Ford Mustang: legenda v novém hávu

Po týdnech zdlouhavého odhalovaní nového Mustangu se Ford konečně rozhodl obdařit nás informacemi a fotografiemi.

Již v úterý se na internetu objevily první oficiální snímky nového Fordu Mustang, kterým předcházelo dlouhé čekání a nudné odhalování jednotlivých částí novinky. Hned druhý den se nový Mustang oficiálně představil na probíhajícím autosalonu v Los Angeles a zařadil se mezi ta největší lákadla letošní autoshow, která přivítá několik stovek tisíc návštěvníků. Nový Mustang byl již v časech svého odhalování označen za průlomový a velmi významný, čemuž nasvědčoval i toliký rozruch kolem celého odhalování. Pojďme se tedy podívat, co nabídne jak po stránce vzhledové, tak i technické.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Hodnocení vzhledu je ryze subjektivní, a tak jej v každém případě necháme na vás, ovšem myslíme, že oproti svému předchůdci jde o řádný krok vpřed. Není tajemstvím, že designéři se tentokrát více zaměřili na modely z konce šedesátých let, což dosvědčují i některé křivky, které v kombinaci s klasickým moderním designem utvářejí zajímavý celek, který však ne každému musí být po chuti. Zatímco příď vozu budí agresivní dojem, záď působí svými zaoblenými světly mnohem poklidněji, ovšem i zde se nezapře typická americká robustnost. Od vzhledu se ale pohledem přesuňme pod kapotu a začít můžeme hned od největšího motoru.

Tím je 4,6 litrový osmiválec s výkonem 230 kW/315 koní a maximálním točivým momentem 442 Nm. A pokud jsou vám tyto parametry z něčeho povědomé, nejste vůbec vedle. Stejnými parametry totiž disponovala i limitovaná edice Mustang Bullit, který právě tímto agregátem vzbudil velký zájem. Druhým v rozšiřující se nabídce agregátu bude čtyřlitrový šestiválec s nezměněným výkonem 155 kW/210 koní, který je spíše pro ty poklidnější povahy. Ford ovšem avizoval, že v brzké době bodu do nabídky přidané i další nové agregáty, které výkonem předčí i současný vrchol.

Nový Mustang je oproti svému předchůdci těžší zhruba o 10 kg, ovšem oproti svým konkurentům si stále drží celkem dobrý odstup. Zvýšení hmotnosti je pak jen nepatrnou negativní stránkou lepší výbavy a vícerých bezpečnostních prvků. Samozřejmostí je ABS, systém kontroly trakce a několik airbagů. Automobilka však hned napoprvé neprozradila všechny technické specifikace, a tak si na ně ještě budeme muset počkat.

V každém případě však již teď můžeme předpovídat, že o nový Mustang bude veliký zájem, což naznačují pozitivní ohlasy ze strany veřejnosti. Novinka se má začít prodávat začátkem příštího roku, ovšem ze začátku budou na dodání jistě až několikaměsíční čekací lhůty.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
  Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Nový Ford Mustang: tak, jak vám se líbí?
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

včera | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků