Ford Mustang GT500 „Eleanor“ do dražby

Jeden z prototypů „Eleanor“ z filmu „Gone in 60 Seconds“ jde příští sobotu „pod kladivo“.

Film „Gone in 60 Seconds“ (60 sekund) z roku 2000 s Nicholasem Cagem v hlavní roli se stal legendou a předmětem obdivu milovníků akčních filmů a automobilových honiček. Výsostní postavení v něm patří stroji Eleanor, který je, stejně jako ve stejnojmenné filmové předloze z roku 1974, odvozen z modelu Ford Mustang. I v tomto případě jde tedy pochopitelně jen o fikci filmařů, nikoli reálný model.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Eleanor. Seznamte se.

Producenti novodobého snímku „Gone in 60 Seconds“ žádali zcela výjimečné provedení klasického Mustangu. U grafika hot-rodů Stevea Stanforda si objednali návrh a u konstruktéra Chipa Fooseho pak skutečnou realizaci stroje, který se nakonec na plátně objevil jako slavná Eleanor.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Ačkoli dnes v internetových aukcích najdete stovky různých staveb a kitů, pro potřeby filmového štábu vzniklo dvanáct identických vozů Eleanor. Pět z nich bylo během natáčení zničeno, přičemž jen tři dnešních dnů dožily ve špičkové kondici. Jedním z nich je vůz s pořadovým číslem 7, jenž bude již příští sobotu dražen společností COYS v rámci veletrhu Autosport International v Birminghamu.

Honička č. 5: 60 sekund

Honička č. 5: 60 sekund

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Jde o vůz s číslem podvozku 7R02C173895, který se památných honiček přímo neúčastnil, ale natáčely se v něm především dialogy. Přesto jde o pořádnou „mašinu“. Pod kapotou skrývá osmiválec s objemem 351 cu.in. (5,75 l), blokem Ford Racing a čtyřnásobným karburátorem Holley.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Podvozek je opatřen kotoučovými brzdami Willwood s šestipístkovými třmeny vpředu a sníženým pérováním Total Control Products, hrdlo palivové nádrže je kryto víčkem z modelu Mach 1 a teprve po skončení filmování byly výfuky vyvedené do stran přivedeny k životu. A cena? Podle odhadů dražební společnosti by se měla pohybovat v rozmezí od 2,34 do 3,13 mil. Kč. 

bazar

Ford Transit 2,2
Rok výroby: 2011
Stav: 46 069 km
Cena: 280 000 Kč
Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 114 106 km
Cena: 170 000 Kč
Ford Kuga 2
Rok výroby: 2009
Stav: 163 746 km
Cena: 256 000 Kč
Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2006
Stav: 191 512 km
Cena: 69 000 Kč
Ford Galaxy 1,9
Rok výroby: 2003
Stav: 264 758 km
Cena: 76 000 Kč
Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2008
Stav: 158 232 km
Cena: 109 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků