Ford Mustang a jeho péče o aerodynamiku ve stylu „doba si to žádá“

Americký Ford se rozhodl popsat, jakým způsobem u nového Mustangu řešil aerodynamiku.

Tak není to úplně nové a ani tak propracované jako u Camara Z/28, přesto to stojí za pozornost. Právě GM patří v současnosti k těm výrobcům klasických amerických muscle cars, kteří se pokoušejí akcentovat svoji snahu o zlepšování jízdních vlastností s využitím propracované aerodynamiky, o čemž svědčí také všechny ty zvláštní tahy s Camarem Z/28. Začalo to příběhem o zvyšování přítlaku u Camara Z/28 a prozatím skončilo poněkud rozpačitým zákrokem v podobě eliminace firemního znaku z masky chladiče Camara Z/28.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Ford demonstruje optimální aerodynamické řešení nového Mustangu GT

Zcela nový Ford Mustang se začne prodávat až na sklonku letošního roku, ale i jeho tvůrci se na vlně péče o aerodynamiku rozhodli svézt. Záměrem konstruktérů bylo navrhnout vůz věrný jeho historickému odkazu a vytvořit „elegantní, moderní a svalnatou interpretaci kultovního pony“. Součástí praktických zásahů se staly třeba vzduchové clony, jež vedou vzduch přídí karoserie skrze chladiče a z útrob karoserie jej vyvádějí skrze podběhy předních kol.

Ford Mustang GT Convertible na nových snímcích a v detailech

Ford Mustang GT Convertible na nových snímcích a v detailech

Důkazem péče konstruktérů o důmyslný přístup k řešení aerodynamiky nového Mustangu je sada tří rozdílných řešení přídě, z nichž každé bylo vyvinuto podle požadavků každého z motorů. Na nízkou spotřebu orientovaný čtyřválec 2,3 l EcoBoost tak vyniká zástavbou samočinně ovládaných lamel před chladičovou stěnou, zatímco (prozatím) špičkový Mustang GT má příď řešenou tak, aby se vůz snadněji „prokousával“ vzduchem, ale zároveň aby byl zajištěn dostatečný přísun vzduchu k chladičům.


 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

včera | Radek Pecák | 10 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků