Ford Mustang a jeho péče o aerodynamiku ve stylu „doba si to žádá“

Americký Ford se rozhodl popsat, jakým způsobem u nového Mustangu řešil aerodynamiku.

Tak není to úplně nové a ani tak propracované jako u Camara Z/28, přesto to stojí za pozornost. Právě GM patří v současnosti k těm výrobcům klasických amerických muscle cars, kteří se pokoušejí akcentovat svoji snahu o zlepšování jízdních vlastností s využitím propracované aerodynamiky, o čemž svědčí také všechny ty zvláštní tahy s Camarem Z/28. Začalo to příběhem o zvyšování přítlaku u Camara Z/28 a prozatím skončilo poněkud rozpačitým zákrokem v podobě eliminace firemního znaku z masky chladiče Camara Z/28.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Ford demonstruje optimální aerodynamické řešení nového Mustangu GT

Zcela nový Ford Mustang se začne prodávat až na sklonku letošního roku, ale i jeho tvůrci se na vlně péče o aerodynamiku rozhodli svézt. Záměrem konstruktérů bylo navrhnout vůz věrný jeho historickému odkazu a vytvořit „elegantní, moderní a svalnatou interpretaci kultovního pony“. Součástí praktických zásahů se staly třeba vzduchové clony, jež vedou vzduch přídí karoserie skrze chladiče a z útrob karoserie jej vyvádějí skrze podběhy předních kol.

Ford Mustang GT Convertible na nových snímcích a v detailech

Ford Mustang GT Convertible na nových snímcích a v detailech

Důkazem péče konstruktérů o důmyslný přístup k řešení aerodynamiky nového Mustangu je sada tří rozdílných řešení přídě, z nichž každé bylo vyvinuto podle požadavků každého z motorů. Na nízkou spotřebu orientovaný čtyřválec 2,3 l EcoBoost tak vyniká zástavbou samočinně ovládaných lamel před chladičovou stěnou, zatímco (prozatím) špičkový Mustang GT má příď řešenou tak, aby se vůz snadněji „prokousával“ vzduchem, ale zároveň aby byl zajištěn dostatečný přísun vzduchu k chladičům.


 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

Ford Focus C-Max 1,8
Rok výroby: 2008
Stav: 151 537 km
Cena: 119 000 Kč
Ford Transit 2,2
Rok výroby: 2011
Stav: 46 069 km
Cena: 280 000 Kč
Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 114 106 km
Cena: 170 000 Kč
Ford Kuga 2
Rok výroby: 2009
Stav: 163 746 km
Cena: 270 000 Kč
Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2006
Stav: 191 512 km
Cena: 74 000 Kč
Ford Galaxy 1,9
Rok výroby: 2003
Stav: 264 758 km
Cena: 76 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

včera | Milan Lažanský | 3 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků