Ford Mustang GT500 se ještě neprodává. V Texasu přesto ví, že 760 koní nestačí

Netrvalo to dlouho a také pro nový Shelby Mustang GT500 nabízí známý úpravce Hennessey pořádnou dávku koní navíc.

Nová generace Fordu Mustang Shelby GT500 se nám představila teprve letos v lednu, texaský úpravce Hennessey však už nyní začíná pro nejsilnější produkční Mustang v historii nabízet balíček vyladění. Chápete, pokud by se někomu standardních 760 koní (559 koní) a 847 N.m točivého momentu zdálo jaksi málo…

Přeplňovaný V8 pod kapotou GT500 tak zvládne Hennessey upravit ve třech úrovních dle přání zákazníka. První balíček Venom 850 pozvedne výkon na hodnotu 850 koní (625 kW) a 983 N.m, druhý balíček Venom 1000 už dle názvu zakulatí koně pod kapotou na číslovku 1000 (735 kW) a točivý moment 1152 N.m.

Ford upřesnil schopnosti Mustangu GT500. Má ohromující dynamiku i brzdy

Ford upřesnil schopnosti Mustangu GT500. Má ohromující dynamiku i brzdy

Vrcholnou úpravou je Venom 1200, který již nehorázně silnému Mustangu zajistí výkonovou injekci na 1200 koní (883 kW) a točivý moment 1356 N.m. Hodnoty, která už zasahují například do teritoria Bugatti Veyron Super Sport. Shelby GT500 však stále zůstává pravověrnou zadokolkou, i když se nová generace již musela spokojit výhradně s automatickou dvouspojkovou převodovkou.

K dosažení těchto čísel si nicméně Hennessey musel pohrát rovněž s celkovým charakterem osmiválce. Z přeplňování kompresorem totiž v rámci úprav přechází na dvojici turbodmychadel. Kromě toho používá přepracovaný palivový systém, nechybí odolnější písty, vačkové hřídele, vylepšené sání, zakázkový výfukový systém z nerezu a úpravy podstoupí i zmíněná převodovka.

Mocný Ford Mustang GT500 se do Evropy nepodívá. Kvůli emisím

Mocný Ford Mustang GT500 se do Evropy nepodívá. Kvůli emisím

Aby se majitelé GT500 od Hennessey odlišili od standardního modelu, na autě se objeví loga úpravce, speciální plaketa s očíslováním upraveného kusu a podpisem Johna Hennesseyho na palubní desce, vyšívaná loga na opěrkách hlavy nebo další plaketa na motoru. Na upravenou techniku dává úpravce tři roky záruku.

Cenovky za jednotlivé balíčky zatím Hennessey nezveřejnil. Standardní Ford Mustang Shelby GT500 půjde do prodeje teprve letos na podzim, přičemž má začínat na částce 73.995 dolarů (asi 1,7 milionu korun). Lze bezpečně očekávat, že úpravy z Texasu tuto částku tučně převýší.

Minitest BMW 440i xDrive Cabrio: Jízda s panem Dokonalým. Možná už naposledy

BMW 440i xDrive Cabrio

Kabriolety střední velikosti se už pomalu stávají ohroženým druhem. Buďme rádi za každého zástupce této dokonalé třídy!

16.  11.  2019 | Vladimír Kadera | 14 příspěvků
TEST SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT: Zákaznicí, koukejte. Konkurenti, učte se!

SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT

Naftový motor, automatická převodovka, pohon všech kol a více než slušná výbava. Korando je na souboj s evropskými konkurenty perfektně připraveno.

14.  11.  2019 | Vladimír Kadera | 36 příspěvků
Za volantem Fordu Transit PHEV: Vážně někdo potřebuje dodávku do zásuvky?

Fordu Transit Custom PHEV

Bez elektriky se to neobejde ani u užitkových vozidel. A pokud chce Ford i nadále patřit v tomto segmentu ke špičce, musel se současnému trendu přizpůsobit. Nové mild-hybridní a plug-in hybridní modely jsme již měli možnost vyzkoušet.

10.  11.  2019 | Svět motorů | 41 příspěvků