Ford Mustang: legenda v novém hávu

Po týdnech zdlouhavého odhalovaní nového Mustangu se Ford konečně rozhodl obdařit nás informacemi a fotografiemi.

Již v úterý se na internetu objevily první oficiální snímky nového Fordu Mustang, kterým předcházelo dlouhé čekání a nudné odhalování jednotlivých částí novinky. Hned druhý den se nový Mustang oficiálně představil na probíhajícím autosalonu v Los Angeles a zařadil se mezi ta největší lákadla letošní autoshow, která přivítá několik stovek tisíc návštěvníků. Nový Mustang byl již v časech svého odhalování označen za průlomový a velmi významný, čemuž nasvědčoval i toliký rozruch kolem celého odhalování. Pojďme se tedy podívat, co nabídne jak po stránce vzhledové, tak i technické.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Hodnocení vzhledu je ryze subjektivní, a tak jej v každém případě necháme na vás, ovšem myslíme, že oproti svému předchůdci jde o řádný krok vpřed. Není tajemstvím, že designéři se tentokrát více zaměřili na modely z konce šedesátých let, což dosvědčují i některé křivky, které v kombinaci s klasickým moderním designem utvářejí zajímavý celek, který však ne každému musí být po chuti. Zatímco příď vozu budí agresivní dojem, záď působí svými zaoblenými světly mnohem poklidněji, ovšem i zde se nezapře typická americká robustnost. Od vzhledu se ale pohledem přesuňme pod kapotu a začít můžeme hned od největšího motoru.

Tím je 4,6 litrový osmiválec s výkonem 230 kW/315 koní a maximálním točivým momentem 442 Nm. A pokud jsou vám tyto parametry z něčeho povědomé, nejste vůbec vedle. Stejnými parametry totiž disponovala i limitovaná edice Mustang Bullit, který právě tímto agregátem vzbudil velký zájem. Druhým v rozšiřující se nabídce agregátu bude čtyřlitrový šestiválec s nezměněným výkonem 155 kW/210 koní, který je spíše pro ty poklidnější povahy. Ford ovšem avizoval, že v brzké době bodu do nabídky přidané i další nové agregáty, které výkonem předčí i současný vrchol.

Nový Mustang je oproti svému předchůdci těžší zhruba o 10 kg, ovšem oproti svým konkurentům si stále drží celkem dobrý odstup. Zvýšení hmotnosti je pak jen nepatrnou negativní stránkou lepší výbavy a vícerých bezpečnostních prvků. Samozřejmostí je ABS, systém kontroly trakce a několik airbagů. Automobilka však hned napoprvé neprozradila všechny technické specifikace, a tak si na ně ještě budeme muset počkat.

V každém případě však již teď můžeme předpovídat, že o nový Mustang bude veliký zájem, což naznačují pozitivní ohlasy ze strany veřejnosti. Novinka se má začít prodávat začátkem příštího roku, ovšem ze začátku budou na dodání jistě až několikaměsíční čekací lhůty.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
  Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Nový Ford Mustang: tak, jak vám se líbí?
Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

včera | Miro Mihálik | 21 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků