Ford Mustang 2011: znovu s emblémem 5.0

Když se v sedmdesátých letech na blatnících Mustangů objevil znak 5.0, znamenalo to jistý úpadek této legendy ovlivněný ropnou krizí a poklesem výkonu s ohledem na snížení spotřeby a emisí. Přesto se toto označení na Mustang nyní vrací. Ten připravený pro modelový rok 2011 projde zásadní modernizací pohonných jednotek, na tomto místě jsme vám představili zbrusu nový šestiválec a v Detroitu se již za několik týdnů představí i svěží osmiválec.

Nová jednotka disponuje objemem rovných pěti litrů, hliníkovým blokem se zalisovanými litinovými vložkami nebo čtyřventilovou technikou s plynule proměnným časováním ventilů. Naladěna bude na 412 koní (302 kW) při 6 500 ot./min., což je v porovnání s hodnotou 315 koní (230 kW) stávajícího osmiválce 4,6 l skutečně razantní navýšení. Ale bylo jej opravdu zapotřebí, neboť konkurence nabízí více.

Pětilitrový Mustang se ani teď nestane výkonovým rekordmanem (k mání stále zůstává vrcholná verze Shelby), ale bude vynikat příznovou spotřebou benzínu, když má v dálničním provozu spotřebovat průměrně jen 9,4 l/100 km. Jedná se navíc o skutečné přiblížení ke konkurenci, Chevrolet Camaro SS dává z objemu 6,2 l 426 koní při 5 900 ot./min. a Dodge Challenger SRT8 pak z jednotky 6,1 l Hemi 425 koní při 6 000 ot./min. Tyto hodnoty jsou sice o něco vyšší než u nového Mustangu 5.0, ale všiměte si citelných rozdílů ve zdvihových objemech, jimž je přímo úměrná spotřeba. Ford Mustang 5.0 bude dodáván výhradně se šestistupňovými převodovkami s manuálním, nebo automatickým řazením.

Ford Mustang 2011 01.jpg
Ford Mustang 2011

Ford

Henry Ford založil michiganskou automobilku v roce 1903 a proslul zavedením postupů sériové výroby s využitím montážních linek. Tak vznikl první cenově dostupný vůz: Ford model T.

Ford Fiesta •  Ford Focus • Ford Mondeo • Ford S-Max • Ford Galaxy • Ford C-Max • Ford EcoSport • Ford Mustang • Ford Puma • Ford Kuga • Ford Explorer • Ford Tourneo Courier

Doporučujeme

Články odjinud