Ford Motorsport se bude radit s meteorology

Jedním z předních světových týmů, kteří do Imperie a San Rema přijel s několika mobilními meteorologickými týmy, je tovární tým Ford Martini Racing.
Ford Motorsport se bude radit s meteorology
Ford Motorsport je v čele celkové klasifikace mistrovství světa značek, Colin McRae sdílí první místo v šampionátu jezdců, a tak si tým i jeho hvězda číslo jedna do Itálie si přijeli svou pozici dále upevnit. Na horských erzetách na sever od ligurského pobřeží Malcolm Wilson a jeho tým myslí na každý detail, který jeho jezdcům může pomoci k dalším úspěchům.

Od konce Katalánské rallye firma Pirelli strávila poslední půlrok intenzivní prací na vývoji těch nejlepších možných pneumatik. Ty nejnovější vzorky testoval jak Delecour a pak i Sainz ještě koncem minulého týdne. O správnou volbu gum se na letošní Rallye San Remo budou společně s techniky, předjezdci a posádkami starat také tři meteorologické týmy.

Proměnlivé počasí může způsobit až drastické změny na tratích všech podniků mistrovství světa. Dramatické to může být obzvláště na všech asfaltových soutěžích, kde vhodně zvolené obutí kol často rozhoduje nejen o vítězi jednotlivých měřených úseků, ale i celé soutěže. Pilotování soutěžního stroje o výkonu 300 PS na asfaltové silnici za vydatného deště, který byl obut to „suchých“ pneumatik z tvrdé směsi, může být považováno za hotovou sebevraždu. I proto budou jakékoliv čerstvé informace o vývoji stavu vozovky a hlavně vývoji počasí všem technikům týmu i dodavatele gum Pirelli nepochybně pomáhat.

Malcolm Wilson, manažer týmu a generální ředitel Ford M-Sport, rozhodnutí svého týmu vysvětluje následovně: „Rozmístění odborníků na počasí na těch nejkritičtějších místech rychlostních zkoušek, které se pojedou na horských silnicích, nám jednoznačně pomůže s výběrem gum z té nejvhodnější směsi a s tím nejvhodnějším vzorkem. Naše meteorologické týmy nám budou dodávat nejčerstvější data o potenciálním dešti, síle a směru větru, teploty vzduchu i teploty vozovky ze všech předem vybraných míst. Všechny informace budou přenášeny pomocí zakódovaného radiového signálu.“

Takovéto zpravodajství by mělo týmu a jeho jezdcům – Colinovi McRaeovi, Carlosu Sainzovi a Francoise Delecourovi v rozhodování o volbě pneumatik na erzety, které odstartují třeba až za dvě hodiny po výjezdu ze servisní zóny, jednoznačně pomoci.

O tom, kdo vyzraje nad nástrahami náhlých změn počasí, obzvláště v horách, se dozvíme během následujícího víkendu.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

dnes | Milan Lažanský
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků