Ford Motorsport se bude radit s meteorology

Jedním z předních světových týmů, kteří do Imperie a San Rema přijel s několika mobilními meteorologickými týmy, je tovární tým Ford Martini Racing.
Ford Motorsport se bude radit s meteorology
Ford Motorsport je v čele celkové klasifikace mistrovství světa značek, Colin McRae sdílí první místo v šampionátu jezdců, a tak si tým i jeho hvězda číslo jedna do Itálie si přijeli svou pozici dále upevnit. Na horských erzetách na sever od ligurského pobřeží Malcolm Wilson a jeho tým myslí na každý detail, který jeho jezdcům může pomoci k dalším úspěchům.

Od konce Katalánské rallye firma Pirelli strávila poslední půlrok intenzivní prací na vývoji těch nejlepších možných pneumatik. Ty nejnovější vzorky testoval jak Delecour a pak i Sainz ještě koncem minulého týdne. O správnou volbu gum se na letošní Rallye San Remo budou společně s techniky, předjezdci a posádkami starat také tři meteorologické týmy.

Proměnlivé počasí může způsobit až drastické změny na tratích všech podniků mistrovství světa. Dramatické to může být obzvláště na všech asfaltových soutěžích, kde vhodně zvolené obutí kol často rozhoduje nejen o vítězi jednotlivých měřených úseků, ale i celé soutěže. Pilotování soutěžního stroje o výkonu 300 PS na asfaltové silnici za vydatného deště, který byl obut to „suchých“ pneumatik z tvrdé směsi, může být považováno za hotovou sebevraždu. I proto budou jakékoliv čerstvé informace o vývoji stavu vozovky a hlavně vývoji počasí všem technikům týmu i dodavatele gum Pirelli nepochybně pomáhat.

Malcolm Wilson, manažer týmu a generální ředitel Ford M-Sport, rozhodnutí svého týmu vysvětluje následovně: „Rozmístění odborníků na počasí na těch nejkritičtějších místech rychlostních zkoušek, které se pojedou na horských silnicích, nám jednoznačně pomůže s výběrem gum z té nejvhodnější směsi a s tím nejvhodnějším vzorkem. Naše meteorologické týmy nám budou dodávat nejčerstvější data o potenciálním dešti, síle a směru větru, teploty vzduchu i teploty vozovky ze všech předem vybraných míst. Všechny informace budou přenášeny pomocí zakódovaného radiového signálu.“

Takovéto zpravodajství by mělo týmu a jeho jezdcům – Colinovi McRaeovi, Carlosu Sainzovi a Francoise Delecourovi v rozhodování o volbě pneumatik na erzety, které odstartují třeba až za dvě hodiny po výjezdu ze servisní zóny, jednoznačně pomoci.

O tom, kdo vyzraje nad nástrahami náhlých změn počasí, obzvláště v horách, se dozvíme během následujícího víkendu.

Ford

Henry Ford založil michiganskou automobilku v roce 1903 a proslul zavedením postupů sériové výroby s využitím montážních linek. Tak vznikl první cenově dostupný vůz: Ford model T.

Ford Fiesta •  Ford Focus • Ford Mondeo • Ford S-Max • Ford Galaxy • Ford C-Max • Ford EcoSport • Ford Mustang • Ford Puma • Ford Kuga • Ford Explorer • Ford Tourneo Courier

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Za volantem Škody Octavia RS Combi 2.0 TSI: Kabel nechte Bruselu, berte tuhle!

Škoda Octavia RS Combi 2.0 TSI

Vyzkoušeli jsme Škodu Octavia RS. Tu správnou Škodu Octavia RS. A tady je pár důvodů, proč byste se měli zajímat právě o verzi, o které si dnes budeme povídat.

dnes | Jan Mička | 4 příspěvky
Za volantem Škody Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW): To nejlepší z Mladé Boleslavi?

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW)

S novou Škodou Octavia Scout jsme poprvé jezdili už v pondělí, o dojmy se však můžeme podělit až teď. Jak jezdí s nejsilnějším a v současnosti jediným dostupným motorem v Česku?

včera | Jan Mička | 94 příspěvků
TEST Range Rover P400 Autobiography: Další důvod, proč se stát milionářem

Range Rover P400

Range Rover není autem pro každého, ale každý by si ho měl zkusit. Nyní má nový motor o výkonu 400 koní s hybridní technikou. Jaký je?

29.  11.  2020 | Vladimír Kadera | 61 příspěvků