Ford musel stáhnout reklamu na Mustang. Kvůli stížnostem 12 lidí

Britský úřad pro dohled nad reklamou opět zasahuje a nyní se rozhodl zakázat vcelku mírumilovnou reklamu na Ford Mustang.

Nezávislý regulační úřad pro dohled nad reklamou v britských médiích (ASA) se zase činí. V minulosti již dokázal zakázat řadu automobilových reklam, ať už na základě klamání spotřebitele, nebo třeba kvůli vyobrazení nebezpečné jízdy na silnici. V druhé kategorii se má nyní nacházet i reklama na poslední Ford Mustang. Samotná kritika úřadu je však poměrně úsměvná.

Na reklamu, kterou lze stále ještě zhlédnout na YouTube (viz níže), si podle všeho stěžovalo celkem 12 lidí. I takto malý počet stížností ale zajistil, aby ASA případ řádně prošetřila. Reklama vysílaná v kinech totiž měla nespokojené diváky přímo nabádat, aby svůj hněv ventilovali právě jízdou v Mustangu.   

Nissan uváděl zavádějící dobu nabíjení Leafu, rozhodl britský úřad

Nissan uváděl zavádějící dobu nabíjení Leafu, rozhodl britský úřad

Ford ovšem tvrdí, že chtěl jenom „ukázat kontrast mezi každodenní pracovní frustrací a svobodou ve formě jízdy v novém Fordu Mustang“. V reklamě tak vidíme řadu frustrovaných, tvrdě pracujících lidí, načež je vše zakončeno nastartováním Mustangu a jeho výjezdem do ulic velkoměsta, znázorňujícím útěk před problémy vašeho pracovního života.

ASA však měla s reklamou hned tři problémy. Nejenže s výkladem reklamy od Fordu nesouhlasila, taky se jí nezdál způsob, jakým Mustang z podzemního parkoviště vyjel do ulic – prý podporoval nebezpečnou jízdu a chování na silnici. A ke všemu úřadu vadila i báseň Dylana Thomase v překladu „Do dobré noci té nekráčej ve fraku“, jejíž část podkresluje reklamu.

Toyota se schopnostmi Chucka Norrise? Takto vypadá pořádná reklama!

Toyota se schopnostmi Chucka Norrise? Takto vypadá pořádná reklama!

Hlavně část „Běsni jen, běsni jen dál, protiv soumraku“ měla řidiče dále povzbuzovat, aby na silnici řídili agresivně a svůj vztek projevovali za volantem. Uvedenými prohřešky tak Ford v reklamě porušil určitá pravidla britské reklamy a přesněji nařízení, které uvádí, že reklamní sdělení nesmí omlouvat či podporovat nebezpečné a nezodpovědné řízení auta.

Ford již tedy nesmí reklamu v Británii vysílat a z projekcí v kinech byla stažena. Na YouTube kanálu francouzského zastoupení automobilky je však stále dostupná. Můžete tedy sami zhodnotit, zda ve vás následující záběry podněcují agresivní chování za volantem…

TEST Suzuki Jimny 1.5 VVT 4x4 AllGrip: Chcete ho? Ano, chcete ho!

Suzuki Jimny 1.5 VVT 4x4

Když na vás Jimny pohlédne svým roztomilým kukučem, není ani třeba klást onu známou otázku „Chcete mě?“. Tehle roztomilej kříženeček je totiž moc hodnej, má rád projížďky po lese, ale umí se chovat i ve městě, hodí se k dětem i na práci, moc toho nespapá a vejde se skoro všude. Toho prostě chcete, o tom není sporu. Ale zaprvé není všechno jen a jen růžové, a pak je tu ještě jedna zásadní otázka: Automat, nebo manuál? Pečlivě jsme vyzkoušeli oba.

včera | Petr Schnagl | 25 příspěvků
První jízda s Volkswagenem Golf VIII: Klasik všech klasiků v digitálním věku

Volkswagen Golf VIII

S novým Volkswagenem Golfem jsme se staticky seznámili koncem října při oficiálním odhalení. Nyní se osmým vydáním evropského bestselleru konečně svezeme.

10.  12.  2019 | Svět motorů | 59 příspěvků
TEST Ford Focus ST Plus Performance: Bejby nebude sedět v koutě!

Ford Focus ST Plus Performance

Akronymem rychlého Fordu je od pradávna označení RS a hot-hatch modrého oválu se již několikátou generací zove Focus RS. Jeho bejby bratříček ST se v očích nadšenců vždy tak trochu krčil v koutku a tam si fidlal ty své druhé housličky. K patnáctým narozeninám ale dostal od hodných strýčků z vývojového oddělení elektrickou kytaru… a k ní koncertní kombo s elektronickými efekty.

5.  12.  2019 | Petr Schnagl | 31 příspěvků