Ford Mustang GT500 se ještě neprodává. V Texasu přesto ví, že 760 koní nestačí

Netrvalo to dlouho a také pro nový Shelby Mustang GT500 nabízí známý úpravce Hennessey pořádnou dávku koní navíc.

Nová generace Fordu Mustang Shelby GT500 se nám představila teprve letos v lednu, texaský úpravce Hennessey však už nyní začíná pro nejsilnější produkční Mustang v historii nabízet balíček vyladění. Chápete, pokud by se někomu standardních 760 koní (559 koní) a 847 N.m točivého momentu zdálo jaksi málo…

Přeplňovaný V8 pod kapotou GT500 tak zvládne Hennessey upravit ve třech úrovních dle přání zákazníka. První balíček Venom 850 pozvedne výkon na hodnotu 850 koní (625 kW) a 983 N.m, druhý balíček Venom 1000 už dle názvu zakulatí koně pod kapotou na číslovku 1000 (735 kW) a točivý moment 1152 N.m.

Ford upřesnil schopnosti Mustangu GT500. Má ohromující dynamiku i brzdy

Ford upřesnil schopnosti Mustangu GT500. Má ohromující dynamiku i brzdy

Vrcholnou úpravou je Venom 1200, který již nehorázně silnému Mustangu zajistí výkonovou injekci na 1200 koní (883 kW) a točivý moment 1356 N.m. Hodnoty, která už zasahují například do teritoria Bugatti Veyron Super Sport. Shelby GT500 však stále zůstává pravověrnou zadokolkou, i když se nová generace již musela spokojit výhradně s automatickou dvouspojkovou převodovkou.

K dosažení těchto čísel si nicméně Hennessey musel pohrát rovněž s celkovým charakterem osmiválce. Z přeplňování kompresorem totiž v rámci úprav přechází na dvojici turbodmychadel. Kromě toho používá přepracovaný palivový systém, nechybí odolnější písty, vačkové hřídele, vylepšené sání, zakázkový výfukový systém z nerezu a úpravy podstoupí i zmíněná převodovka.

Mocný Ford Mustang GT500 se do Evropy nepodívá. Kvůli emisím

Mocný Ford Mustang GT500 se do Evropy nepodívá. Kvůli emisím

Aby se majitelé GT500 od Hennessey odlišili od standardního modelu, na autě se objeví loga úpravce, speciální plaketa s očíslováním upraveného kusu a podpisem Johna Hennesseyho na palubní desce, vyšívaná loga na opěrkách hlavy nebo další plaketa na motoru. Na upravenou techniku dává úpravce tři roky záruku.

Cenovky za jednotlivé balíčky zatím Hennessey nezveřejnil. Standardní Ford Mustang Shelby GT500 půjde do prodeje teprve letos na podzim, přičemž má začínat na částce 73.995 dolarů (asi 1,7 milionu korun). Lze bezpečně očekávat, že úpravy z Texasu tuto částku tučně převýší.

TEST DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155: Odvážní Francouzi jsou zpátky!

DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155

Luxusní divize automobilky Citroën se stala samostatnou značkou v roce 2014. Jako první to s modelem DS 7 zkusila s karoserií SUV a nyní nastal čas jít dál. Asi vás nepřekvapí, že jde taktéž o SUV. Proč ne, když je lidé chtějí?

včera | Vladimír Kadera | 23 příspěvků
Vodíkovým Hyundaiem Nexo z Bruselu do Prahy: Není brzo, to Česko je pozadu

Hyundai Nexo na vodík (první svezení)

Hyundai jako jedna z mála automobilek vodíkový pohon nejen testuje, ale nabízí i ve svém sériovém modelu Nexo. Ten se na vybraných trzích už prodává. Měli jsme exkluzivní možnost vyzkoušet si vůz v reálném provozu při cestě napříč Evropou.

12.  9.  2019 | Svět motorů | 37 příspěvků
TEST Suzuki Swift Sport: Kluci se baví, holky budou čumět!

Suzuki Swift Sport

Kdo říká, že musí mít sportovní auto stovky koní, nemluví pravdu. Novému Suzuki Swift Sport jich stačí 140 a stejně se budete usmívat do ucha k uchu.

4.  9.  2019 | Jan Mička | 29 příspěvků