Ford Mustang a jeho péče o aerodynamiku ve stylu „doba si to žádá“

Americký Ford se rozhodl popsat, jakým způsobem u nového Mustangu řešil aerodynamiku.

Tak není to úplně nové a ani tak propracované jako u Camara Z/28, přesto to stojí za pozornost. Právě GM patří v současnosti k těm výrobcům klasických amerických muscle cars, kteří se pokoušejí akcentovat svoji snahu o zlepšování jízdních vlastností s využitím propracované aerodynamiky, o čemž svědčí také všechny ty zvláštní tahy s Camarem Z/28. Začalo to příběhem o zvyšování přítlaku u Camara Z/28 a prozatím skončilo poněkud rozpačitým zákrokem v podobě eliminace firemního znaku z masky chladiče Camara Z/28.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Ford demonstruje optimální aerodynamické řešení nového Mustangu GT

Zcela nový Ford Mustang se začne prodávat až na sklonku letošního roku, ale i jeho tvůrci se na vlně péče o aerodynamiku rozhodli svézt. Záměrem konstruktérů bylo navrhnout vůz věrný jeho historickému odkazu a vytvořit „elegantní, moderní a svalnatou interpretaci kultovního pony“. Součástí praktických zásahů se staly třeba vzduchové clony, jež vedou vzduch přídí karoserie skrze chladiče a z útrob karoserie jej vyvádějí skrze podběhy předních kol.

Ford Mustang GT Convertible na nových snímcích a v detailech

Ford Mustang GT Convertible na nových snímcích a v detailech

Důkazem péče konstruktérů o důmyslný přístup k řešení aerodynamiky nového Mustangu je sada tří rozdílných řešení přídě, z nichž každé bylo vyvinuto podle požadavků každého z motorů. Na nízkou spotřebu orientovaný čtyřválec 2,3 l EcoBoost tak vyniká zástavbou samočinně ovládaných lamel před chladičovou stěnou, zatímco (prozatím) špičkový Mustang GT má příď řešenou tak, aby se vůz snadněji „prokousával“ vzduchem, ale zároveň aby byl zajištěn dostatečný přísun vzduchu k chladičům.


 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 10 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků