Ford upřesnil schopnosti Mustangu GT500. Má ohromující dynamiku i brzdy

Nejvýkonnější produkční Mustang v historii bude velice schopný v akceleraci, ale také v případě nutnosti rychle zastavit.

Slova o nejvýkonnějším produkčním Mustangu v historii jsou čirým faktem a právě takto Ford nejnovější GT500 bez okolků nazývá. Přesná čísla výkonu již známe a teď se automobilka rozhodla zveřejnit pár dalších čísel z kategorie dynamických schopností monstrózního kupé. Sprintem na 100 km/h za 3,5 vteřiny totiž vše pouze začíná.

S kompresorem přeplňovaným 5,2litrovým osmiválcem o výkonu 760 koní (559 koní) a točivém momentu 847 N.m tak zvládne nové GT500 klasicky čtvrtmílový sprint pod 11 vteřin, zatímco maximální rychlost je z důvodu aerodynamického přítlaku limitovaná na 290 km/h.

Nový Mustang GT500 bude pomalejší než předchůdce. Má to ale důvod

Nový Mustang GT500 bude pomalejší než předchůdce. Má to ale důvod

Hlavní novinkou je ale oznámení, že disciplínu zrychlení z 0 na 161 km/h a zabrzdění zpátky na 0 dokáže GT500 během 10,6 vteřiny. Vysoký výkon, rychlou dvouspojkovou převodovku Tremec (kvalt přeřadí za 80 ms) a lepivé pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup 2 se speciální směsí pro Ford totiž doplňují i velké brzdy s předními kotouči o průměru 420 mm.

Větší kotouče podle Fordu na žádném dalším americkém sportovním kupé nenajdete. Brzdová soustava pochází od Bremba a používá šestipístkové třmeny. Automobilka dodává, že k bleskově rychlému času disciplíny 0-161-0 samozřejmě pomáhají i nejnovější stabilizační systémy. Nehledě na jízdní režimy, včetně samostatného „sprintovacího“ režimu Drag.

Mustang slaví 55 let od uvedení. Edice Mustang55 může mít jednou velkou cenu

Mustang slaví 55 let od uvedení. Edice Mustang55 může mít jednou velkou cenu

Zmíněné Micheliny se speciální směsí poté budou součástí balíčku Carbon Fiber Handling Package, který vozu přidá i 20palcové karbonové disky pro snížení neodpružené hmotnosti, na zádi se objeví nastavitelný spoiler a dojde i na odstranění zadních sedaček pro ještě razantnější snížení váhy. Přesnou hodnotu pohotovostní hmotnosti však zatím Ford neuvádí.

Do prodeje půjde nový Ford Mustang Shelby GT500 letos na podzim. Cenovky mají startovat na 73.995 dolarech (asi 1,7 milionu korun).

Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 18 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků