Ford Mustang Boss 302 TracKey: konečně ostrý

Ford připravil pro extrémní verzi svého Mustangu Boss 302 sadu zvláštních klíčů. Jen s nimi bude možné využít „Bosse” naplno.

Proč my to píšeme o obyčejných klíčích? Je to proto, že tyto klíče zase tak obyčejné nejsou. Zřejmě nejvýznamnější novinka pro Mustang modelového roku 2012 se staronovým označením Boss 302 totiž může být objednána se speciálním klíčem TracKey. Jak jistě tušíte, tento klíč komunikuje s řídicí jednotkou vozu a ve svém důsledku umožní svému řidiči využít všech předností stroje, který se neztratí ani na skutečné závodní trati. Jakmile Ford Mustang Boss 302 nastartujete skrze klíč TracKey, jednotka PCM přenastaví více než dvě stovky parametrů pohonné jednotky včetně časování ventilů, předstihu zážehu nebo regulace průtoku paliva, což z vozu v extrémním nasazení vydoluje maximum.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

„Z elektronického řízení motoru jsme vykřesali to nejlepší, aby vlastníci TracKey mohli prožít skutečně závodní zážitky,“ dušuje se Jeff Seaman zodpovědný za vývoj pohonných jednotek pro Mustangy. „Tento klíč ale nelze používat na běžných silnicích, například brzdění motorem bylo radikálně posíleno k prodloužení životnosti brzd a odezva plynového pedálu je skutečně agresivní. Zkušený řidič však v bezpečí uzavřené trati podobné znaky naplno ocení“.

V souvislosti s vývojem této soustavy připravili pánové od Forda také dvoustupňový „launch control“ pro usnadnění ostrého startu z místa, nikoli nepodobný systému použitému na závodních strojích Cobra Jet, který naopak přijde vhod zvláště méně zkušeným řidičům. Stačí si skrze tlačítka na volantu nastavit hranici otáček motoru, sešlápnout plynový pedál k podlaze a povolit spojku, o vše ostatní se již postará elektronika.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Jakmile den určený pro závodění končí a chystáte se na cestu k domovu, je třeba motor zhasnout a znovu nastartovat sériovým klíčem, čímž se z Mustangu Boss 302 opět stane „civilizovaný“ sportovní vůz, pokud tak lze hovořit o stroji s výkonem 446 koní (328 kW). Soustavu TracKey bude na vašem voze Boss 302 schopno aktivovat jakékoli dealerství Ford Racing, ceny tohoto úkonu však zatím neznáme.

Na jednu stranu je to zajímavá věc, na druhou si říkáme, proč je k podobnému přestavení nezbytný specifický klíč a nestačí tlačítko na palubní desce. Že by se nedalo tak dobře prodávat za příplatek?

Poslední, a neméně zajímavou novinkou na téma Boss 302, je zavedení bezplatného řidičského kurzu nabízeného všem budoucím majitelům Mustangů Boss 302. Kurzy budou probíhat na slavném okruhu Miller Motorsport Park v Tooele (Utah), kde si budou moci vyzkoušet své stroje až na samotných hranicích jejich a svých možností. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Ford Mustang Boss 302

bazar

Ford Focus C-Max 1,8
Rok výroby: 2008
Stav: 151 537 km
Cena: 119 000 Kč
Ford Transit 2,2
Rok výroby: 2011
Stav: 46 069 km
Cena: 280 000 Kč
Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 114 106 km
Cena: 170 000 Kč
Ford Kuga 2
Rok výroby: 2009
Stav: 163 746 km
Cena: 270 000 Kč
Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2006
Stav: 191 512 km
Cena: 74 000 Kč
Ford Galaxy 1,9
Rok výroby: 2003
Stav: 264 758 km
Cena: 76 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

včera | Milan Lažanský | 3 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků