Ford Mustang FR500: Cobra Jet je zpět

Jedním z nejrychlejších Mustangů klasické éry muscle cars je 428 Cobra Jet z roku 1968. Navázat se na něj pokusí nový Mustang FR500.

Pod kapotou Mustangu 428 Cobra Jet se tehdy ukrýval více než sedmilitrový osmiválec (428 kubických palců). Právě tato Cobra Jet patří v srdcích milovníků modré elipsy mezi vůbec nejobdivovanější. Vždyť byla schopna zrychlit z 0 na 100 km/h za 5,5 s, což nebylo v roce 1968 vůbec běžným jevem. Čtyřicet let poté přichází Ford s edicí pouhých padesáti vozů, vycházející ze současné generace Mustangu. Ačkoli vám na AutoRevue.cz postupně představueme jeho blížícího se nástupce, ten stávající zřejmě ještě ve světě automobilů neřekl své poslední slovo.

Vůz ponese označení FR500 CJ (Cobra Jet) a k dispozici bude koncem tohoto roku. Pod vlivem vozu z roku 1968 současný Mustang u Fordu důsledně přestavěli a pokusili se do něj vtělit povahu dragsterů. Pod kapotou se nachází podobná pohonná jednotka jako v modelu GT500, jedná se tedy o vidlicový osmiválec s objemem 5,4 l, jenž dává výkon 430 koní. Jak bylo řečeno výše, Mustang FR500 CJ bude vyroben v pouhých pěti desítkách exemplářů, přičemž cena každého z nich bude začínat na 70 000 dolarů.  

Ford Mustang FR500 CJ byl od základu přepracován tak, aby vyhovoval požadavkům Národní asociace hot rodů (NHRA) a zahrnuje řadu úprav včetně odstrojeného interiéru. Pro zajímavost uvádíme, že letos podobný vůz postavil i Chrysler. Jedná se o Dodge Challenger upravený u Moparu, jenž je rovněž poháněn výkonným motorem V8, má odlehčený interiér a plní požadavky NHRA.

Původní Mustang 428 Cobra Jet se představil prvního dubna roku 1968. Dostal náporové sání skrze zvýšený otvor v kapotě a oficiálně dával 335 koní. Tato hodnota však byla udávána spíše kvůli nižšímu pojištění, neboť ve skutečnosti se blížila hranici 400 koní. Standardní výbavou byla čtyřstupňová převodovka s manuálním řazením, leniví sportovci mohli zvolit třístupňový „automat“. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Ford Mustang FR500 CJ, 2008
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Ford Mustang 428 Cobra Jet, 1968
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Dodge Challenger Drag Race Package, 2008
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků