Ford upřesnil schopnosti Mustangu GT500. Má ohromující dynamiku i brzdy

Nejvýkonnější produkční Mustang v historii bude velice schopný v akceleraci, ale také v případě nutnosti rychle zastavit.

Slova o nejvýkonnějším produkčním Mustangu v historii jsou čirým faktem a právě takto Ford nejnovější GT500 bez okolků nazývá. Přesná čísla výkonu již známe a teď se automobilka rozhodla zveřejnit pár dalších čísel z kategorie dynamických schopností monstrózního kupé. Sprintem na 100 km/h za 3,5 vteřiny totiž vše pouze začíná.

S kompresorem přeplňovaným 5,2litrovým osmiválcem o výkonu 760 koní (559 koní) a točivém momentu 847 N.m tak zvládne nové GT500 klasicky čtvrtmílový sprint pod 11 vteřin, zatímco maximální rychlost je z důvodu aerodynamického přítlaku limitovaná na 290 km/h.

Nový Mustang GT500 bude pomalejší než předchůdce. Má to ale důvod

Nový Mustang GT500 bude pomalejší než předchůdce. Má to ale důvod

Hlavní novinkou je ale oznámení, že disciplínu zrychlení z 0 na 161 km/h a zabrzdění zpátky na 0 dokáže GT500 během 10,6 vteřiny. Vysoký výkon, rychlou dvouspojkovou převodovku Tremec (kvalt přeřadí za 80 ms) a lepivé pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup 2 se speciální směsí pro Ford totiž doplňují i velké brzdy s předními kotouči o průměru 420 mm.

Větší kotouče podle Fordu na žádném dalším americkém sportovním kupé nenajdete. Brzdová soustava pochází od Bremba a používá šestipístkové třmeny. Automobilka dodává, že k bleskově rychlému času disciplíny 0-161-0 samozřejmě pomáhají i nejnovější stabilizační systémy. Nehledě na jízdní režimy, včetně samostatného „sprintovacího“ režimu Drag.

Mustang slaví 55 let od uvedení. Edice Mustang55 může mít jednou velkou cenu

Mustang slaví 55 let od uvedení. Edice Mustang55 může mít jednou velkou cenu

Zmíněné Micheliny se speciální směsí poté budou součástí balíčku Carbon Fiber Handling Package, který vozu přidá i 20palcové karbonové disky pro snížení neodpružené hmotnosti, na zádi se objeví nastavitelný spoiler a dojde i na odstranění zadních sedaček pro ještě razantnější snížení váhy. Přesnou hodnotu pohotovostní hmotnosti však zatím Ford neuvádí.

Do prodeje půjde nový Ford Mustang Shelby GT500 letos na podzim. Cenovky mají startovat na 73.995 dolarech (asi 1,7 milionu korun).

Minitest Audi Q3 Sportback 45 TFSI quattro: Oko potěší. Ale co další smysly?

Audi Q3 Sportback 45 TFSI quattro

Trh SUV-kupé se rychle rozrůstá. Svého dalšího zástupce teď sype z rukávu Audi.

16.  1.  2020 | Vladimír Kadera | 19 příspěvků
TEST Renault Clio 1.0 TCe 100: Nový vrchol třídy? I Fabia může tiše závidět!

Renault Clio 1.0 TCe

Pravidlem je vyměnit nárazníky a tvářit se, že máte úplně nové auto. Renault na to šel s pátou generací Clia obráceně. Od základů nově vyvinutý vůz zabalil do povědomého tvaru a chce s ním navázat na předchůdce. V zájmu Francouzů by nicméně mělo být, aby se jim to v případě tříválcové pohonné jednotky raději nepovedlo.

14.  1.  2020 | Miro Mihálik | 69 příspěvků
Minitest Lexus RC 300h F Sport: Mohl být skvělý, ale doplatil na zvrácenost doby

Lexus RC 300h F Sport

Nejkratší cesta do srdce chlapa nevede mezi žebry, ale skrze krásné auto. A tohle si vás prostě získá!

11.  1.  2020 | Vladimír Kadera | 147 příspěvků