Ford Mustang dostane desetistupňovou automatickou převodovku

Ford Mustang dostane desetistupňovou automatickou převodovku

I když se nová generace Fordu Mustang teprve zabydluje na evropském trhu, na rok 2017 se chystá větší modernizace, která vedle úspornějších a výkonnějších motorů přinese jednu technickou zajímavost. Ford Mustang totiž dostane desetistupňovou automatickou převodovku.

Ford na desetirychlostní převodovce s hydrodynamickým měničem pracuje už zhruba čtyři roky. Má jít o revoluční automat, který najde uplatnění nejen v Mustangu, ale i v dalších modelech Fordu včetně dodávek a pick-upů. A to se nám někteří manažeři snaží namluvit, že devět rychlostí je přirozený limit pro automat...

Ford Mustang v Evropě ostudu opravdu neudělá [první jízdní dojmy]

Ford Mustang v Evropě ostudu opravdu neudělá [první jízdní dojmy]

Převodovka Fordu má mít zámek měniče pro minimalizaci ztrát při plynulé a konstantní jízdě a její software má spolupracovat třeba s navigací a rychleji se učit jízdnímu stylu řidiče. Například bude umět přeskakovat rychlosti podle aktuální potřeby.

Technické řešení má vycházet z patentovaného jedenáctirychlostního systému společnosti Ford se soustavou několika spojek a planetárních soukolí. Zajímavostí je, že nová generace automatických převodovek Ford bude poměrně kompaktní a lehká.

Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

včera | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4: Potvrdila i u nás, že je dobře postavena?

Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4

Škodu Karoq v provedení s turbodieselem 2,0 TDI, manuální převodovkou a pohonem všech kol získala redakce Autorevue.cz na test jako jeden z prvních tuzemských sdělovacích prostředků. Jak funguje na českých silnicích?

10.  11.  2017 | Radek Pecák | 83 příspěvků