Ford musel stáhnout reklamu na Mustang. Kvůli stížnostem 12 lidí

Britský úřad pro dohled nad reklamou opět zasahuje a nyní se rozhodl zakázat vcelku mírumilovnou reklamu na Ford Mustang.

Nezávislý regulační úřad pro dohled nad reklamou v britských médiích (ASA) se zase činí. V minulosti již dokázal zakázat řadu automobilových reklam, ať už na základě klamání spotřebitele, nebo třeba kvůli vyobrazení nebezpečné jízdy na silnici. V druhé kategorii se má nyní nacházet i reklama na poslední Ford Mustang. Samotná kritika úřadu je však poměrně úsměvná.

Na reklamu, kterou lze stále ještě zhlédnout na YouTube (viz níže), si podle všeho stěžovalo celkem 12 lidí. I takto malý počet stížností ale zajistil, aby ASA případ řádně prošetřila. Reklama vysílaná v kinech totiž měla nespokojené diváky přímo nabádat, aby svůj hněv ventilovali právě jízdou v Mustangu.   

Nissan uváděl zavádějící dobu nabíjení Leafu, rozhodl britský úřad

Nissan uváděl zavádějící dobu nabíjení Leafu, rozhodl britský úřad

Ford ovšem tvrdí, že chtěl jenom „ukázat kontrast mezi každodenní pracovní frustrací a svobodou ve formě jízdy v novém Fordu Mustang“. V reklamě tak vidíme řadu frustrovaných, tvrdě pracujících lidí, načež je vše zakončeno nastartováním Mustangu a jeho výjezdem do ulic velkoměsta, znázorňujícím útěk před problémy vašeho pracovního života.

ASA však měla s reklamou hned tři problémy. Nejenže s výkladem reklamy od Fordu nesouhlasila, taky se jí nezdál způsob, jakým Mustang z podzemního parkoviště vyjel do ulic – prý podporoval nebezpečnou jízdu a chování na silnici. A ke všemu úřadu vadila i báseň Dylana Thomase v překladu „Do dobré noci té nekráčej ve fraku“, jejíž část podkresluje reklamu.

Toyota se schopnostmi Chucka Norrise? Takto vypadá pořádná reklama!

Toyota se schopnostmi Chucka Norrise? Takto vypadá pořádná reklama!

Hlavně část „Běsni jen, běsni jen dál, protiv soumraku“ měla řidiče dále povzbuzovat, aby na silnici řídili agresivně a svůj vztek projevovali za volantem. Uvedenými prohřešky tak Ford v reklamě porušil určitá pravidla britské reklamy a přesněji nařízení, které uvádí, že reklamní sdělení nesmí omlouvat či podporovat nebezpečné a nezodpovědné řízení auta.

Ford již tedy nesmí reklamu v Británii vysílat a z projekcí v kinech byla stažena. Na YouTube kanálu francouzského zastoupení automobilky je však stále dostupná. Můžete tedy sami zhodnotit, zda ve vás následující záběry podněcují agresivní chování za volantem…

TEST Mazda 2 1.5 Skyactiv-G75: Co nabídne nejlevnější zoom-zoom?

TEST Mazda 2 1.5 Skyactiv G75

Zástupce segmentu B automobilky Mazda má v Evropě opravdu tvrdou konkurenci. Co všechno dostanete za tři sta tisíc?

dnes | Vladimír Kadera | 28 příspěvků
Minitest Toyota Hilux 2.4 D4-D: I ta už se umí vyšňořit!

Toyota Hilux 2.4 D4-D (minitest)

Hilux osmé generace už má nový čumák. V rámci výroční edice se snaží zaujmout i tu klientelu kolem tunových pick-upů, která touží po co nejosobnějším vzezření a chování svého pracanta.

20.  1.  2019 | AutoRevue.cz | 11 příspěvků
Minitest Mercedes-Benz Vito Tourer Family 114 CDI: Na míru k vašim službám

Mercedes-Benz Vito Tourer Family (minitest)

Mít větší než běžnou rodinu znamená kromě jiného i obtížnější výběr auta. Především pak dnes, když jsou minivany na ústupu. Stojí za to dát přednost osobní dodávce od Mercedesu před čímkoli jiným?

17.  1.  2019 | Miro Mihálik | 3 příspěvky