Ford Mustang je dlouhodobě  nejprodávanějším sportovním autem . Již delší dobu se prodává také v Evropě a i zde se mu neméně daří. Jen v loňském roce si ho podle statistik SDA pořídilo v Česku 179 českých řidičů. Zdroj: Ford

Ford Mustang je dlouhodobě nejprodávanějším sportovním autem. Již delší dobu se prodává také v Evropě a i zde se mu neméně daří. Jen v loňském roce si ho podle statistik SDA pořídilo v Česku 179 českých řidičů. | Zdroj: Ford

Sportovní auta u nás přitom na trhu vyzobávají jen drobné prodeje, v tom lepším případě v řádů desítek. Zdroj: Ford

Sportovní auta u nás přitom na trhu vyzobávají jen drobné prodeje, v tom lepším případě v řádů desítek. | Zdroj: Ford

V loňském roce nás české zastoupení informovalo o ukončení prodeje vynikající  verze Bullitt , kterou krátce poté nahradila varianta Mach 1. Zdroj: Ford

V loňském roce nás české zastoupení informovalo o ukončení prodeje vynikající verze Bullitt, kterou krátce poté nahradila varianta Mach 1. | Zdroj: Ford

To znamená atmosféricky plněný motor V8 o objemu pěti litrů, který produkuje výkon 460 koní (338 kW) a točivý moment 529 N.m. Z pohledu celkového ladění pak ford hovoří o doposud nejostřejším mustangu pro Evropu. Zdroj: Ford

To znamená atmosféricky plněný motor V8 o objemu pěti litrů, který produkuje výkon 460 koní (338 kW) a točivý moment 529 N.m. Z pohledu celkového ladění pak ford hovoří o doposud nejostřejším mustangu pro Evropu. | Zdroj: Ford

Má třeba o 22 procent větší přítlak než standardní verze a na stovku se dostane za 4,4 sekundy (v případě automatu).  Zdroj: Ford

Má třeba o 22 procent větší přítlak než standardní verze a na stovku se dostane za 4,4 sekundy (v případě automatu).  | Zdroj: Ford

V kombinaci s manuální převodovkou Tremec i s 10stupňovým automatem se dodává samosvorný diferenciál. Vůz disponuje adaptivním podvozkem MagneRide a má také speciální jízdní režim na závodní okruhy. Zdroj: Ford

V kombinaci s manuální převodovkou Tremec i s 10stupňovým automatem se dodává samosvorný diferenciál. Vůz disponuje adaptivním podvozkem MagneRide a má také speciální jízdní režim na závodní okruhy. | Zdroj: Ford

Evropské zastoupení fordu nyní zahajuje první dodávky zákazníkům. V tiskové zprávě přímo vybízí první šťastlivce k následné návštěvě závodního okruhu, kde nové nastavení vozu prý nejlépe vynikne. Zdroj: Ford

Evropské zastoupení fordu nyní zahajuje první dodávky zákazníkům. V tiskové zprávě přímo vybízí první šťastlivce k následné návštěvě závodního okruhu, kde nové nastavení vozu prý nejlépe vynikne. | Zdroj: Ford

Oproti standardnímu GT si u ostřejší verze připlatíte 300.000 Kč. Více o cenách  zde . Zdroj: Ford

Oproti standardnímu GT si u ostřejší verze připlatíte 300.000 Kč. Více o cenách zde. | Zdroj: Ford

 Zdroj: Ford

| Zdroj: Ford

 Zdroj: Ford

| Zdroj: Ford

Ford nedávno oznámil ukončení produkce (u nás nedostupného) Mustangu GT350 a pro Evropany důležitěji i  stopku pro speciální Mustang Bullitt . Zdroj: Ford

Ford nedávno oznámil ukončení produkce (u nás nedostupného) Mustangu GT350 a pro Evropany důležitěji i stopku pro speciální Mustang Bullitt. | Zdroj: Ford

Nyní to ovšem vypadá, že ztrátu modelu na starém kontinentu má automobilka v plánu vyplnit. Webu Ford Authority totiž vedení značky potvrdilo, že nejnovější Mustang Mach 1 bude nabízen globálně. Zdroj: Ford

Nyní to ovšem vypadá, že ztrátu modelu na starém kontinentu má automobilka v plánu vyplnit. Webu Ford Authority totiž vedení značky potvrdilo, že nejnovější Mustang Mach 1 bude nabízen globálně. | Zdroj: Ford

Pokud vám nová verze Mach 1 jaksi ušla, v podstatě se jedná o současnou specifikaci GT doplněnou o některé díly ukončeného GT350... Zdroj: Ford

Pokud vám nová verze Mach 1 jaksi ušla, v podstatě se jedná o současnou specifikaci GT doplněnou o některé díly ukončeného GT350... | Zdroj: Ford

...– namísto vychvalovaného atmosférického V8 s plochou klikovou hřídelí však používá Mach 1 „pouze“ upravenou verzí klasického pětilitrového motoru z GT, který je naladěn na 358 kW (480 koní) a spojen s 10stupňovým automatem nebo manuálním šestikvaltem. Zdroj: Ford

...– namísto vychvalovaného atmosférického V8 s plochou klikovou hřídelí však používá Mach 1 „pouze“ upravenou verzí klasického pětilitrového motoru z GT, který je naladěn na 358 kW (480 koní) a spojen s 10stupňovým automatem nebo manuálním šestikvaltem. | Zdroj: Ford

Z Shelby GT350 si novinka vypůjčuje například sání a olejový chladič, zatímco třeba výfukový systém a části zadní nápravy mají zase původ ve  vrcholném GT500 . Zdroj: Ford

Z Shelby GT350 si novinka vypůjčuje například sání a olejový chladič, zatímco třeba výfukový systém a části zadní nápravy mají zase původ ve vrcholném GT500. | Zdroj: Ford

Mimo to má Mach 1 poslední verzi adaptivního podvozku MagneRide, tužší stabilizátory a přední pružiny a vyladěná je i brzdová soustava. Podle Fordu tedy ideální výplň mezi standardním GT a monstrem od Shelby. Zdroj: Ford

Mimo to má Mach 1 poslední verzi adaptivního podvozku MagneRide, tužší stabilizátory a přední pružiny a vyladěná je i brzdová soustava. Podle Fordu tedy ideální výplň mezi standardním GT a monstrem od Shelby. | Zdroj: Ford

Samozřejmě, potvrzení globálního prodeje Mustangu Mach 1 ještě nepotvrzuje jeho dostupnost přímo u nás v ČR. Každopádně bychom se ale měli dočkat specifikace pro evropský trh, čímž by odpadla zájemcům nutnost individuálního importu ze zámoří. Zdroj: Ford

Samozřejmě, potvrzení globálního prodeje Mustangu Mach 1 ještě nepotvrzuje jeho dostupnost přímo u nás v ČR. Každopádně bychom se ale měli dočkat specifikace pro evropský trh, čímž by odpadla zájemcům nutnost individuálního importu ze zámoří. | Zdroj: Ford

Ostatně prototypy Mach 1 již byly dříve zahlédnuty na Severní smyčce Nürburgringu. Do prodeje v USA má Mach 1 zamířit na jaře 2021. Zdroj: Ford

Ostatně prototypy Mach 1 již byly dříve zahlédnuty na Severní smyčce Nürburgringu. Do prodeje v USA má Mach 1 zamířit na jaře 2021. | Zdroj: Ford

 Zdroj: Ford

| Zdroj: Ford

 Zdroj: Ford

| Zdroj: Ford

 Zdroj: Ford

| Zdroj: Ford

 Zdroj: Ford

| Zdroj: Ford

 Zdroj: Ford

| Zdroj: Ford

 Zdroj: Ford

| Zdroj: Ford

 Zdroj: Ford

| Zdroj: Ford

 Zdroj: Ford

| Zdroj: Ford

 Zdroj: Ford

| Zdroj: Ford

Nedávno jsme se dozvěděli, že Ford  ukončuje výrobu Mustangu Bullitt  a model tedy mizí z nabídky rovněž v Evropě. Na místo vedle standardního GT se už však chystá další speciální verze amerického sporťáku. Zdroj: Ford

Nedávno jsme se dozvěděli, že Ford ukončuje výrobu Mustangu Bullitt a model tedy mizí z nabídky rovněž v Evropě. Na místo vedle standardního GT se už však chystá další speciální verze amerického sporťáku. | Zdroj: Ford

Ford totiž oficiálně potvrzuje příchod limitované verze Mach 1 do Evropy. Pro debut novinky si značka vybrala nyní probíhající Goodwood SpeedWeek. Zdroj: Ford

Ford totiž oficiálně potvrzuje příchod limitované verze Mach 1 do Evropy. Pro debut novinky si značka vybrala nyní probíhající Goodwood SpeedWeek. | Zdroj: Ford

Evropany určitě potěší, že si Mustang Mach 1 bere díly z vrcholných modelů  Shelby GT500  a GT350, které normálně nejsou,  respektive nebyly  na starém kontinentu dostupné. Zdroj: Ford

Evropany určitě potěší, že si Mustang Mach 1 bere díly z vrcholných modelů Shelby GT500 a GT350, které normálně nejsou, respektive nebyly na starém kontinentu dostupné. | Zdroj: Ford

Pod kapotou Machu 1 najdete vyladěnou verzi známého atmosféricky plněného V8 o objemu pěti litrů, který produkuje 460 koní (338 kW) a točivý moment 529 N.m, s omezovačem při 7500 ot./min. Zdroj: Ford

Pod kapotou Machu 1 najdete vyladěnou verzi známého atmosféricky plněného V8 o objemu pěti litrů, který produkuje 460 koní (338 kW) a točivý moment 529 N.m, s omezovačem při 7500 ot./min. | Zdroj: Ford

Zájemci budou mít na výběr z nové, zesílené šestistupňové manuální převodovky Tremec či automatické 10stupňové převodovky s vylepšeným chlazením a přenastaveným softwarem pro rychlejší reakce. Zdroj: Ford

Zájemci budou mít na výběr z nové, zesílené šestistupňové manuální převodovky Tremec či automatické 10stupňové převodovky s vylepšeným chlazením a přenastaveným softwarem pro rychlejší reakce. | Zdroj: Ford

Z Shelby GT350 si novinka vypůjčuje například sání a olejový chladič, zatímco třeba výfukový systém s aktivními klapkami a části zadní nápravy mají původ v GT500. Zdroj: Ford

Z Shelby GT350 si novinka vypůjčuje například sání a olejový chladič, zatímco třeba výfukový systém s aktivními klapkami a části zadní nápravy mají původ v GT500. | Zdroj: Ford

Mimo to má Mach 1 poslední verzi adaptivního podvozku MagneRide, tužší stabilizátory a přední pružiny a vyladěná je i brzdová soustava. Na 19palcová kola jsou obuty pneumatiky Michelin Pilot Sport 4. Zdroj: Ford

Mimo to má Mach 1 poslední verzi adaptivního podvozku MagneRide, tužší stabilizátory a přední pružiny a vyladěná je i brzdová soustava. Na 19palcová kola jsou obuty pneumatiky Michelin Pilot Sport 4. | Zdroj: Ford

Vůči standardnímu Mustangu GT se Mach 1 odlišuje také aerodynamikou s novým předním splitterem, difuzorem či zadním křídlem pro zlepšení přítlaku o 22 %. Zdroj: Ford

Vůči standardnímu Mustangu GT se Mach 1 odlišuje také aerodynamikou s novým předním splitterem, difuzorem či zadním křídlem pro zlepšení přítlaku o 22 %. | Zdroj: Ford

V nabídce bude osm barevných kombinací modelu s pruhy na kapotě a na bocích. Zdroj: Ford

V nabídce bude osm barevných kombinací modelu s pruhy na kapotě a na bocích. | Zdroj: Ford

Uvnitř se nachází sportovní kožené sedačky, kontrastní prošívání či plakety s pořadovým číslem modelu. Zdroj: Ford

Uvnitř se nachází sportovní kožené sedačky, kontrastní prošívání či plakety s pořadovým číslem modelu. | Zdroj: Ford

Ve výbavě se objevuje standardně 12palcový digitální přístrojový štít, poslední verze infotainmentu SYNC 3, vyhřívání a ventilace sedaček i prémiový audiosystém B&O s 12 reproduktory. Zdroj: Ford

Ve výbavě se objevuje standardně 12palcový digitální přístrojový štít, poslední verze infotainmentu SYNC 3, vyhřívání a ventilace sedaček i prémiový audiosystém B&O s 12 reproduktory. | Zdroj: Ford

Ford sice zmiňuje limitovanou produkci Mustangu Mach 1, zda však bude omezená počtem kusů nebo časově, to neupřesňuje. Na potvrzení prodeje v Česku si také budeme muset počkat. Zdroj: Ford

Ford sice zmiňuje limitovanou produkci Mustangu Mach 1, zda však bude omezená počtem kusů nebo časově, to neupřesňuje. Na potvrzení prodeje v Česku si také budeme muset počkat. | Zdroj: Ford

 Zdroj: Ford

| Zdroj: Ford

 Zdroj: Ford

| Zdroj: Ford

 Zdroj: Ford

| Zdroj: Ford

 Zdroj: Ford

| Zdroj: Ford

 Zdroj: Ford

| Zdroj: Ford

 Zdroj: Ford

| Zdroj: Ford

 Zdroj: Ford

| Zdroj: Ford

 Zdroj: Ford

| Zdroj: Ford

 Zdroj: Ford

| Zdroj: Ford

 Zdroj: Ford

| Zdroj: Ford

 Zdroj: Ford

| Zdroj: Ford

 Zdroj: Ford

| Zdroj: Ford

 Zdroj: Ford

| Zdroj: Ford

 Zdroj: Ford

| Zdroj: Ford

 Zdroj: Ford

| Zdroj: Ford

 Zdroj: Ford

| Zdroj: Ford

Sportovní auta u nás přitom na trhu vyzobávají jen drobné prodeje, v tom lepším případě v řádů desítek. Zdroj: Ford
V loňském roce nás české zastoupení informovalo o ukončení prodeje vynikající  verze Bullitt , kterou krátce poté nahradila varianta Mach 1. Zdroj: Ford
To znamená atmosféricky plněný motor V8 o objemu pěti litrů, který produkuje výkon 460 koní (338 kW) a točivý moment 529 N.m. Z pohledu celkového ladění pak ford hovoří o doposud nejostřejším mustangu pro Evropu. Zdroj: Ford
Má třeba o 22 procent větší přítlak než standardní verze a na stovku se dostane za 4,4 sekundy (v případě automatu).  Zdroj: Ford
55
Fotogalerie

Ford Mustang Mach 1 je konečně tady! Nejostřejší poník přímo láká na okruh

Uřvaný atmosférický osmiválec, manuální převodovka a samosvorný diferenciál. Vše je prostě v naprostém pořádku.

Ford Mustang je dlouhodobě nejprodávanějším sportovním autem. Již delší dobu se prodává také v Evropě a i zde se mu neméně daří. Jen v loňském roce si ho podle statistik SDA pořídilo v Česku 179 českých řidičů. Sportovní auta u nás přitom na trhu vyzobávají jen drobné prodeje, v tom lepším případě v řádů desítek.

V loňském roce nás české zastoupení informovalo o ukončení prodeje vynikající verze Bullitt, kterou krátce poté nahradila varianta Mach 1. To znamená atmosféricky plněný motor V8 o objemu pěti litrů, který produkuje výkon 460 koní (338 kW) a točivý moment 529 N.m. Z pohledu celkového ladění pak ford hovoří o doposud nejostřejším mustangu pro Evropu.

Má třeba o 22 procent větší přítlak než standardní verze a na stovku se dostane za 4,4 sekundy (v případě automatu). V kombinaci s manuální převodovkou Tremec i s 10stupňovým automatem se dodává samosvorný diferenciál. Vůz disponuje adaptivním podvozkem MagneRide a má také speciální jízdní režim na závodní okruhy.

Evropské zastoupení fordu nyní zahajuje první dodávky zákazníkům. V tiskové zprávě přímo vybízí první šťastlivce k následné návštěvě závodního okruhu, kde nové nastavení vozu prý nejlépe vynikne. Oproti standardnímu GT si u ostřejší verze připlatíte 300.000 Kč. Více o cenách zde.

Ford Mustang Mach 1: Technické údaje a české ceny
Motor 5.0 Ti-VCT V8 Mach 1
Zdvihový objem [cm3] 5038
Válce/ventily 8/4
Největší výkon [kW/min-1] 338/7250
Točivý moment [N.m/min-1] 529/4900
Převodovka 6M(10A)
Maximální rychlost [km/h] 262
Zrychlení 0-100 km/h [s] 4,8 (4,4)
Spotřeba [l/100 km] 12,6
Min. provozní hmotnost [kg] 1831
Základní cena [Kč] 1.649.900
(1.719.900)

Ford

Henry Ford založil michiganskou automobilku v roce 1903 a proslul zavedením postupů sériové výroby s využitím montážních linek. Tak vznikl první cenově dostupný vůz: Ford model T.

Ford Fiesta •  Ford Focus • Ford Mondeo • Ford S-Max • Ford Galaxy • Ford C-Max • Ford EcoSport • Ford Mustang • Ford Puma • Ford Kuga • Ford Explorer • Ford Tourneo Courier

Doporučujeme

Články odjinud