Ford musel stáhnout reklamu na Mustang. Kvůli stížnostem 12 lidí

Britský úřad pro dohled nad reklamou opět zasahuje a nyní se rozhodl zakázat vcelku mírumilovnou reklamu na Ford Mustang.

Nezávislý regulační úřad pro dohled nad reklamou v britských médiích (ASA) se zase činí. V minulosti již dokázal zakázat řadu automobilových reklam, ať už na základě klamání spotřebitele, nebo třeba kvůli vyobrazení nebezpečné jízdy na silnici. V druhé kategorii se má nyní nacházet i reklama na poslední Ford Mustang. Samotná kritika úřadu je však poměrně úsměvná.

Na reklamu, kterou lze stále ještě zhlédnout na YouTube (viz níže), si podle všeho stěžovalo celkem 12 lidí. I takto malý počet stížností ale zajistil, aby ASA případ řádně prošetřila. Reklama vysílaná v kinech totiž měla nespokojené diváky přímo nabádat, aby svůj hněv ventilovali právě jízdou v Mustangu.   

Nissan uváděl zavádějící dobu nabíjení Leafu, rozhodl britský úřad

Nissan uváděl zavádějící dobu nabíjení Leafu, rozhodl britský úřad

Ford ovšem tvrdí, že chtěl jenom „ukázat kontrast mezi každodenní pracovní frustrací a svobodou ve formě jízdy v novém Fordu Mustang“. V reklamě tak vidíme řadu frustrovaných, tvrdě pracujících lidí, načež je vše zakončeno nastartováním Mustangu a jeho výjezdem do ulic velkoměsta, znázorňujícím útěk před problémy vašeho pracovního života.

ASA však měla s reklamou hned tři problémy. Nejenže s výkladem reklamy od Fordu nesouhlasila, taky se jí nezdál způsob, jakým Mustang z podzemního parkoviště vyjel do ulic – prý podporoval nebezpečnou jízdu a chování na silnici. A ke všemu úřadu vadila i báseň Dylana Thomase v překladu „Do dobré noci té nekráčej ve fraku“, jejíž část podkresluje reklamu.

Toyota se schopnostmi Chucka Norrise? Takto vypadá pořádná reklama!

Toyota se schopnostmi Chucka Norrise? Takto vypadá pořádná reklama!

Hlavně část „Běsni jen, běsni jen dál, protiv soumraku“ měla řidiče dále povzbuzovat, aby na silnici řídili agresivně a svůj vztek projevovali za volantem. Uvedenými prohřešky tak Ford v reklamě porušil určitá pravidla britské reklamy a přesněji nařízení, které uvádí, že reklamní sdělení nesmí omlouvat či podporovat nebezpečné a nezodpovědné řízení auta.

Ford již tedy nesmí reklamu v Británii vysílat a z projekcí v kinech byla stažena. Na YouTube kanálu francouzského zastoupení automobilky je však stále dostupná. Můžete tedy sami zhodnotit, zda ve vás následující záběry podněcují agresivní chování za volantem…

TEST Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC: Když vám auto vybírá peněženka

Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC

Kategorie aut, která se dají koupit do tří set tisíc korun, se pomalu ale jistě zužuje. Kvůli novým povinným bezpečnostním systémům navíc můžeme očekávat zdražení napříc celým segmentem. Mitsubishi Space Star se však ještě drží v přijatelných mezích.

21.  4.  2019 | Vladimír Kadera | 6 příspěvků
TEST Audi Q3 35 TDI S tronic: Když nemůže, tak přidej!

Audi Q3 35 TDI S tronic

Příbuznost minulé a nové generace Audi Q3 byste možná na první pohled netipovali. Až tak se kompaktní SUV změnilo. Otázkou zůstává, o kolik výš dokáže novinka posunout standardy nastolené předchůdcem.

19.  4.  2019 | Jan Mička | 72 příspěvků
První jízda se Suzuki Swift Sport: Je to žlutý ďábel za super peníze!

Suzuki Swift Sport (první svezení)

„No konečně, ty malej rošťáku“, vypadlo ze mě ihned po nasednutí. Tohle auto je totiž naprosto skvělý způsob, jak utratit půl milionu.

14.  4.  2019 | Vladimír Kadera | 38 příspěvků