Ford musel stáhnout reklamu na Mustang. Kvůli stížnostem 12 lidí

Britský úřad pro dohled nad reklamou opět zasahuje a nyní se rozhodl zakázat vcelku mírumilovnou reklamu na Ford Mustang.

Nezávislý regulační úřad pro dohled nad reklamou v britských médiích (ASA) se zase činí. V minulosti již dokázal zakázat řadu automobilových reklam, ať už na základě klamání spotřebitele, nebo třeba kvůli vyobrazení nebezpečné jízdy na silnici. V druhé kategorii se má nyní nacházet i reklama na poslední Ford Mustang. Samotná kritika úřadu je však poměrně úsměvná.

Na reklamu, kterou lze stále ještě zhlédnout na YouTube (viz níže), si podle všeho stěžovalo celkem 12 lidí. I takto malý počet stížností ale zajistil, aby ASA případ řádně prošetřila. Reklama vysílaná v kinech totiž měla nespokojené diváky přímo nabádat, aby svůj hněv ventilovali právě jízdou v Mustangu.   

Nissan uváděl zavádějící dobu nabíjení Leafu, rozhodl britský úřad

Nissan uváděl zavádějící dobu nabíjení Leafu, rozhodl britský úřad

Ford ovšem tvrdí, že chtěl jenom „ukázat kontrast mezi každodenní pracovní frustrací a svobodou ve formě jízdy v novém Fordu Mustang“. V reklamě tak vidíme řadu frustrovaných, tvrdě pracujících lidí, načež je vše zakončeno nastartováním Mustangu a jeho výjezdem do ulic velkoměsta, znázorňujícím útěk před problémy vašeho pracovního života.

ASA však měla s reklamou hned tři problémy. Nejenže s výkladem reklamy od Fordu nesouhlasila, taky se jí nezdál způsob, jakým Mustang z podzemního parkoviště vyjel do ulic – prý podporoval nebezpečnou jízdu a chování na silnici. A ke všemu úřadu vadila i báseň Dylana Thomase v překladu „Do dobré noci té nekráčej ve fraku“, jejíž část podkresluje reklamu.

Toyota se schopnostmi Chucka Norrise? Takto vypadá pořádná reklama!

Toyota se schopnostmi Chucka Norrise? Takto vypadá pořádná reklama!

Hlavně část „Běsni jen, běsni jen dál, protiv soumraku“ měla řidiče dále povzbuzovat, aby na silnici řídili agresivně a svůj vztek projevovali za volantem. Uvedenými prohřešky tak Ford v reklamě porušil určitá pravidla britské reklamy a přesněji nařízení, které uvádí, že reklamní sdělení nesmí omlouvat či podporovat nebezpečné a nezodpovědné řízení auta.

Ford již tedy nesmí reklamu v Británii vysílat a z projekcí v kinech byla stažena. Na YouTube kanálu francouzského zastoupení automobilky je však stále dostupná. Můžete tedy sami zhodnotit, zda ve vás následující záběry podněcují agresivní chování za volantem…

TEST Lexus UX 250h F Sport Top: Pro nejdůležitější lidi na světě

Lexus UX 250h F Sport Top

O tom, že Lexus navrhuje a vyrábí opravdu krásná auta, není pochyb. A já se k řízení jednoho takového krasavce dostala. Nový Lexus UX 250h je první auto s hybridním pohonem, které jsem měla možnost vyzkoušet, a byla jsem z něj nadšená. Samozřejmě hlavně z holčičího pohledu, jak jinak.

22.  5.  2019 | AutoRevue.cz | 49 příspěvků
Minitest Lexus LS 500 AWD: Pro ty, kteří vědí, co chtějí

Lexus LS 500 AWD (minitest)

Vrchol motorové nabídky vlajkové lodi Lexusu se musí spokojit s šesti válci. Bude mu to stačit?

19.  5.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
Řídili jsme nový Ford Ranger Raptor: Je perfektní! To nejdůležitější však schází

Ford Ranger Raptor (první svezení)

Ford Ranger Raptor dokazuje, že práce může být i zábava. Umí dřít, vypadá u toho skvěle a těžkým terénem jezdí jako pánbůh.

17.  5.  2019 | Jiří Baborský | 22 příspěvků