Ford Mustang Bullit: návrat legendy

Ford se jal zavzpomínat na minulost a na světlo světa přivedl speciální edici modelu Mustang. Jeho rodokmen je skutečně vybraný.

Tmavozelený Ford Mustang s příjmením Bullit se stal nezapomenutelnou legendou časů minulých. V této podobě jej proslavil film Bullitův případ z roku 1968, kde tmavozelený Mustang Fastback řídil fenomenální Steve McQueen. O nejnovější verzi tohoto proslulého vozu se postarala divize Ford Racing Technology, která se pustila do vcelku odvážných úprav. Pojďme se podívat, co pod svým povrchem skrývá nejnovější z „Bullitů“, který duši nepohladí jen svým vzhledem, ale i zvukem.

Pod kapotou se speciálně upraveným sáním „bublá“ vidlicový osmiválec objemu 4,6 l s výkonem 315 koní, maximálním točivým momentem 442 Nm při 4250 ot./min a maximálkou 242 km/h. Nové sání je uzpůsobeno tak, že výrazně redukuje přísun teplého vzduchu do motoru, a to i při dravějším stylu jízdy, což koneckonců částečně ovlivňuje výkon pohonné jednotky při vyšších otáčkách. O přesun síly z benzínového agregátu na kola zadní nápravy se stará pětistupňová manuální převodovka Tremec. Zde se designéři zas vrátili k původní staré verzi tím, že hliníková řadící páka je téměř shodná s tou ze starého Bullitu. Jisté spojení s filmovou verzi vozu tedy nepřichází jenom prostřednictvím laku, ale podtrhuje jej mnoho dalších detailů.

Vraťme sa ale k úpravám technického charakteru. Další na seznamu je speciálně upravený výfukový systém a to i proto, aby byl docílen co nejlepší akustický dojem z motoru. Ford Mustang Bullit obdržel taky sportovní tlumiče a pružení, čímž se z něho, podle výrobců, stal nejlépe ovladatelný Mustang všech dob. Další spojitost s Bullitem předešlé generace jsou 18 palcové disky, které jsou designem téměř shodné. Jako obutí slouží pneumatiky BF Goodrich G-Force s rozměry 235/50 ZR18.

Nový Bullit bude bohužel dostupný jen v Americe a Kanadě, kde si jej bude možné pořídit za velmi příznivou cenu 31 075 $ (cca 575 000 Kč). Není ale pochyb o tom, že nějaký vášnivý sběratel si jej na starý kontinent určitě nechá dovézt.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Ford Mustang Bullit

 

bazar

Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2008
Stav: 158 232 km
Cena: 109 000 Kč
Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2008
Stav: 141 941 km
Cena: 110 000 Kč
Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2008
Stav: 148 678 km
Cena: 127 000 Kč
Ford Focus 1,8
Rok výroby: 2006
Stav: 231 797 km
Cena: 56 000 Kč
Ford Mondeo 2,2
Rok výroby: 2010
Stav: 92 694 km
Cena: 235 000 Kč
Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2005
Stav: 250 658 km
Cena: 60 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků
Test Alfy Romeo Stelvio: Italové naučili SUV jezdit! A kde je problém?

Alfa Romeo Stelvio

První sportovně-užitkový vůz od Alfy Romeo má poctivý základ, díky kterému nabízí skvělé jízdní vlastnosti. Jak si ale stojí v dalších disciplínách?

8.  8.  2017 | Milan Lažanský | 13 příspěvků