Ford Motorsport se bude radit s meteorology

Jedním z předních světových týmů, kteří do Imperie a San Rema přijel s několika mobilními meteorologickými týmy, je tovární tým Ford Martini Racing.
Ford Motorsport se bude radit s meteorology
Ford Motorsport je v čele celkové klasifikace mistrovství světa značek, Colin McRae sdílí první místo v šampionátu jezdců, a tak si tým i jeho hvězda číslo jedna do Itálie si přijeli svou pozici dále upevnit. Na horských erzetách na sever od ligurského pobřeží Malcolm Wilson a jeho tým myslí na každý detail, který jeho jezdcům může pomoci k dalším úspěchům.

Od konce Katalánské rallye firma Pirelli strávila poslední půlrok intenzivní prací na vývoji těch nejlepších možných pneumatik. Ty nejnovější vzorky testoval jak Delecour a pak i Sainz ještě koncem minulého týdne. O správnou volbu gum se na letošní Rallye San Remo budou společně s techniky, předjezdci a posádkami starat také tři meteorologické týmy.

Proměnlivé počasí může způsobit až drastické změny na tratích všech podniků mistrovství světa. Dramatické to může být obzvláště na všech asfaltových soutěžích, kde vhodně zvolené obutí kol často rozhoduje nejen o vítězi jednotlivých měřených úseků, ale i celé soutěže. Pilotování soutěžního stroje o výkonu 300 PS na asfaltové silnici za vydatného deště, který byl obut to „suchých“ pneumatik z tvrdé směsi, může být považováno za hotovou sebevraždu. I proto budou jakékoliv čerstvé informace o vývoji stavu vozovky a hlavně vývoji počasí všem technikům týmu i dodavatele gum Pirelli nepochybně pomáhat.

Malcolm Wilson, manažer týmu a generální ředitel Ford M-Sport, rozhodnutí svého týmu vysvětluje následovně: „Rozmístění odborníků na počasí na těch nejkritičtějších místech rychlostních zkoušek, které se pojedou na horských silnicích, nám jednoznačně pomůže s výběrem gum z té nejvhodnější směsi a s tím nejvhodnějším vzorkem. Naše meteorologické týmy nám budou dodávat nejčerstvější data o potenciálním dešti, síle a směru větru, teploty vzduchu i teploty vozovky ze všech předem vybraných míst. Všechny informace budou přenášeny pomocí zakódovaného radiového signálu.“

Takovéto zpravodajství by mělo týmu a jeho jezdcům – Colinovi McRaeovi, Carlosu Sainzovi a Francoise Delecourovi v rozhodování o volbě pneumatik na erzety, které odstartují třeba až za dvě hodiny po výjezdu ze servisní zóny, jednoznačně pomoci.

O tom, kdo vyzraje nad nástrahami náhlých změn počasí, obzvláště v horách, se dozvíme během následujícího víkendu.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

včera | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků