Uřvaný atmosférický osmiválec, manuální převodovka a samosvorný diferenciál. Vše je prostě v naprostém pořádku.
Ford Mustang je dlouhodobě nejprodávanějším sportovním autem. Již delší dobu se prodává také v Evropě a i zde se mu neméně daří. Jen v loňském roce si ho podle statistik SDA pořídilo v Česku 179 českých řidičů. Sportovní auta u nás přitom na trhu vyzobávají jen drobné prodeje, v tom lepším případě v řádů desítek.
V loňském roce nás české zastoupení informovalo o ukončení prodeje vynikající verze Bullitt, kterou krátce poté nahradila varianta Mach 1. To znamená atmosféricky plněný motor V8 o objemu pěti litrů, který produkuje výkon 460 koní (338 kW) a točivý moment 529 N.m. Z pohledu celkového ladění pak ford hovoří o doposud nejostřejším mustangu pro Evropu.
Má třeba o 22 procent větší přítlak než standardní verze a na stovku se dostane za 4,4 sekundy (v případě automatu). V kombinaci s manuální převodovkou Tremec i s 10stupňovým automatem se dodává samosvorný diferenciál. Vůz disponuje adaptivním podvozkem MagneRide a má také speciální jízdní režim na závodní okruhy.
Evropské zastoupení fordu nyní zahajuje první dodávky zákazníkům. V tiskové zprávě přímo vybízí první šťastlivce k následné návštěvě závodního okruhu, kde nové nastavení vozu prý nejlépe vynikne. Oproti standardnímu GT si u ostřejší verze připlatíte 300.000 Kč. Více o cenách zde.
Ford Mustang Mach 1: Technické údaje a české ceny |
Motor |
5.0 Ti-VCT V8 Mach 1 |
Zdvihový objem [cm3] |
5038 |
Válce/ventily |
8/4 |
Největší výkon [kW/min-1] |
338/7250 |
Točivý moment [N.m/min-1] |
529/4900 |
Převodovka |
6M(10A) |
Maximální rychlost [km/h] |
262 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] |
4,8 (4,4) |
Spotřeba [l/100 km] |
12,6 |
Min. provozní hmotnost [kg] |
1831 |
Základní cena [Kč] |
1.649.900
(1.719.900) |