Ford Mustang je opět nejprodávanější sporťák na světě. Nedivíme se

Ikonický Ford Mustang se prodává ve 146 zemích světa. Jeho obliba roste v Číně, a navíc už nelze říci, že by šlo o ryze mužskou záležitost.

Zahájení oficiálního vývozu Mustangu do světa se Fordu jednoznačně vyplatilo. Počínaje rokem 2015, od kterého se tento průlom datuje, jde o nejprodávanější sportovní vůz na světě, a upřímně řečeno se tomu ani moc nedivím. Má neuvěřitelné kouzlo, je to kultovní záležitost a sen mnoha motoristických fanoušků. Navíc dnes je tomu přesně 54 let ode dne, kdy byl poprvé oficiálně představen veřejnosti.

Věděli jste, že existuje Mustang s motorem uprostřed? A je krásný!

Věděli jste, že existuje Mustang s motorem uprostřed? A je krásný!

Aktuálně se vůz prodává ve 146 zemích světa, a přestože je po něm stále největší poprávka v Americe, zájem o něj roste například i v Číně. Tam se udalo přes 7000 kusů, což je mezi kupé nejlepší loňský výsledek. Celkem bylo loni po celém světě zaregistrováno 125.809 Mustangů, z toho téměř 82.000 tisíc ve Spojených státech.

K mání je extrémně vzácný Ford Mustang. Vzniklo jich jenom 45, nemusí vyjít draho

K mání je extrémně vzácný Ford Mustang. Vzniklo jich jenom 45, nemusí vyjít draho

Oproti přechozímu roku je to méně. Tehdy se prodalo více než 150.000 kusů, je ale třeba brát v potaz, že nabíhala výroba a prodej modernizovaného provedení, které je jenom tak mimochodem nejlevnější cestou, jak u nás pořídit osmiválcový sporťák. Právě o osmiválec je největší zájem a mezi hlavní odběratele stále patří muži, jejich podíl se však snižuje. Mustang se totiž stále více líbí také ženám.

Mustang Shelby GT 500 se vrátí! Za 50 let se výkon zvýšil dvojnásobně

Mustang Shelby GT 500 se vrátí! Za 50 let se výkon zvýšil dvojnásobně

V České republice se loni podle údajů Svazu dovozců automobilů prodalo 252 Mustangů, což představuje 13,52procentní podíl v segmentu sporťáků. Nejlépe si vedlo BMW řady 4 (394 kusů, 21,14 % trhu), na třetím místě skončilo BMW 2 se 137 prodanými kusy a 7,35procentním tržním podílem.

TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků
Minitest Ford Focus 1.5 EcoBlue: Jízdně extra třída. Ale co uvnitř?

Ford Focus 1.5 EcoBlue (minitest)

Focus s přibývajícími generacemi postupně ztratil své postavení řidičsky výjimečného vozu, ve svém nejnovějším provedení však opět dostal prvotřídní podvozek. Jak do toho zapadá diesel a automat?

7.  10.  2018 | Miro Mihálik | 32 příspěvků