Ford Mustang: legenda v novém hávu

Po týdnech zdlouhavého odhalovaní nového Mustangu se Ford konečně rozhodl obdařit nás informacemi a fotografiemi.

Již v úterý se na internetu objevily první oficiální snímky nového Fordu Mustang, kterým předcházelo dlouhé čekání a nudné odhalování jednotlivých částí novinky. Hned druhý den se nový Mustang oficiálně představil na probíhajícím autosalonu v Los Angeles a zařadil se mezi ta největší lákadla letošní autoshow, která přivítá několik stovek tisíc návštěvníků. Nový Mustang byl již v časech svého odhalování označen za průlomový a velmi významný, čemuž nasvědčoval i toliký rozruch kolem celého odhalování. Pojďme se tedy podívat, co nabídne jak po stránce vzhledové, tak i technické.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Hodnocení vzhledu je ryze subjektivní, a tak jej v každém případě necháme na vás, ovšem myslíme, že oproti svému předchůdci jde o řádný krok vpřed. Není tajemstvím, že designéři se tentokrát více zaměřili na modely z konce šedesátých let, což dosvědčují i některé křivky, které v kombinaci s klasickým moderním designem utvářejí zajímavý celek, který však ne každému musí být po chuti. Zatímco příď vozu budí agresivní dojem, záď působí svými zaoblenými světly mnohem poklidněji, ovšem i zde se nezapře typická americká robustnost. Od vzhledu se ale pohledem přesuňme pod kapotu a začít můžeme hned od největšího motoru.

Tím je 4,6 litrový osmiválec s výkonem 230 kW/315 koní a maximálním točivým momentem 442 Nm. A pokud jsou vám tyto parametry z něčeho povědomé, nejste vůbec vedle. Stejnými parametry totiž disponovala i limitovaná edice Mustang Bullit, který právě tímto agregátem vzbudil velký zájem. Druhým v rozšiřující se nabídce agregátu bude čtyřlitrový šestiválec s nezměněným výkonem 155 kW/210 koní, který je spíše pro ty poklidnější povahy. Ford ovšem avizoval, že v brzké době bodu do nabídky přidané i další nové agregáty, které výkonem předčí i současný vrchol.

Nový Mustang je oproti svému předchůdci těžší zhruba o 10 kg, ovšem oproti svým konkurentům si stále drží celkem dobrý odstup. Zvýšení hmotnosti je pak jen nepatrnou negativní stránkou lepší výbavy a vícerých bezpečnostních prvků. Samozřejmostí je ABS, systém kontroly trakce a několik airbagů. Automobilka však hned napoprvé neprozradila všechny technické specifikace, a tak si na ně ještě budeme muset počkat.

V každém případě však již teď můžeme předpovídat, že o nový Mustang bude veliký zájem, což naznačují pozitivní ohlasy ze strany veřejnosti. Novinka se má začít prodávat začátkem příštího roku, ovšem ze začátku budou na dodání jistě až několikaměsíční čekací lhůty.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
  Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Nový Ford Mustang: tak, jak vám se líbí?
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4: Potvrdila i u nás, že je dobře postavena?

Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4

Škodu Karoq v provedení s turbodieselem 2,0 TDI, manuální převodovkou a pohonem všech kol získala redakce Autorevue.cz na test jako jeden z prvních tuzemských sdělovacích prostředků. Jak funguje na českých silnicích?

10.  11.  2017 | Radek Pecák | 83 příspěvků