Ford Mustang byl v 1. pololetí 2015 nejprodávanějším sportovním automobilem na světě

Ford Mustang byl v 1. pololetí 2015 nejprodávanějším sportovním automobilem na světě

Zákazníci z celého světa pasovali nový Ford Mustang na nejprodávanější sportovní automobil planety. Vyplývá to z údajů IHS Automotive o registracích nových vozů v prvním pololetí roku 2015.

Za prvních šest měsíců letoška bylo po celém světě nově zaregistrováno 76 124 Mustangů*. Ve srovnání se stejným obdobím loňského roku to představuje navýšení o 56 procent.

V Evropě jsou nejpopulárnějšími barvami nového Mustangu červená Race a šedá Magnetic, obě mají zastoupení 21 procent. Zájemci o Fastback dávají častěji přednost červené (24 procent), zatímco u Convertible vítězí šedá (32 procent).

Tři ze čtyř Mustangů dosud prodaných v Evropě mají karoserii Fastback (72 procent) a dva zákazníci ze tří volí motor 5.0 V8 (64 procent). Poměr manuálních a samočinných převodovek je na evropském trhu téměř vyrovnaný, činí 51 : 49. Automat má však nadpoloviční většinu u prodaných osmiválců (57 procent), přičemž v případě motoru 2.3 EcoBoost je častější volbou přímo řazená rychlostní skříň (65 procent).

Ford již v Michiganu spustil také výrobu nového Mustangu s pravostranným řízením. Toto provedení se bude vyvážet na 25 trhů od Austrálie přes Jihoafrickou republiku nebo Velkou Británii až po Maltu, Kypr a několik karibských ostrovů.

Globální lídr

V Americe i v Asii se nový Mustang začal prodávat už loni v zimě, do Evropy se dostal letos v létě. Výborně jde na odbyt například v Jižní Kalifornii, ale také v Pekingu nebo Šanghaji.

V Evropě se prodej teprve rozbíhá. Zájem zákazníků se ale projevil již loni, když Ford při finále Ligy mistrů otevřel předobjednávky na prvních 500 Mustangů. Kvóta totiž byla naplněna za několik málo minut. Dosud se v Evropě prodalo více než 8 000 Mustangů.

Obrovský úspěch zaznamenal Ford Mustang i v České republice, kde jsou v současné době už všechny vozy alokované na rok 2015 beznadějně vyprodány.

* Údaje IHS Automotive o celosvětových registracích nových automobilů v segmentu sportovních vozů, leden-červen 2015

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

včera | Miro Mihálik | 15 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků