Ford Mustang Mach-E oficiálně: Má dva kufry, dojezd 600 km, známe i české ceny

46 komentářů

Roman
21. listopadu • 15:18

Myslím, že vzhledem ke stále přísnějším emisním limitům se bude situace pro spalovací pohonné jednotky zhoršovat. U elektromobilů očekávám postupné zkracování doby nabíjení a zvyšování dojezdu.

Peter
18. listopadu • 22:22

Ford Novinky na jednom miste: http://www.fordauto.sk/...

dzozifko
18. listopadu • 18:47

Za tú cenu to bude podobný "bestseller" ako Jaguar i-Pace... :-D
Všetky firmy sa radi porovnávajú s Teslou, ale jej filozofii - zdá sa - rozumieť moc nechcú: vyrábať elektroautá za relatívne dostupné ceny...

Ďoďo
18. listopadu • 20:44

Tesla nikdy nevyrabala ani nevyrába cenovo prístupné auta, ktoré by sa predávali bez dotácie a iných stimulov.V štátoch v ktorých sa dotácie na EV zrušili ,ako napr. v Dánsku, alebo Hongkongu,tam Tesla nepredá takmer nič.Najväčší odbyt je v Nórsku a do konca roka aj v Holandsku pre momentálne najvyššie stimuly.Predaje budú stúpať aj v Nemecku. Po novom tam budú mať nárok na 5000 euro.Napriek všetkým podporam Tesla je v strate 13 miliárd $ a ešte nemali ani jeden rok ziskový. Elon je kráľom dotácií.

Assire Var Anahid
18. listopadu • 20:40

No, relativně dostupné ceny... to je v případě Tesly taky odvážné tvrzení. Není to zrovna levná značka.
Ale problém je spíš v akcionářích a vedení, zisk za každou cenu. Tesla po tomhle nejde.

Ďoďo
18. listopadu • 18:17
Michal
18. listopadu • 15:53

Mustang je a vždy bylo cenově dostupné jednoduché sportovní auto se silným motorem. Určeno pro radost z jízdy.
Elektrické SUV je po všech stránkách opakem a majitelé Mustangů po něm budou těžko toužit. Parazitování na jméně oblíbeného modelu jakožto marketingový nástroj tu není prvně, v minulosti už poškodil dobré jméno modelu.

Moik
18. listopadu • 13:05

Komedie... dodání za dva roky - konec 2021. Situace s Mondeem se opakuje, dodání nakonec bude spíš začátek 2022. By mě zajímalo, co v té době bude mít už Tesla nebo VW.

EL2020
18. listopadu • 13:42

Viděl jsem Mondeo hybrid, to se vážně nepovedlo, integrace baterií do vozidla působí absurdně, stejně tak Kuga PHEV. Neřeknu, kdybychom byli v roce 2010 (to byly takové poloamatérské pokusy v rámci nultých generací), ale v roce 2020 bych čekal už více profesionální výrobu a ne takové bastly.

Assire var Anahid
18. listopadu • 13:55

Když není připravená platforma, bude to vždycky jen bastl. V nové generaci to mohou mít vyřešeno lépe. Mondeo je konstrukčně staré kolik, deset let? Představeno ve 2012, myslím... takže návrh je možná i starší. To se ještě jelo na vlně dieselového šílenství, s elektřinou vůbec nikdo nepočítal.

Joe Doe
18. listopadu • 15:02

Mondeo vychadza z predchadzajucej generacie Mazdy 6 a 2.5 litrovy motor v hybride je stary dobry mazdacky 2.5 litrovy MZR, ktory Mazda od nasadenia SkyActiv nepouziva. Takze je to naozaj starcek.

Tom
19. listopadu • 7:30

Spise je mazda na platforme mondea.
A ty japonsky motory, to je taky bomba, praskajici klapky destruujici motor, klapka neustale od karbonu, no bomba.

Joe Doe
18. listopadu • 13:24

Tesla nebo VW?Tesla ma v ponuke 3 elektricke modely, z toho 2 zavedene.VW ma v ponuke.... aha.VW je na tom asi tak dobre ako Ford.

Toper
18. listopadu • 18:08

Přemýšlíš ty vůbec někdy, než něco napíšeš?VW má v nabídce momentálně 2 elektrické modely a už pěkně dlouhou dobu, prodávají se roky. Další "invaze" elektrických modelů rodiny ID je naplánována na příští rok. Takže VW je na tom podobně jako Tesla...

Michal
18. listopadu • 12:11

Nebo chceš Superba 4*4tdi tak přidej 5000euro za pokutu.Tak 1.6tdi v malým autě dá těch 3,6l a benzín a 4l spotřeby nedá bez elektro asistence nikdo.Bez plugin a hybridů to prostě nepůjde.

Tom
18. listopadu • 13:06

Coz je ale ve vysledku taky podvod, kdyz hybridy starzuji s plnou baterii.

iPace
18. listopadu • 13:41

a proc by to mel bejt podvod? spalovaky nestartuji s plnou nadrzi? :-Dten kdo si koupi plug-in a neni blbej, tak si baterii nabiji kdyz auto stoji a muze na danem miste nabijet, je to tak nejak logicke, a i bez te plne nabite baterie pak dal to auto funguje norlane jako hybrid, snad u zadneho plug-inu nejde baterii vybit pod uroven kdy by to neslo pouzit jako hybrid, a vzhledem k tomu ze drtiva vetsina jizd je kratsich nez 40km, tak je to logicke testovat s plne nabitou baterii ;-)

Assire var Anahid
18. listopadu • 13:59

Logické i správné, ale odpůrcům nevyhovující, tak by to zakázali. To, že měření spotřeby u spalovacích aut je taky podvod, nikoho netrápí. Ale u hybridů a elektroaut jo, tam se to nesmí, protože to je třídní nepřítel.

Tom
19. listopadu • 7:28

Ok vysvetlim. Jen pro fanatiky ,psal jsem o hybridu, nikoliv plug-in hybridu. Kdyz se divam do oficialnich mereni a nabidek, tak u hybridu i plug-in hybridu se pise pouze spotreba paliva, treba 2l/100km, ale uz jsem tam nikdy nenasel, kolik elektriny se keste k tomu spotrebovalo. Pokud je to takto udavano, pak by to auto melo umet jel za 2 litry i s vybitou baterii.
Osobne jsem chtel auto na dojizdeni do prace a vymenit mondeo 2,0i za hybrid. Bohuzel prius, ktery je velikostne a pohodlim hodne pod mondeem jezdil stejnou trasu max o 1,5l nize, ale za predpokladu znalosti trasy a predvidani. Pokud jsem stejnym stylem jel s mondeem, pak byl rozdil ca 1 litr. A to je prius mensi a ma uzsi kola. Takze ta strasna vyhoda je opet jen v mericim cyklu. Podle me by bylo lepsi stavet zachytna parkoviste a podporovat mhd nez individualni dopraviu na elektriku ve meste.

EL2020
18. listopadu • 13:33

Pokud metodika odpovídá obvyklému používání auta jeho uživateli, pak nevidím problém a neříkal bych tomu podvod. Věděli jste třeba, že plug-iny mají přetlakování palivové nádrže, aby se benzin neodpařoval, když uživatel tankuje jednou za 2 měsíce...Pokud je něco podvod, pak to, že se počítají pouze lokální emise CO2 a neřeší se, kde se elektřina vzala. V případě emisí škodlivin je to celkem ještě OK, ale v případě emisí CO je to samozřejmě nesmysl.

iPace
18. listopadu • 13:45

kdysby se pocitali i emise "nelokalni" tak by museli zakazat spalovaky hned, neb kuprikladu v CR se paliva rafinuji vyhradne diky elektrine z hnedouhelnych elektraren :-D kdyby spalocvakum pripocitali tedy tech cca 19TWh ktere rafinerie v CR rocne slupnou a to nejsme z hlediska rafinace samostatni, cca 5-8% paliv se musi jeste dovazet zrafinovanych z Nemecka a Polska, pak jeste emise vznikajici v samotnych rafineriich, no meli by ty cisla celkem slusne naslapany co se celkovych emisi tyce :-Dhele radsi bych se do toho nepoustel, jeste tohle nejakyho urednika napadne zahrnout a spalovaky maj utrum rychlejc nez by tu spousta lidi vubec chtela :-D

jozka
18. listopadu • 16:41

Hele, to s tou rafinerii a hnedouhelnou elektrarnou... svyho casu tady ten nesmysl razil Saman a vidim, ze se to chytlo. Bylo by dobry se nevyjadrovat k vecem o kterych vis kulovy.

EL2020
18. listopadu • 13:36

překlep: CO v poslední větě má být samozřejmě CO2

Pavel
18. listopadu • 12:06

U auta za bezmála 2 miliony bych si představoval daleko více informací než dojezd až 600 km. Především hmotnost a průměrná spotřeba na 100 km.

Jančo Šicko
18. listopadu • 9:58

Šibeničny limit CO2 95g/km asi 4l benzínu a 3,7 l nafty /100 m sa neúprosne blíži. Ak chcú prežiť,tiež musia predávať túto elektrickú haraburdu,ktorú by si nikto nekúpil za výrobné náklady.V opačnom prípade,ak by niečo elektrické neponukli, sankcie zo strany EV za každý prekročeny gram CO2 sumou 95€ ich zničia.

Sir CHerokee
18. listopadu • 11:37

Bohužel ,je to tak. Evropa si sama sobě devastuje automobilový průmysl, ztratila již technologický náskok a bude hůř. Ta zelená bublina splaskne až vyvolá hospodářskou krizi... už tu máme první náznaky, německý automobilový proůmysl je v minusu. Co se tohoto auta týká, děkuji, raději si ponechám originál a jediný pravý dědic tradic - ford mustang.

EL2020
18. listopadu • 11:59

To už tak holt chodí, že každý chvilku tahá pilku. Evropa vsadila na smrduté podvodné diesely (jejichž existence je dána nesmyslně nízkým zdaněním nafty oproti zdanění benzinu, což je způsobeno špatnou daňovou politikou EU) a tím si pod sebou podřízla větev. Stovky miliard € investovaných do vývoje nesmyslných dieselových motorů budou odepsány jako utopené náklady. Svět, který je ještě v pořádku, mezitím diesely v tak masovém měřítku ignoroval a soustředil se na perspektivnější řešení (hybrid, elektro). Evropa pouze sklidila, co zasela. Primární příčina přitom není u výrobců, ale v politicích/voličích/spotřebitelích, kteří špatně nastavili daně a ještě přitom nad svými TDI hýkali blahem. Pokud si nízké zdanění nafty (oproti benzinu) výrobci u politiků prolobovali (jako konkurenční výhodu oproti na evropský trh dováženým japonským autům, u kterých diesely nebyly priorita), pak to bylo hodně krátkozraké.

jozka
18. listopadu • 16:45

Evropa vsadila na smrdute diesly z jednoho prosteho duvodu. V devadesatkach se premnozili pomatenci, kteri tvrdili, ze CO2 je straslive nebezpecny plyn. A tak automobilky sly cestou nejmensiho odporu, nasadily diesely. Ted ti sami pomatenci prosazuji elektro a pruser, ktery nas ceka bude jeste vetsi.

EL2020
18. listopadu • 21:58

Nízké zdanění nafty a vysoké zdanění benzinu tu bylo dávno předtím, než se nějaké CO2 řešilo. Kdyby neměla nafta tak obří daňovou výhodu, tak by si osobní diesel nikdo nepořídil (leda někdo, kdo tu naftu krade).

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
jozka
19. listopadu • 7:09

Tak schvalne, jestli dokazes tu obri vyhodu vycislit... :-D

EL2020
19. listopadu • 12:22

To dokážu velice snadno. Pakliže by mělo zdanění PHM odpovídat alespoň emisím CO2 (ve skutečnosti by si nafta zasloužila zdanění ještě vyšší, protože je z ní i podstatně více škodlivin), mělo by být zdanění litru nafty o 15% vyšší než zdanění litru benzinu. Ve skutečnosti je o 15% nižší. Zdanění nafty by tedy mělo být o 35% vyšší a nebo zdanění benzinu o 26% nižší, aby to bylo alespoň trochu fér. Troufám si říct, že při takovém nastavení daní by si naftu do osobáku pořídil opravdu málokdo (resp. jen takoví ti kecálkové, co vždycky tvrdí, že je jim jedno, kolik co stojí, ale mají rádi velký dojezd na jednu nádrž).

jozka
19. listopadu • 17:47

Aha, naftove auto vyprodukuje vice CO2 a proto je automobilky tlacily, aby byly schopny splnit flotilove limity na CO2. To dava smysl.Zbytek jsou Pisvejcovy konstanty dosazovane tak, aby vysel pozadovany vysledek. Trochu mi to pripomina toho, co tu argumentoval dotovanim ICE spocivajicim v tom, ze vyrobci dostali emisni povolenky zadarmo...

EL2020
19. listopadu • 18:11

Nechápeš smysl psaného textu a neznáš základní fakta, ty pisvejcová konstanto. Diskuze s tebou tak postrádá smysl, sorry jako ;-)

jozka
19. listopadu • 18:48

jj, je vzdycky dobre narazit na vodbornika B-]

EL2020
19. listopadu • 19:29

Mimochodem nevím, proč chceš napřed něco vyčíslit, když tomu následně stejně vůbec nerozumíš (přitom je to matematika prvního stupně základní školy).

OTTO
18. listopadu • 13:22

Jde o to, že ve zdanění nafty si státy v Evropě konkurují (dálkové kamiony), takže nemohou ceny moc šponovat, zato ve zdanění benzinu si konkurují mnohem méně, takže v nesmyslné snaze vybrat co nejvíc šponují zdanění, co jen mohou. Ve výsledku ale vyberou méně (lidé si do osobáků pořídí také diesely) a jako bonus máme ulice plné dieselového smradu. EU se na tom podílí samozřejmě také, když minimální sazba spotřební daně je dle směrnice EU 330 eur za 1 000 litrů nafty a 359 eur za 1 000 litrů bezolovnatého benzínu. To možná nevypadá až tak dramaticky, ale je třeba si uvědomit, že by to mělo být minimálně naopak a také, že je to vztaženo na objem a ne na hmotnost paliva. Ve vztahu k hmotnosti (která je relevantní pro měření spotřeby, úřinnosti, množství CO2 apod.) by byl rozdíl ještě výraznější.

Tom
18. listopadu • 12:30

A dpravci urcite taky lobovali za drazsi naftu, ze? Myslim, ze diesel jeste nerekl posledni slovo, nechame se prekvapit.

EL2020
18. listopadu • 12:54

Chápu, že dopravce má zájem na nízkém zdanění nafty. Proč by ale měl mít dopravce zájem na vysokém zdanění benzinu, tomu nerozumím...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Tom
19. listopadu • 7:12

A co to zkusit treba z druhe strany? Jako ze zdaneni benzinu je standard a pro naftu byla prolobovana sleva? Ono to chce jen si nemyslet, ze vsichni jsou zli:-)

EL2020
19. listopadu • 11:58

Pro tu slevu není ale žádný obhajitelný důvod, je to zlá sleva ;-)

Assire var Anahid
18. listopadu • 10:25

Prosím, přestaň už konečně lhát.

Stanislav Podřanský
18. listopadu • 9:49

komedie... :-D

Jano
18. listopadu • 10:54

aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
Možno také výkony elektromobilov na rovníku a rovine, Rád by som ho vyskúšal v tatrách ked teplota jlesne na -15 alebo -25 záveje a kopa snehu. Dochádzam do tatier za robotov .cez 3 horské prchody. Absolutne nevyhovujúce el. autä dojazd mož no 300km .

emc2
18. listopadu • 12:54

vzhľadom na pravopis /a nemyslím preklepy/ to odhadujem na nie príliš kvalifikovanú prácu. Nebolo by výhodnejšie využiť služby robotníckej ubytovne ,ako sa trepať cez "3 horské prechody" ?:)
Ale tak pre Vašu kľudnú dušu. Aj obyčajná Kona-e da v mrazoch cez 250km /mix diaľnica mesto okresky/ Bez diaľnic do 300. Myslím že ford bude na tom predsa len lepšie.

Karel
18. listopadu • 11:24

Nikdo vás nenutí kupovat elektromobil! Někomu vyhovuje, jinému ne. Někomu vyhovuje sporťák, a někomu velký kombík. Obojí má své příznivce. Takže vy si pořiďte spalovák, a neplivejte na elektromobily!

Art Vandelay
18. listopadu • 11:22

No to si nam vysvetlil, urcite tu niekto, kto prave cita pozna chlapika, zo kazde dva tyzdne ide niekde zo Strednej Europy do Vladivostoku a naspat, a poviem ti jedno, ani pre tohto cloveka este elektricke auta nie su...

Doporučujeme

Články odjinud