Ford musel stáhnout reklamu na Mustang. Kvůli stížnostem 12 lidí

Britský úřad pro dohled nad reklamou opět zasahuje a nyní se rozhodl zakázat vcelku mírumilovnou reklamu na Ford Mustang.

Nezávislý regulační úřad pro dohled nad reklamou v britských médiích (ASA) se zase činí. V minulosti již dokázal zakázat řadu automobilových reklam, ať už na základě klamání spotřebitele, nebo třeba kvůli vyobrazení nebezpečné jízdy na silnici. V druhé kategorii se má nyní nacházet i reklama na poslední Ford Mustang. Samotná kritika úřadu je však poměrně úsměvná.

Na reklamu, kterou lze stále ještě zhlédnout na YouTube (viz níže), si podle všeho stěžovalo celkem 12 lidí. I takto malý počet stížností ale zajistil, aby ASA případ řádně prošetřila. Reklama vysílaná v kinech totiž měla nespokojené diváky přímo nabádat, aby svůj hněv ventilovali právě jízdou v Mustangu.   

Nissan uváděl zavádějící dobu nabíjení Leafu, rozhodl britský úřad

Nissan uváděl zavádějící dobu nabíjení Leafu, rozhodl britský úřad

Ford ovšem tvrdí, že chtěl jenom „ukázat kontrast mezi každodenní pracovní frustrací a svobodou ve formě jízdy v novém Fordu Mustang“. V reklamě tak vidíme řadu frustrovaných, tvrdě pracujících lidí, načež je vše zakončeno nastartováním Mustangu a jeho výjezdem do ulic velkoměsta, znázorňujícím útěk před problémy vašeho pracovního života.

ASA však měla s reklamou hned tři problémy. Nejenže s výkladem reklamy od Fordu nesouhlasila, taky se jí nezdál způsob, jakým Mustang z podzemního parkoviště vyjel do ulic – prý podporoval nebezpečnou jízdu a chování na silnici. A ke všemu úřadu vadila i báseň Dylana Thomase v překladu „Do dobré noci té nekráčej ve fraku“, jejíž část podkresluje reklamu.

Toyota se schopnostmi Chucka Norrise? Takto vypadá pořádná reklama!

Toyota se schopnostmi Chucka Norrise? Takto vypadá pořádná reklama!

Hlavně část „Běsni jen, běsni jen dál, protiv soumraku“ měla řidiče dále povzbuzovat, aby na silnici řídili agresivně a svůj vztek projevovali za volantem. Uvedenými prohřešky tak Ford v reklamě porušil určitá pravidla britské reklamy a přesněji nařízení, které uvádí, že reklamní sdělení nesmí omlouvat či podporovat nebezpečné a nezodpovědné řízení auta.

Ford již tedy nesmí reklamu v Británii vysílat a z projekcí v kinech byla stažena. Na YouTube kanálu francouzského zastoupení automobilky je však stále dostupná. Můžete tedy sami zhodnotit, zda ve vás následující záběry podněcují agresivní chování za volantem…

Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

včera | Jan Mička | 31 příspěvků
Minitest Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT: Litrový premiant za super peníze

Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT (minitest)

Zavazadlový prostor větší než u dosavadního lídra kategorie, příznivá cena a úsporný naftový motor. Kia Ceed SW tahá trumfy z rukávu jeden za druhým.

14.  3.  2019 | Vladimír Kadera | 65 příspěvků
Minitest Peugeot 508 1.6 PureTech GT Line (133 kW): Tak trochu ve stínu

Peugeot 508 1.6 PureTech GT Line (minitest)

Pustit se do boje ve střední třídě s benzinovou jedna-šestkou už v dnešní době není nic neobvyklého. Jak si vede Peugeot 508 se slabším zážehovým motorem?

12.  3.  2019 | Vladimír Kadera | 41 příspěvků