Ford Mustang GT: 412 koní a průměrná spotřeba 9 l/100 km

Když jsme vám na tomto místě představovali Mustang GT modelového roku 2011 se zcela novým pětilitrovým osmiválcem, očekávali jsme, že jeho výkon bude přinejmenším konkurenceschopný. To se nakonec potvrdilo, ale zvědavi jsme byli i na definitivní hodnoty spotřeby paliva. Ty jsou nakonec ještě lepší než se udávalo v předběžných odhadech, vždyť ve městě si tato bestie osazená šestistupňovou převodovkou s manálním řazením vystačí v průměru se 13,8 l/100 km a na dálnici s rovnými 9,0 l/100 km (šestistupňový „automat“ tyto hodnoty pozmění na 13,0, resp. 9,4 l/100 km). Novinka je tak hospodárnější než dosavadní osmiválec 4,6 l, ovšem i s ním jsme během testu uveřejněného na tomto místě dosahovali při klidné jízdě spotřeby okolo hranice 10,0 l/100 km.

Pro porovnání, Mustang GT loňského modelového roku dosahoval spotřeby 15,7 l ve městě a 10,2 l/100 km mimo něj, zatímco aktuální Chevrolet Camaro SS vykazuje hodnoty 14,7, resp 9,8 l/100 km. Ve všech případech jde o verze s manuálně řazenými převodovkami. Ještě doplňme, že Mustang 2011 s novým šestiválcem (psali jsme o něm na tomto místě) spotřebuje v průměru 12,4 l/100 km ve městě a 7,6 l/100 km na dálnici.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Ford Mustang GT 2011
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků