem všech kol (přidává menší 50 kW elektromotor na přední nápravu) pro systémový výkon 248 kW (337 koní) a 565 N.m. točivého momentu. | Ford Mustang Mach-E Zdroj: Ford

Středobodem pak bude verze s pohonem všech kol (přidává menší 50 kW elektromotor na přední nápravu) pro systémový výkon 248 kW (337 koní) a 565 N.m. točivého momentu. | Ford Mustang Mach-E | Zdroj: Ford

Vrcholem se stane verze GT, která použije identicky silné elektromotory na přední i zadní nápravě pro systémový výkon 342 kW (465 koní) a točivý moment 830 N.m. | Ford Mustang Mach-E Zdroj: Ford

Vrcholem se stane verze GT, která použije identicky silné elektromotory na přední i zadní nápravě pro systémový výkon 342 kW (465 koní) a točivý moment 830 N.m. | Ford Mustang Mach-E | Zdroj: Ford

Pochopitelně tak bude i nejrychlejší s uváděnou akcelerací pod 5 vteřin. I tato nejsilnější specifikace by ale měla podle Fordu nabídnout dojezd až 500 kilometrů (WLTP). | Ford Mustang Mach-E Zdroj: Ford

Pochopitelně tak bude i nejrychlejší s uváděnou akcelerací pod 5 vteřin. I tato nejsilnější specifikace by ale měla podle Fordu nabídnout dojezd až 500 kilometrů (WLTP). | Ford Mustang Mach-E | Zdroj: Ford

Baterie lze u Mustangu Mach-E dobíjet maximálním výkonem 150 kW. V případě rychlonabíjecí DC stanice je u „zadokolky“ s větší baterií uváděno prodloužení dojezdu o 93 km během 10 minut nabíjení. U základního modelu pak nabití stejným způsobem z 10 % na 80 % kapacity baterie potrvá asi 38 minut. | Ford Mustang Mach-E Zdroj: Ford

Baterie lze u Mustangu Mach-E dobíjet maximálním výkonem 150 kW. V případě rychlonabíjecí DC stanice je u „zadokolky“ s větší baterií uváděno prodloužení dojezdu o 93 km během 10 minut nabíjení. U základního modelu pak nabití stejným způsobem z 10 % na 80 % kapacity baterie potrvá asi 38 minut. | Ford Mustang Mach-E | Zdroj: Ford

České zastoupení Fordu již uvádí, že první nabízené varianty Mach-E mají předběžný termín dodání zákazníkům od konce roku 2021. | Ford Mustang Mach-E Zdroj: Ford

České zastoupení Fordu již uvádí, že první nabízené varianty Mach-E mají předběžný termín dodání zákazníkům od konce roku 2021. | Ford Mustang Mach-E | Zdroj: Ford

Základní verze (pohon zadních kol, dojezd 450 km) má prozatímní cenovku od 1.481.200 Kč, výkonnější verze s pohonem všech kol od 1.717.650 Kč a zaváděcí limitovaná verze First Edition s extra výbavou začíná na 1.819.050 Kč. | Ford Mustang Mach-E Zdroj: Ford

Základní verze (pohon zadních kol, dojezd 450 km) má prozatímní cenovku od 1.481.200 Kč, výkonnější verze s pohonem všech kol od 1.717.650 Kč a zaváděcí limitovaná verze First Edition s extra výbavou začíná na 1.819.050 Kč. | Ford Mustang Mach-E | Zdroj: Ford

Zmíněné cenovky nicméně Ford upřesní až po zahájení výroby příští rok. Nejvýkonnější verze GT pak dorazí na trh v roce 2021. | Ford Mustang Mach-E Zdroj: Ford

Zmíněné cenovky nicméně Ford upřesní až po zahájení výroby příští rok. Nejvýkonnější verze GT pak dorazí na trh v roce 2021. | Ford Mustang Mach-E | Zdroj: Ford

Ford Mustang Mach-E Zdroj: Ford

Ford Mustang Mach-E | Zdroj: Ford

Ford Mustang Mach-E Zdroj: Ford

Ford Mustang Mach-E | Zdroj: Ford

Ford Mustang Mach-E Zdroj: Ford

Ford Mustang Mach-E | Zdroj: Ford

Ford Mustang Mach-E Zdroj: Ford

Ford Mustang Mach-E | Zdroj: Ford

Ford Mustang Mach-E Zdroj: Ford

Ford Mustang Mach-E | Zdroj: Ford

Ford Mustang Mach-E Zdroj: Ford

Ford Mustang Mach-E | Zdroj: Ford

Ford Mustang Mach-E Zdroj: Ford

Ford Mustang Mach-E | Zdroj: Ford

Automobilka doopravdy mluví o elektrickém SUV jako o členovi rodiny Mustang, ačkoliv s legendárním sporťákem sdílí tak maximálně pár designových prvků. | Ford Mustang Mach-E Zdroj: Ford
Zbytek je totiž klasickým receptem pro dnešní trend vozů kategorie SUV a elektromobilů. Rivalitu s Teslou nejde přehlédnout, načež kromě exteriéru se tato myšlenka naplno rozjíždí v interiéru Mustangu Mach-E. | Ford Mustang Mach-E Zdroj: Ford
Architektura palubní desky je vcelku jednoduchá, drtivou většinu funkcí vozu ovládáte přes velký, svisle orientovaný 15,5palcový displej uprostřed. Na rozdíl od Tesly je ale před řidičem ještě menší digitální přístrojový štít. | Ford Mustang Mach-E Zdroj: Ford
Prostornost pětimístné kabiny doplňuje dvojice zavazadlových prostorů, kdy klasický zadní kufr nabízí objem 402 litrů (po sklopení sedaček 1420 litrů). | Ford Mustang Mach-E Zdroj: Ford
23
Fotogalerie

Ford Mustang Mach-E oficiálně: Má dva kufry, dojezd 600 km, známe i české ceny

Elektrické SUV inspirované Mustangem se již oficiálně odhaluje světu. Známe už všechny potřebné informace včetně výkonu, dojezdu i prvních dodávek zákazníkům.

Pro mnohé bude trnem v oku už jen pro své jméno, pro Ford je ovšem nový Mustang Mach-E prvním legitimním vstupem na trh elektromobilů a do jejich masové produkce. Automobilka doopravdy mluví o elektrickém SUV jako o členovi rodiny Mustang, ačkoliv s legendárním sporťákem sdílí tak maximálně pár designových prvků.

Zbytek je totiž klasickým receptem pro dnešní trend vozů kategorie SUV a elektromobilů. Rivalitu s Teslou nejde přehlédnout, načež kromě exteriéru se tato myšlenka naplno rozjíždí v interiéru Mustangu Mach-E. Architektura palubní desky je vcelku jednoduchá, drtivou většinu funkcí vozu ovládáte přes velký, svisle orientovaný 15,5palcový displej uprostřed. Na rozdíl od Tesly je ale před řidičem ještě menší digitální přístrojový štít.  

Ford Mustang Mach-E – rozměry a objem kufru
Délka [mm] 4712
Šířka [mm] 1881
Výška [mm] 1597
Rozvor [mm] 2984
Objem kufru vzadu [l] 402/1420
Objem kufru vpředu [l] 100

Prostornost pětimístné kabiny doplňuje dvojice zavazadlových prostorů, kdy klasický zadní kufr nabízí objem 402 litrů (po sklopení sedaček 1420 litrů). Přední kufr má poté objem 100 litrů a sází na stejnou vychytávku jako u crossoveru Puma, je tvořen plastovou vanou se špuntem a lze ho tedy vypláchnout vodou, například po uložení zablácených či mokrých věcí.

V nabídce bude volba mezi dvěma kapacitami akumulátorů – 75,7 kWh a 98,8 kWh – které Ford uvede v kombinaci s pohonem zadních či všech kol. Základní specifikace s pohonem pouze zadních kol využije elektromotor o výkonu 190 kW (258 koní) a točivém momentu 415 N.m ve spojení s 75,7kWh baterií pro udávaný dojezd 450 km (WLTP).

„Zadokolku“ však seženete rovněž se schopnější 98,8kWh baterií, ta už ovšem pracuje s výkonnějším elektromotorem o síle 210 kW (285 koní), přičemž zrovna u této varianty mluví Ford o maximálním dojezdu až 600 km (WLTP) na jedno nabití. Středobodem pak bude verze s pohonem všech kol (přidává menší 50 kW elektromotor na přední nápravu) pro systémový výkon 248 kW (337 koní) a 565 N.m. točivého momentu.

Vrcholem se stane verze GT, která použije identicky silné elektromotory na přední i zadní nápravě pro systémový výkon 342 kW (465 koní) a točivý moment 830 N.m. Pochopitelně tak bude i nejrychlejší s uváděnou akcelerací pod 5 vteřin. I tato nejsilnější specifikace by ale měla podle Fordu nabídnout dojezd až 500 kilometrů (WLTP).

Baterie lze u Mustangu Mach-E dobíjet maximálním výkonem 150 kW. V případě rychlonabíjecí DC stanice je u „zadokolky“ s větší baterií uváděno prodloužení dojezdu o 93 km během 10 minut nabíjení. U základního modelu pak nabití stejným způsobem z 10 % na 80 % kapacity baterie potrvá asi 38 minut.

České zastoupení Fordu již uvádí, že první nabízené varianty Mach-E mají předběžný termín dodání zákazníkům od konce roku 2021. Základní verze (pohon zadních kol, dojezd 450 km) má prozatímní cenovku od 1.481.200 Kč, výkonnější verze s pohonem všech kol od 1.717.650 Kč a zaváděcí limitovaná verze First Edition s extra výbavou začíná na 1.819.050 Kč. Zmíněné cenovky nicméně Ford upřesní až po zahájení výroby příští rok. Nejvýkonnější verze GT pak dorazí na trh v roce 2021.

Ford

Henry Ford založil michiganskou automobilku v roce 1903 a proslul zavedením postupů sériové výroby s využitím montážních linek. Tak vznikl první cenově dostupný vůz: Ford model T.

Ford Fiesta •  Ford Focus • Ford Mondeo • Ford S-Max • Ford Galaxy • Ford C-Max • Ford EcoSport • Ford Mustang • Ford Puma • Ford Kuga • Ford Explorer • Ford Tourneo Courier

Doporučujeme

Články odjinud