Ford Mustang GT500 „Eleanor“ do dražby

Jeden z prototypů „Eleanor“ z filmu „Gone in 60 Seconds“ jde příští sobotu „pod kladivo“.

Film „Gone in 60 Seconds“ (60 sekund) z roku 2000 s Nicholasem Cagem v hlavní roli se stal legendou a předmětem obdivu milovníků akčních filmů a automobilových honiček. Výsostní postavení v něm patří stroji Eleanor, který je, stejně jako ve stejnojmenné filmové předloze z roku 1974, odvozen z modelu Ford Mustang. I v tomto případě jde tedy pochopitelně jen o fikci filmařů, nikoli reálný model.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Eleanor. Seznamte se.

Producenti novodobého snímku „Gone in 60 Seconds“ žádali zcela výjimečné provedení klasického Mustangu. U grafika hot-rodů Stevea Stanforda si objednali návrh a u konstruktéra Chipa Fooseho pak skutečnou realizaci stroje, který se nakonec na plátně objevil jako slavná Eleanor.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Ačkoli dnes v internetových aukcích najdete stovky různých staveb a kitů, pro potřeby filmového štábu vzniklo dvanáct identických vozů Eleanor. Pět z nich bylo během natáčení zničeno, přičemž jen tři dnešních dnů dožily ve špičkové kondici. Jedním z nich je vůz s pořadovým číslem 7, jenž bude již příští sobotu dražen společností COYS v rámci veletrhu Autosport International v Birminghamu.

Honička č. 5: 60 sekund

Honička č. 5: 60 sekund

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Jde o vůz s číslem podvozku 7R02C173895, který se památných honiček přímo neúčastnil, ale natáčely se v něm především dialogy. Přesto jde o pořádnou „mašinu“. Pod kapotou skrývá osmiválec s objemem 351 cu.in. (5,75 l), blokem Ford Racing a čtyřnásobným karburátorem Holley.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Podvozek je opatřen kotoučovými brzdami Willwood s šestipístkovými třmeny vpředu a sníženým pérováním Total Control Products, hrdlo palivové nádrže je kryto víčkem z modelu Mach 1 a teprve po skončení filmování byly výfuky vyvedené do stran přivedeny k životu. A cena? Podle odhadů dražební společnosti by se měla pohybovat v rozmezí od 2,34 do 3,13 mil. Kč. 

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 85 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků