Ford Mustang 2011: znovu s emblémem 5.0

Když se v sedmdesátých letech na blatnících Mustangů objevil znak 5.0, znamenalo to jistý úpadek této legendy ovlivněný ropnou krizí a poklesem výkonu s ohledem na snížení spotřeby a emisí. Přesto se toto označení na Mustang nyní vrací. Ten připravený pro modelový rok 2011 projde zásadní modernizací pohonných jednotek, na tomto místě jsme vám představili zbrusu nový šestiválec a v Detroitu se již za několik týdnů představí i svěží osmiválec.

Nová jednotka disponuje objemem rovných pěti litrů, hliníkovým blokem se zalisovanými litinovými vložkami nebo čtyřventilovou technikou s plynule proměnným časováním ventilů. Naladěna bude na 412 koní (302 kW) při 6 500 ot./min., což je v porovnání s hodnotou 315 koní (230 kW) stávajícího osmiválce 4,6 l skutečně razantní navýšení. Ale bylo jej opravdu zapotřebí, neboť konkurence nabízí více.

Pětilitrový Mustang se ani teď nestane výkonovým rekordmanem (k mání stále zůstává vrcholná verze Shelby), ale bude vynikat příznovou spotřebou benzínu, když má v dálničním provozu spotřebovat průměrně jen 9,4 l/100 km. Jedná se navíc o skutečné přiblížení ke konkurenci, Chevrolet Camaro SS dává z objemu 6,2 l 426 koní při 5 900 ot./min. a Dodge Challenger SRT8 pak z jednotky 6,1 l Hemi 425 koní při 6 000 ot./min. Tyto hodnoty jsou sice o něco vyšší než u nového Mustangu 5.0, ale všiměte si citelných rozdílů ve zdvihových objemech, jimž je přímo úměrná spotřeba. Ford Mustang 5.0 bude dodáván výhradně se šestistupňovými převodovkami s manuálním, nebo automatickým řazením.

Klepněte pro větší obrázek
Ford Mustang 2011
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků