Ford Mustang Boss 302: návrat velkého šéfa

Ford představil pro modelový rok 2012 nové provedení Mustangu s legendárním přízviskem Boss 302 a to i v okruhové verzi Laguna Seca.

Vzhled novinky je inspirován Mustangem Boss 302 (také u jeho nové inkarnace číslo označuje objem motoru v kubických palcích) z roku 1969 a na první pohled se vyznačuje přepracovanou přídí s novou maskou chladiče, nárazníkem s „lízátkem“ a devatenáctipalcovými ráfky s pneumatikami Pirelli Pzero. Uvnitř se můžeme těšit na modifikovaný přístrojový štít, Alcantarou potažený volant, zatmavené dekorační panely, specifické madlo řadicí páky a za příplatek i na sportovní sedadla Recaro. Úprav je ale mnohem více, hlavně těch technických.

Novinka vychází z provedení Mustang GT a jeho pětilitrový osmiválec prošel posilovací kúrou. Nové sání, čtyřkanálový výfuk a přepracované vačkové hřídele vedly k dosažení výkonu na 446 koní (328 kW) a točivého momentu 515 Nm.

Adekvátní jízdní výkony má zajistit o 11 mm vpředu a 1 mm vzadu snížený podvozek s tužšími pružinami, silentbloky i stabilizátorem na zadní nápravě. Standardně Ford do modelu Mustang Boss 302 instaluje posilovač řízení s degresivním účinkem a trojicí volitelných režimů Comfort, Normal a Sport, odpojovatelnou stabilizační soustavu a tlumiče s manuálně stavitelnou tuhostí. Seznam důležitých úprav doplňují posílená spojka, šestistupňová převodovka se zkráceným odstupňováním, stálý převod 3,73 a čtyřpístkové brzdy Brembo na přední nápravě.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Ford Mustang Boss 302, 2012

Současně s modelem Mustang Boss 302 automobilka Ford představila také typ Boss 302 s přívlastkem Laguna Seca. Jeho posláním je sloužit víkendovým závodníkům, kteří s ním mohou „přijet na závod, vyhrát a v pohodlí se vrátit domů”. Na první pohled si všimneme černého, nebo stříbrného lakování, červených akcentů, výrazného lízátka pod předním nárazníkem, většího spoileru na víku zavazadlového prostoru a devatenáctipalcových ráfků v červeném provedení.

Úpravy interiéru v podstatě odpovídají těm použitým na výchozím typu Boss 302, kvůli úspoře hmotnosti ale byla zadní sedadla nahrazena výztuhou tvaru X údajně zvyšující tuhost karoserie o 10 %. Také naladění podvozku a pohonné jednotky je takřka identické s modelem Boss 302, výkon motoru se ale na zadní kola přenáši skrze diferenciál Torsen s omezenou svorností. Jízdní vlastnosti a výkony typu označeného jako Laguna Seca se údajně v porovnání s Mustangem Boss 302 nepatrně zlepšily. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Ford Mustang Boss 302 Laguna Seca, 2012

Přesnou dostupnost obou špičkových provedení Mustangu Ford ve svých tiskových materiálech nezmiňuje, z označení modelového roku se však dá očekávat, že k mání nebudou dříve než začátkem příštího roku. Ceny jsou zatím též neznámou.

Tip: Nepřehlédněte nejen desítky přiložených snímků, ale ani videa v úplném závěru článku.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Ford Mustang Boss 302, 2012

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Ford Mustang Boss 302 Laguna Seca, 2012
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

včera | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků