Ford Motorsport se bude radit s meteorology

Jedním z předních světových týmů, kteří do Imperie a San Rema přijel s několika mobilními meteorologickými týmy, je tovární tým Ford Martini Racing.
Ford Motorsport se bude radit s meteorology
Ford Motorsport je v čele celkové klasifikace mistrovství světa značek, Colin McRae sdílí první místo v šampionátu jezdců, a tak si tým i jeho hvězda číslo jedna do Itálie si přijeli svou pozici dále upevnit. Na horských erzetách na sever od ligurského pobřeží Malcolm Wilson a jeho tým myslí na každý detail, který jeho jezdcům může pomoci k dalším úspěchům.

Od konce Katalánské rallye firma Pirelli strávila poslední půlrok intenzivní prací na vývoji těch nejlepších možných pneumatik. Ty nejnovější vzorky testoval jak Delecour a pak i Sainz ještě koncem minulého týdne. O správnou volbu gum se na letošní Rallye San Remo budou společně s techniky, předjezdci a posádkami starat také tři meteorologické týmy.

Proměnlivé počasí může způsobit až drastické změny na tratích všech podniků mistrovství světa. Dramatické to může být obzvláště na všech asfaltových soutěžích, kde vhodně zvolené obutí kol často rozhoduje nejen o vítězi jednotlivých měřených úseků, ale i celé soutěže. Pilotování soutěžního stroje o výkonu 300 PS na asfaltové silnici za vydatného deště, který byl obut to „suchých“ pneumatik z tvrdé směsi, může být považováno za hotovou sebevraždu. I proto budou jakékoliv čerstvé informace o vývoji stavu vozovky a hlavně vývoji počasí všem technikům týmu i dodavatele gum Pirelli nepochybně pomáhat.

Malcolm Wilson, manažer týmu a generální ředitel Ford M-Sport, rozhodnutí svého týmu vysvětluje následovně: „Rozmístění odborníků na počasí na těch nejkritičtějších místech rychlostních zkoušek, které se pojedou na horských silnicích, nám jednoznačně pomůže s výběrem gum z té nejvhodnější směsi a s tím nejvhodnějším vzorkem. Naše meteorologické týmy nám budou dodávat nejčerstvější data o potenciálním dešti, síle a směru větru, teploty vzduchu i teploty vozovky ze všech předem vybraných míst. Všechny informace budou přenášeny pomocí zakódovaného radiového signálu.“

Takovéto zpravodajství by mělo týmu a jeho jezdcům – Colinovi McRaeovi, Carlosu Sainzovi a Francoise Delecourovi v rozhodování o volbě pneumatik na erzety, které odstartují třeba až za dvě hodiny po výjezdu ze servisní zóny, jednoznačně pomoci.

O tom, kdo vyzraje nad nástrahami náhlých změn počasí, obzvláště v horách, se dozvíme během následujícího víkendu.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 29 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků