Ford možná přestane vyrábět legendární Mondeo. Upřednostní SUV?

26 komentářů

mpolan
5. ledna • 7:24

Lidi o Mondeo nestojí... Aby taky jo, když v aktuální generaci Ford pokazil, co mohl? Z lehkonohého sedanu s výborným podvozkem se stala obtloustlá obluda nevalných výkonů a kvalit...

Rossi
6. ledna • 17:45

Nestoji? Asi jak kdo.. mam rad benzinove motory, takze jako nahrada za MkIV duratec 2.0 107kW v liftbacku byla adekvatni MkV 1.5 ecoboost 118kW ve stejne karos.verzi (v rijnu 2017 uz to byly 2 roky od koupe). Jak lehke, agilni a zaroven velmi komfortni.. svuj ridicsky styl bych rozhodne nenazval pasivni, ale kdyz jeste presednu do predchozi generace, pokazde si rikam ze pri ladeni podvozku a vyvoji celeho auta udelali kus prace a velky skok vpred. Ptam se tedy: najde se nekdo s podobnou zkusenosti nebo ti co posilaji tyto prispevky jen papouskuji co cetli nebo slyseli jinde ???

Cnc
8. ledna • 15:06

No teda nevim, od Fordu mam EcoBoost Mondeo IV (2014), EcoBoost Kugu 2016 a atmosferu Stanga 2016 a novej Mondak me nezaujal prave podvozkem, skaredy tvrdy plasty okolo radia bych mu odpustil. Co bych ale soucasne generaci Mondaku vycetl nejvic jsou kratke sedaky. Takze ted pri obmene padla volba na Edge 2017.

Rossi
8. ledna • 16:31

Poslední Edge se povedl, asi o něm budu přemýšlet po tomto MkV. Kratší sedáky než v MKIV o něco jsou, ale asi jsem si už zvykl :-)

Joe Doe
5. ledna • 9:15

Kym bolo Mondeo derivatom japonskych Mazd, bolo to dobre auto.Odkedy sa Ford vzdal kontrolneho podielu a tym padom prestal vo velkom vyuzivat techniku Mazdy (podvozky, motory), je to klasicky europsky stredny prud.

Mirek
5. ledna • 18:53

Kde jsi prosím tě přišel na to, že Ford využíval ve velkém techniku Mazdy? Myslím, že navzájem využívali techniku toho druhého, ale asi nikdo z nás amatérů neví, do jaké míry. Jisté však je, že například Mazda 3 byla překabáťený Focus.
http://www.auto.cz/ojeta-mazda-3-bl-solidni-... ...

Sax
5. ledna • 17:58

Milý Joe...tys to teda popletl 😀 Ford naučit Mazdu dělat podvozek! Předal jim víceprvkovou control Blade! A motory 1,25 zetec. V podstatě nejspolehlivější atmosféra zetec 1,6 je fakt dobrej motor!

bzzz
5. ledna • 10:17

Nebal bych se napsat stredoevropsky resp vekslacky ;-)

Moik
5. ledna • 8:49

No lehkonohá MK4 už nebyla...1600kg a 5m na délku...ale poslední MK5 je ještě větší.

Mirek
4. ledna • 21:19

Ti amíci jsou fakt divní. Co chtějí prodávat, to divné auto s nesmyslným výrazem "sport" v názvu, nebo předraženou Fiestu? Tímto jsem ještě více zvědavý na nového Focuse a jeho cenu. A pochybuji, že Kuga je zachrání.

Zombot
5. ledna • 11:35

Když se podíváte na americké prodeje aut, tak je úplně jasné, že Ford chce pridávat hlavně pickupy F-150 a Super Duty, a z normálních aut Edge, Escape a Expedition, což je přeplastovaný F-150. Kompaktním a midsize sezanům v Americe dlouhodobě dominuje Toyota s Hondou, nehledě na dlouhodobě upadající zájem o tuhle kategorii. Ford to ví a proto Fusiona v podstatě odepsal Místo toho v USA po dlouhé době zase začíná prodávat midsize Rangera, aby se přiživil na úspěchu Toyoty a GM v tomto segmentu, a mluví se o obnovení Fordu Bronco.

Mirek
5. ledna • 17:57

No jo, ale já měl na mysli rybníček zvaný Evropa. Kolik se tady prodá tebou zmiňovaných aut?

Zombot
5. ledna • 19:17

U nás se prodává Edge, Escape (v Evropě se prodává jako Ford Kuga) i Ranger, takže jediná v Evropě nedostupná auta jsou fullsize pickupy a odvozené SUV. Pickupy si Ford v Evropě kompenzuje tím, že podle čísel za rok 2016 je vůbec největším prodejcem užitkových aut, a to hlavně díky Transitům (Transitů a Transitů Custom prodal přes 200 000). Článek je každopádně o americkém trhu, kde by zrušení Fusionu s Taurusem a jejich nahrazení jedním sedanem dávalo smysl, protože speciálně prodeje Tauruse jsou za poslední roky dost slabé (proti roku 2000 se jich prodává sotva desetina). Fusion je na tom o dost lépe, ale Toyotě s Hondou konkurovat nemůže, takže ve Fordu mají o čem přemýšlet.

Mirek
5. ledna • 19:55

Kdybys to četl pořádně, tak jsem řešil osobní vozy, Mondeo. Kugu jsem vzpomenul a článek se evidentně týká i Evropy, máš to hned ve druhé větě, nebo chceš říci, že španělská Valencie není v Evropě? A kolik se tady prodá Rangerů...? A pokud jde o spojení Mondeo-Taurus, tak se toto auto posune do vyšší třídy a cenově někam, kde asi moc úspěchů v Evropě nesklidí. Již jen velký propad prodejů Fiesty ukazuje, že asi něco nedomysleli. Tak se z Fordu stane především prodejce užitkových vozidel.

Rinspeed
4. ledna • 17:05

Legendární Mondeo?!?Legendární?Díky za pobavení!

Rossi
4. ledna • 17:38

Ok, lehce nadnesené, ale 1.generace od r. 1993, tzn. v roce 2018 25 let. Dobře, Passat od r. 1973, ale i 25 let je už dost dlouhá doba evoluce určitého modelu v portfoliu značky a celkové číslo vyrobených kusů nebude malé. A aktuální pohled na naše silnice v ČR také značí jistou oblíbenost Mondea v našich končinách - podle mého názoru asi kvůli příznivému poměru poměr cena/výkon.

Stan
4. ledna • 22:49

Legendárně se mi zarylo do paměti, když mi našli ve vstřikovačích kovové špony.......

Moik
5. ledna • 8:50

Stan: ale tos byl ještě mladej B-]

Zelí
5. ledna • 6:19

Ty špony jsou skutečně legendární.... i samotní prodejci fordu tehdy při rozhovoru mezi čtyřma očima diesly ford nedoporučovali. Byl tam jediný použitelný motor a to benzín 1,6. Lidi si holt nedají poradit.

Stan
5. ledna • 8:24

Ještě 2.5T, ale to nebyl jejich motor

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Joe Doe
5. ledna • 9:12

Historicky bola vacsina atmosferickych benzinovych motorov v Mondeu od Mazdy.Hybridne Mondeo pouziva MZR doteraz.

Zelí
5. ledna • 9:08

Neznám nikoho, kdo by si koupil mondeo 2,5T.

Majitel
8. ledna • 22:01

Já jedno mám. Už 8 let. Koupeno jako předváděcí vůz. A jsem až dosud velmi spokojen.

Stan
5. ledna • 11:55

Máš pravdu, to jsem si spletl s Focuse ST

Zelí
5. ledna • 16:14

No on se tam pětiválec 2,5l dával, ale jenom jsem konstatoval, že neznám nikoho, kdo si to koupil jako funglovku v čr. Znám pána, který to koupil v germu z druhé ruky.

Honza
4. ledna • 16:31

Proboha kdo to psal ? Google translator ? To je vážně tak obrovský problém si přečíst něco co napíšu / obšlehnu než to dám na internet ?

Doporučujeme

Články odjinud