Ford Mustang Cobra Jet: třístupňová převodovka a padák

Značka Ford poodhalila podobu svého speciálu Mustang Cobra Jet pro nadcházející sezónu.
Ford Mustang Cobra Jet: třístupňová převodovka a padák

Tradici vozů tohoto jména založil Mustang Cobra Jet v roce 1968, kdy exceloval v závodech NHRA Winternationals. O čtyřicet let později zde byl další vůz se stejným názvem, v seriálu těchto závodů zvítězil v roce 2009 a dominoval i řadě dalších podobných soutěží v USA. „Ford Mustang Cobra Jet modelového roku 2008 bylo skvělé auto a dokázalo vše, co jsme si od něj slibovali,“ vzpomínal tehdy Brian Wolfe, šéf severoamerické divize Ford Motorsports.

Klepněte pro větší obrázek 
První snímek oficiálních barevných variant modelu Mustang Cobra Jet 2014

Nyní se začíná odhalovat Mustang Cobra Jet modelového roku 2014 pro seriály NHRA Stock a Super Stock. Pro novou sezónu vůz dostal zcela novou třístupňovou převodovku, závěsy pro brzdicí padák a dvojici nových barevných odstínů, černý a zelený. Samozřejmostí jsou ochranná trubková klec a závodní skořepinová sedadla Recaro plnící zároveň požadavky předpisů FIA, nádavkem přicházejí sportovní pérování a elektrický posilovač řízení.

Ford Mustang Cobra Jet: dvě turba namísto kompresoru

Ford Mustang Cobra Jet: dvě turba namísto kompresoru

Nový Mustang Cobra Jet se v podobě koncepční studie představil již na loňské podzimní přehlídce SEMA v Las Vegas, ovšem namísto avizované dvojice turbodmychadel se zřejmě nakonec dočkáme opět mechanického kompresoru Whipple (5,0 l V8). Vozy ve specifikaci Mustang Cobra Jet 2014 lze objednávat již nyní a výroba započne v červnu. Zhotoveno bude jen 50 vozů této řady a ceny začínají v přepočtu na 1,960 mil. Kč.

 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků