Ford Motorsport se bude radit s meteorology

Jedním z předních světových týmů, kteří do Imperie a San Rema přijel s několika mobilními meteorologickými týmy, je tovární tým Ford Martini Racing.
Ford Motorsport se bude radit s meteorology
Ford Motorsport je v čele celkové klasifikace mistrovství světa značek, Colin McRae sdílí první místo v šampionátu jezdců, a tak si tým i jeho hvězda číslo jedna do Itálie si přijeli svou pozici dále upevnit. Na horských erzetách na sever od ligurského pobřeží Malcolm Wilson a jeho tým myslí na každý detail, který jeho jezdcům může pomoci k dalším úspěchům.

Od konce Katalánské rallye firma Pirelli strávila poslední půlrok intenzivní prací na vývoji těch nejlepších možných pneumatik. Ty nejnovější vzorky testoval jak Delecour a pak i Sainz ještě koncem minulého týdne. O správnou volbu gum se na letošní Rallye San Remo budou společně s techniky, předjezdci a posádkami starat také tři meteorologické týmy.

Proměnlivé počasí může způsobit až drastické změny na tratích všech podniků mistrovství světa. Dramatické to může být obzvláště na všech asfaltových soutěžích, kde vhodně zvolené obutí kol často rozhoduje nejen o vítězi jednotlivých měřených úseků, ale i celé soutěže. Pilotování soutěžního stroje o výkonu 300 PS na asfaltové silnici za vydatného deště, který byl obut to „suchých“ pneumatik z tvrdé směsi, může být považováno za hotovou sebevraždu. I proto budou jakékoliv čerstvé informace o vývoji stavu vozovky a hlavně vývoji počasí všem technikům týmu i dodavatele gum Pirelli nepochybně pomáhat.

Malcolm Wilson, manažer týmu a generální ředitel Ford M-Sport, rozhodnutí svého týmu vysvětluje následovně: „Rozmístění odborníků na počasí na těch nejkritičtějších místech rychlostních zkoušek, které se pojedou na horských silnicích, nám jednoznačně pomůže s výběrem gum z té nejvhodnější směsi a s tím nejvhodnějším vzorkem. Naše meteorologické týmy nám budou dodávat nejčerstvější data o potenciálním dešti, síle a směru větru, teploty vzduchu i teploty vozovky ze všech předem vybraných míst. Všechny informace budou přenášeny pomocí zakódovaného radiového signálu.“

Takovéto zpravodajství by mělo týmu a jeho jezdcům – Colinovi McRaeovi, Carlosu Sainzovi a Francoise Delecourovi v rozhodování o volbě pneumatik na erzety, které odstartují třeba až za dvě hodiny po výjezdu ze servisní zóny, jednoznačně pomoci.

O tom, kdo vyzraje nad nástrahami náhlých změn počasí, obzvláště v horách, se dozvíme během následujícího víkendu.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

Ford Focus C-Max 1,8
Rok výroby: 2008
Stav: 151 537 km
Cena: 119 000 Kč
Ford Transit 2,2
Rok výroby: 2011
Stav: 46 069 km
Cena: 280 000 Kč
Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 114 106 km
Cena: 170 000 Kč
Ford Kuga 2
Rok výroby: 2009
Stav: 163 746 km
Cena: 270 000 Kč
Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2006
Stav: 191 512 km
Cena: 74 000 Kč
Ford Galaxy 1,9
Rok výroby: 2003
Stav: 264 758 km
Cena: 76 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

včera | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků