Ford Mustang GT posiluje, top-model má 500 koní

Mustang GT od Saleenu

Nová generace Mustangu GT sklidila celkem pozitivní kritiku. Model s továrním označením S281 má pod kapotou osmiválec s objemem 4.6 l a výkonem 221 kW (300 k) a točivý moment je 427 Nm. V Las Vegas na tuningové show Sema představil Ford hned tři silnější verze.

Tip: Ve starším článku jsme Vám přiblížili celou historii legendy s názvem Ford Mustang.

První stupínek je jen chip-tuning motoru, výkon povyskočil o 18 kW (25 k). Mnohem brutálnější jsou ale dvě další verze. Tovární označení S281 SC nese přepracovaný osmiválec o výkonu 294 kW (rovných 400 k). Komu se to bude zdát málo a chce opravdový musclecar z Ameriky, ať sáhne po modelu S281 E. Upravila jej firma Saleen a bude oficiálně prodávat už na jaře 2005. Pohonnou jednotkou bude stále stejný osmiválec, ale vyšlechtěný až na 368 kW (celých 500 k).

U modelů SC a E se zvedl potřebný přítlak, karoserie byla modifikována na vyšší rychlost. Interiér dostal luxusní kožené čalounění s logem Saleenu, speciální rohožky a chromované doplňky. Na palubce přibyly indikátory pro přeplňovací tlak a teplotu vzduchu. Ceny u silnějších modelů budou začínat po přepočtu na 31 800 eurech.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Roush Mustang GT

Vedle tuningu od Saleenu se na autosalonu Sema představil Mustang GT v kabátku ladičské firmy Roush. Maska dostala dravější vzhled, upravena byla i záď, nárazník a přítlačné křídlo. Mustang sedí na devatenáctipalcových kolech, podvozek dostal sportovní tlumiče, které snížily světlou výšku o 30 milimetrů.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků