Ford Mustang GT 2011: verze 5.0 podrobněji

Ford konečně oficiálně představil novou vrcholnou verzi Mustangu. Máme pro vás technické detaily i řadu nových fotografií.

Ford Mustang není pouze kultovním vozem, ale v současném věku je též vítaným nahlédnutím do dob, jež se vyznačovaly větší jednoduchostí, a to nejen v technice. I díky tomu je stávající Mustang vyhledávaným objektem pro běžné řidiče, individuální úpravce a dodavatele příslušenství.

Mustang na tom bude v otázce atraktivity nyní nejspíše ještě lépe. O tom, že Mustang GT dostane pro modelový rok 2011 zcela nový vidlicový osmiválec s magickým označením 5.0, jsme vás již informovali na tomto místě a včera přidali i dva uniknuvší snímky vozu a jeho nového motoru. Nyní jsme zde zpět s podrobnými údaji a sadou snímků včetně detailů pohonné jednotky.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Na autosalonu v Los Angeles Ford představil svůj Mustang osazený novým šestiválcem s objemem 3,7 l o výkonu 305 koní (227 kW) a my jsme o něm psali na tomto místě. Již na lednovém autosalonu v Detroitu oslaví premiéru provedení V8 GT s novým pětilitrovým motorem a takřka legendárním označením 5.0.

Zásadními prvky nové jednotky s označením Ti-VCT jsou proměnné časování ventilů, celohliníková konstrukce s čtyřventilovou technikou a nově vyvinutý výfukový trakt. Moderní konstrukci motoru podtrhuje jeho hmotnost, která činí jen 195 kg, což je na velký osmiválec hodnota více než přijatelná.

Nový motor bude disponovat výkonem 412 koní (302 kW), což je jen o 14 koní méně než u konkurenčního Chevroletu Camaro SS. Imponovat má navíc nejen výkonem, nýbrž také příznivou spotřebou benzínu, v kombinaci s novou šestistupňovou automatickou převodovkou 6R80 má dosahovat podle americké metodiky hodnoty 9,4 l/100 km na dálnici a 13,8 l/100 km ve městě. S použitím (pro Mustang též nového) šestistupňového „manuálu“ MT82 pak tyto hodnoty poněkud paradoxně poskočí na 9,8, resp. 14,7 l/100 km.

Ford zatím nezveřejnil dynamické parametry vozu, ale vzhledem k tomu, že již současné GT s 315 koňmi „udělá” stovku za méně než pět sekund, lze očekávat velmi zajímavé hodnoty.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Mezi další modifikace Mustangu GT 2011, které se nachází převážně právě pod jeho kabátem, patří větší kotouče brzd s vnitřním chlazením i vzadu a odladěné pérování s modifikovanými spodními rameny vpředu a tužšími silentbloky uložení stabilizátoru na zadní nápravě pro přesnější ovládání vozu v jízdě přímým směrem. Pokud však chcete mít ještě více, můžete nyní sáhnout po ještě rozměrnějších brzdových kotoučích Brembo, třmenech z verze Shelby GT500 nebo devatenáctipalcových ráfcích s „rychlými“ pneumatikami.

Změny nalezneme též uvnitř, kde je k vidění nových tachometr cejchovaný až do 160 mil v hodině a otáčkoměr s červeným polem začínajícím na cifře 7 000 (dosud 6 500). Horší zprávou je osazení nového elektrického posilovače řízení, který sice má být pro Mustang 5.0 speciálně odladěn, ale s problematickou zpětnou vazbou tohoto řešení jako takového to těžko něco zmůže.

Poslední detaily si automobilka nechává na polovinu ledna, kdy bude vůz představen na autosalonu v Detroitu. Pokud si tedy již na nové GT brousíte zuby, zůstaňte naladění...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Ford Mustang GT 2011
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 17 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků