Ford Mustang Mach-E oficiálně: Má dva kufry, dojezd 600 km, známe i české ceny

Elektrické SUV inspirované Mustangem se již oficiálně odhaluje světu. Známe už všechny potřebné informace včetně výkonu, dojezdu i prvních dodávek zákazníkům.

Pro mnohé bude trnem v oku už jen pro své jméno, pro Ford je ovšem nový Mustang Mach-E prvním legitimním vstupem na trh elektromobilů a do jejich masové produkce. Automobilka doopravdy mluví o elektrickém SUV jako o členovi rodiny Mustang, ačkoliv s legendárním sporťákem sdílí tak maximálně pár designových prvků.

Nový Ford Kuga má české ceny. Na plug-in hybrid si připravte alespoň milion korun

Nový Ford Kuga má české ceny. Na plug-in hybrid si připravte alespoň milion korun

Zbytek je totiž klasickým receptem pro dnešní trend vozů kategorie SUV a elektromobilů. Rivalitu s Teslou nejde přehlédnout, načež kromě exteriéru se tato myšlenka naplno rozjíždí v interiéru Mustangu Mach-E. Architektura palubní desky je vcelku jednoduchá, drtivou většinu funkcí vozu ovládáte přes velký, svisle orientovaný 15,5palcový displej uprostřed. Na rozdíl od Tesly je ale před řidičem ještě menší digitální přístrojový štít.  

Ford Mustang Mach-E – rozměry a objem kufru
Délka [mm] 4712
Šířka [mm] 1881
Výška [mm] 1597
Rozvor [mm] 2984
Objem kufru vzadu [l] 402/1420
Objem kufru vpředu [l] 100

Prostornost pětimístné kabiny doplňuje dvojice zavazadlových prostorů, kdy klasický zadní kufr nabízí objem 402 litrů (po sklopení sedaček 1420 litrů). Přední kufr má poté objem 100 litrů a sází na stejnou vychytávku jako u crossoveru Puma, je tvořen plastovou vanou se špuntem a lze ho tedy vypláchnout vodou, například po uložení zablácených či mokrých věcí.

Ford sází na technologii 3D pletení. Potahy sedaček vám už klidně nabíjí telefon

Ford sází na technologii 3D pletení. Potahy sedaček vám už klidně nabíjí telefon

V nabídce bude volba mezi dvěma kapacitami akumulátorů – 75,7 kWh a 98,8 kWh – které Ford uvede v kombinaci s pohonem zadních či všech kol. Základní specifikace s pohonem pouze zadních kol využije elektromotor o výkonu 190 kW (258 koní) a točivém momentu 415 N.m ve spojení s 75,7kWh baterií pro udávaný dojezd 450 km (WLTP).

„Zadokolku“ však seženete rovněž se schopnější 98,8kWh baterií, ta už ovšem pracuje s výkonnějším elektromotorem o síle 210 kW (285 koní), přičemž zrovna u této varianty mluví Ford o maximálním dojezdu až 600 km (WLTP) na jedno nabití. Středobodem pak bude verze s pohonem všech kol (přidává menší 50 kW elektromotor na přední nápravu) pro systémový výkon 248 kW (337 koní) a 565 N.m. točivého momentu.

Nový Ford Explorer přijíždí na český trh. Základ stojí skoro 2 miliony, má 450 koní

Nový Ford Explorer přijíždí na český trh. Základ stojí skoro 2 miliony, má 450 koní

Vrcholem se stane verze GT, která použije identicky silné elektromotory na přední i zadní nápravě pro systémový výkon 342 kW (465 koní) a točivý moment 830 N.m. Pochopitelně tak bude i nejrychlejší s uváděnou akcelerací pod 5 vteřin. I tato nejsilnější specifikace by ale měla podle Fordu nabídnout dojezd až 500 kilometrů (WLTP).

Baterie lze u Mustangu Mach-E dobíjet maximálním výkonem 150 kW. V případě rychlonabíjecí DC stanice je u „zadokolky“ s větší baterií uváděno prodloužení dojezdu o 93 km během 10 minut nabíjení. U základního modelu pak nabití stejným způsobem z 10 % na 80 % kapacity baterie potrvá asi 38 minut.

Takto vypadá nejlevnější Ford Puma v ČR. Dobrá cena mu ale dlouho nevydrží

Takto vypadá nejlevnější Ford Puma v ČR. Dobrá cena mu ale dlouho nevydrží

České zastoupení Fordu již uvádí, že první nabízené varianty Mach-E mají předběžný termín dodání zákazníkům od konce roku 2021. Základní verze (pohon zadních kol, dojezd 450 km) má prozatímní cenovku od 1.481.200 Kč, výkonnější verze s pohonem všech kol od 1.717.650 Kč a zaváděcí limitovaná verze First Edition s extra výbavou začíná na 1.819.050 Kč. Zmíněné cenovky nicméně Ford upřesní až po zahájení výroby příští rok. Nejvýkonnější verze GT pak dorazí na trh v roce 2021.

Speciál: Alternativní pohony

K vývoji alternativních pohonů došlo kvůli ztenčujícím se zásobám ropy a problémům se znečištěním životního prostředí. V automobilovém průmyslu se v současnosti nejčastěji hovoří o pohonech na LPG, CNG, vodík a elektrický proud. Právě v posledních dvou zmíněných pohonech je podle odborníků budoucnost.

Přehled aut s pohonem na LPG Koupit auto na CNG?Auta na CNG: Jak dojedou daleko?Toyota Mirai na vodíkVW razí cenu elektroaut na minimumHyundai Nexo - SUV na vodíkRevoluční CNG-mild-hybrid Škoda do detailu

TEST Ford Focus ST Plus Performance: Bejby nebude sedět v koutě!

Ford Focus ST Plus Performance

Akronymem rychlého Fordu je od pradávna označení RS a hot-hatch modrého oválu se již několikátou generací zove Focus RS. Jeho bejby bratříček ST se v očích nadšenců vždy tak trochu krčil v koutku a tam si fidlal ty své druhé housličky. K patnáctým narozeninám ale dostal od hodných strýčků z vývojového oddělení elektrickou kytaru… a k ní koncertní kombo s elektronickými efekty.

včera | Petr Schnagl | 15 příspěvků
Za volantem elektrické Škody Citigoe iV: Odsouzena k úspěchu. Na doživotí?

Škoda Citigoe iV

Na prezentaci v Nizozemsku jsme vedle plug-in hybridní Škody Superb poprvé vyzkoušeli také první sériově vyráběný elektromobil s okřídleným šípem ve znaku. Odsouzen k úspěchu ale byl už dlouho před tím.

3.  12.  2019 | Jan Mička | 144 příspěvků
Levné Hyundaie i20 a i30 na ostří nože: Hodně muziky za méně než 300.000 Kč!

Hyundai i20 vs. Hyundai i30

Řekněme, že chcete nové auto a stanovíte si limit 300 tisíc korun. Český Hyundai má pro vás hned dvě lákavé nabídky.

1.  12.  2019 | Vladimír Kadera | 82 příspěvků