Ford Mustang GT500 „Eleanor“ do dražby

Jeden z prototypů „Eleanor“ z filmu „Gone in 60 Seconds“ jde příští sobotu „pod kladivo“.

Film „Gone in 60 Seconds“ (60 sekund) z roku 2000 s Nicholasem Cagem v hlavní roli se stal legendou a předmětem obdivu milovníků akčních filmů a automobilových honiček. Výsostní postavení v něm patří stroji Eleanor, který je, stejně jako ve stejnojmenné filmové předloze z roku 1974, odvozen z modelu Ford Mustang. I v tomto případě jde tedy pochopitelně jen o fikci filmařů, nikoli reálný model.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Eleanor. Seznamte se.

Producenti novodobého snímku „Gone in 60 Seconds“ žádali zcela výjimečné provedení klasického Mustangu. U grafika hot-rodů Stevea Stanforda si objednali návrh a u konstruktéra Chipa Fooseho pak skutečnou realizaci stroje, který se nakonec na plátně objevil jako slavná Eleanor.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Ačkoli dnes v internetových aukcích najdete stovky různých staveb a kitů, pro potřeby filmového štábu vzniklo dvanáct identických vozů Eleanor. Pět z nich bylo během natáčení zničeno, přičemž jen tři dnešních dnů dožily ve špičkové kondici. Jedním z nich je vůz s pořadovým číslem 7, jenž bude již příští sobotu dražen společností COYS v rámci veletrhu Autosport International v Birminghamu.

Zajímavosti | Ford

Honička č. 5: 60 sekund

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Jde o vůz s číslem podvozku 7R02C173895, který se památných honiček přímo neúčastnil, ale natáčely se v něm především dialogy. Přesto jde o pořádnou „mašinu“. Pod kapotou skrývá osmiválec s objemem 351 cu.in. (5,75 l), blokem Ford Racing a čtyřnásobným karburátorem Holley.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Podvozek je opatřen kotoučovými brzdami Willwood s šestipístkovými třmeny vpředu a sníženým pérováním Total Control Products, hrdlo palivové nádrže je kryto víčkem z modelu Mach 1 a teprve po skončení filmování byly výfuky vyvedené do stran přivedeny k životu. A cena? Podle odhadů dražební společnosti by se měla pohybovat v rozmezí od 2,34 do 3,13 mil. Kč. 

Ford Mondeo 1.997
Rok výroby: 2011
Stav: 136 466 km
Cena: 205 000 Kč
Ford C-MAX 1.998
Rok výroby: 2012
Stav: 143 174 km
Cena: 150 000 Kč
Ford Focus 1.56
Rok výroby: 2012
Stav: 168 275 km
Cena: 140 000 Kč
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků