Ford upřesnil schopnosti Mustangu GT500. Má ohromující dynamiku i brzdy

Nejvýkonnější produkční Mustang v historii bude velice schopný v akceleraci, ale také v případě nutnosti rychle zastavit.

Slova o nejvýkonnějším produkčním Mustangu v historii jsou čirým faktem a právě takto Ford nejnovější GT500 bez okolků nazývá. Přesná čísla výkonu již známe a teď se automobilka rozhodla zveřejnit pár dalších čísel z kategorie dynamických schopností monstrózního kupé. Sprintem na 100 km/h za 3,5 vteřiny totiž vše pouze začíná.

S kompresorem přeplňovaným 5,2litrovým osmiválcem o výkonu 760 koní (559 koní) a točivém momentu 847 N.m tak zvládne nové GT500 klasicky čtvrtmílový sprint pod 11 vteřin, zatímco maximální rychlost je z důvodu aerodynamického přítlaku limitovaná na 290 km/h.

Nový Mustang GT500 bude pomalejší než předchůdce. Má to ale důvod

Nový Mustang GT500 bude pomalejší než předchůdce. Má to ale důvod

Hlavní novinkou je ale oznámení, že disciplínu zrychlení z 0 na 161 km/h a zabrzdění zpátky na 0 dokáže GT500 během 10,6 vteřiny. Vysoký výkon, rychlou dvouspojkovou převodovku Tremec (kvalt přeřadí za 80 ms) a lepivé pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup 2 se speciální směsí pro Ford totiž doplňují i velké brzdy s předními kotouči o průměru 420 mm.

Větší kotouče podle Fordu na žádném dalším americkém sportovním kupé nenajdete. Brzdová soustava pochází od Bremba a používá šestipístkové třmeny. Automobilka dodává, že k bleskově rychlému času disciplíny 0-161-0 samozřejmě pomáhají i nejnovější stabilizační systémy. Nehledě na jízdní režimy, včetně samostatného „sprintovacího“ režimu Drag.

Mustang slaví 55 let od uvedení. Edice Mustang55 může mít jednou velkou cenu

Mustang slaví 55 let od uvedení. Edice Mustang55 může mít jednou velkou cenu

Zmíněné Micheliny se speciální směsí poté budou součástí balíčku Carbon Fiber Handling Package, který vozu přidá i 20palcové karbonové disky pro snížení neodpružené hmotnosti, na zádi se objeví nastavitelný spoiler a dojde i na odstranění zadních sedaček pro ještě razantnější snížení váhy. Přesnou hodnotu pohotovostní hmotnosti však zatím Ford neuvádí.

Do prodeje půjde nový Ford Mustang Shelby GT500 letos na podzim. Cenovky mají startovat na 73.995 dolarech (asi 1,7 milionu korun).

Ford

Henry Ford založil michiganskou automobilku v roce 1903 a proslul zavedením postupů sériové výroby s využitím montážních linek. Tak vznikl první cenově dostupný vůz: Ford model T.

Ford Fiesta •  Ford Focus • Ford Mondeo • Ford S-Max • Ford Galaxy • Ford C-Max • Ford EcoSport • Ford Mustang • Ford Puma • Ford Kuga • Ford Explorer • Ford Tourneo Courier

Vylepšené Mini SE Countryman nás fakt bavilo! Tříválec do zásuvky má síly až až

Mini Cooper SE Countryman All4

Jen pár desítek hodin před tím, než Česká republika na vládním semaforu zčervenala, jsme si stihli odskočit do Německa na projížďku s vylepšeným plug-in hybridním Mini Countryman. A ta jízda fakt stála za to!

včera | Jan Mička | 7 příspěvků
TEST Peugeot e-208 GT 100 kW: Cizelace městského auta pro nadšence

Peugeot e-208 GT

Peugeot 208 se prodává i v elektrické variantě. Zkusili jsme si kousek v nejvyšší výbavě GT.

24.  9.  2020 | Vladimír Kadera | 13 příspěvků
Nový Hyundai i20 může vzbudit poprask! Řídili jsme prototyp s litrovým motorem

Hyundai i20 1.0 T-GDI

Nový Hyundai i20 je očekávaným soupeřem fabie a spol. Přijede až v říjnu, my už jsme jej ale exkluzivně vyzkoušeli.

20.  9.  2020 | Jiří BaborskýOndřej Mára | 47 příspěvků