Ford Mustang je nejprodávanější sportovní auto po celém světě

Ford Mustang je nejprodávanější sportovní auto po celém světě

Nejprodávanějším sportovním kupé po celém světě byl v roce 2015 Ford Mustang. Vyplývá to ze statistik, které zveřejnil Ford. Americká automobilka v roce 2015 prodala ve světě okolo 110 000 Mustangů s karoserií kupé a zhruba 30 000 kabrioletů stejného modelu.

Protože se Mustang jako jediný na světě dostal přes 100 000 prodaných kusů, může být podle Fordu právem označován za nejprodávanější dvoudveřové sportovní auto. Automobilka to považuje za obrovský úspěch zejména kvůli tomu, že na některých klíčových trzích byly s prodejem problémy kvůli daním nebo zákonům.

Test Ford Mustang 2.3 EcoBoost Convertible: Velmi stylové „Mondeo“

Test Ford Mustang 2.3 EcoBoost Convertible: Velmi stylové „Mondeo“

Naprosto zásadní je pro Ford Mustang trh domácí, tedy americký. Tam se každý měsíc prodává více než 12 000 Mustangů, což je dohromady více, než kolik udělají společně konkurenční modely Chevrolet Camaro a Dodge Challenger.

Zajímavé je, že například v Kalifornii a také dalších amerických státech vede v prodejích čtyřválcový model Mustangu. Naproti tomu na některých exportních trzích drtivě převažuje osmiválec. Třeba v Austrálii a na Novém Zélandu tvoří model 5.0 V8 přes 90 % prodejů. Nezvykle velký podíl mají osmiválce i v Evropě. 

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 10 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 62 příspěvků