Ford Mustang Cobra Jet: třístupňová převodovka a padák

Značka Ford poodhalila podobu svého speciálu Mustang Cobra Jet pro nadcházející sezónu.
Ford Mustang Cobra Jet: třístupňová převodovka a padák

Tradici vozů tohoto jména založil Mustang Cobra Jet v roce 1968, kdy exceloval v závodech NHRA Winternationals. O čtyřicet let později zde byl další vůz se stejným názvem, v seriálu těchto závodů zvítězil v roce 2009 a dominoval i řadě dalších podobných soutěží v USA. „Ford Mustang Cobra Jet modelového roku 2008 bylo skvělé auto a dokázalo vše, co jsme si od něj slibovali,“ vzpomínal tehdy Brian Wolfe, šéf severoamerické divize Ford Motorsports.

Klepněte pro větší obrázek 
První snímek oficiálních barevných variant modelu Mustang Cobra Jet 2014

Nyní se začíná odhalovat Mustang Cobra Jet modelového roku 2014 pro seriály NHRA Stock a Super Stock. Pro novou sezónu vůz dostal zcela novou třístupňovou převodovku, závěsy pro brzdicí padák a dvojici nových barevných odstínů, černý a zelený. Samozřejmostí jsou ochranná trubková klec a závodní skořepinová sedadla Recaro plnící zároveň požadavky předpisů FIA, nádavkem přicházejí sportovní pérování a elektrický posilovač řízení.

Zajímavosti | Video | Technika | Sportovní auta | Ford | Kupé | Premiéry

Ford Mustang Cobra Jet: dvě turba namísto kompresoru

Nový Mustang Cobra Jet se v podobě koncepční studie představil již na loňské podzimní přehlídce SEMA v Las Vegas, ovšem namísto avizované dvojice turbodmychadel se zřejmě nakonec dočkáme opět mechanického kompresoru Whipple (5,0 l V8). Vozy ve specifikaci Mustang Cobra Jet 2014 lze objednávat již nyní a výroba započne v červnu. Zhotoveno bude jen 50 vozů této řady a ceny začínají v přepočtu na 1,960 mil. Kč.

 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků