Ford Motor Company zveřejnila plán revitalizace

Společnost Ford Motor Company oznámila několik restrukturalizačních opatření, která učiní v rámci plánu revitalizace.
Ford Motor Company zveřejnila plán revitalizace
„Náš dnešní návrh přináší komplexní plán, jehož význam se projeví v budoucnu. Dotkne se každého člena početné rodiny Ford – zaměstnanců, dodavatelů a dealerů, kteří se společně musí zasadit o jeho fungování,“ prohlásil předseda představenstva a generální ředitel FMC William Clay Ford jr.

Součástí plánu jsou následující opatření:
  • Nové výrobky: Od nynějška do poloviny desetiletí bude na trh ve Spojených státech každoročně uvedeno 20 nových nebo inovovaných výrobků.
  • Plán kapacity: Do poloviny desetiletí bude výrobní kapacita severoamerických závodů snížena o cca 1 milion vozů s cílem přizpůsobit kapacitu výroby tržním podmínkám.
  • Zaměstnanci odměňovaní hodinovou mzdou: V současnosti se vypracovávají plány na přeřazení co největšího počtu zaměstnanců výrobních závodů. Opatření se v Severní Americe dotknou přibližně 12 tisíc zaměstnanců odměňovaných hodinovou mzdou.
  • Zaměstnanci v hlavním pracovním poměru: V důsledku loňského programu dobrovolného odchodu zaměstnanců odměňovaných měsíční mzdou a dalších opatření se u FMC v Severní Americe snížil počet pracovních sil o 3,5 tisíce osob. Cílem je snížení o dalších 1,5 tisíce zaměstnanců odměňovaných měsíční mzdou. Celkového snížení by tak mělo dosáhnout 5 tisíc osob. V případě nutnosti bude uplatněn program nedobrovolného odchodu zaměstnanců.
  • Zaměstnanci celosvětově: Kombinovaná opatření, která se uplatňují v celosvětové síti společnosti Ford od ledna 2001, se dotknou, nebo již dotkla, celkem 35 tisíc zaměstnanců. Z toho 21,5 tisíce zaměstnanců severoamerických podniků a 13,5 tisíce zaměstnanců ve zbývajících částech světa.
Materiálové náklady: Ve spolupráci se severoamerickými dodavateli byl zaveden plán snížení materiálových nákladů. V prvním roce budou navržené nákladové úspory rozděleny, přičemž společnost Ford získá 65% a dodavatelé 35% dosažené úspory. Budou vypracovány systémy, které přispějí k dalšímu zdokonalení produkce Fordu a zvýšení celkové kvality jeho výrobků. Tento program by měl – spolu s dalšími akcemi - do poloviny desetiletí přinést zvyšování ročního zisku před zdaněním o 3 miliardy dolarů. Zastavení výroby málo ziskových modelů: V letošním roce bude v USA zastavena výroba modelů Mercury Cougar, Mercury Villager, Lincoln Continental a Ford Escort. Opatření mimo Severní Ameriku: Plány revitalizace činností přímo souvisejících s automobily na území mimo USA zahrnují další uplatňování Evropské transformační strategie na starém kontinentu, strategie Premier Automotive Group, zásady návratu k profitu v Jižní Americe a upravené strategie Ford Financial. Odprodej: Společnost Ford pokračuje v prodeji vedlejších aktivit. Realizace těchto opatření by do konce roku 2002 měla přinést přibližně 1 miliardu dolarů. Výnosy akcií: Roční výnosy na akcii budou sníženy ze 60 na 40 centů.
Očekává se, že tato i dříve přijatá opatření povedou ke vzrůstu ročního provozního zisku na 7 miliard dolarů, což do poloviny desetiletí představuje zvýšení o 9 miliard dolarů. V rámci restrukturalizace společnost zatíží zisk čtvrtého čtvrtletí ve výši 4,1 miliardy dolarů částkou, která pokryje znehodnocení akcií, náklady na zaměstnance a jiné položky.

Dnešní oznámení je pokračováním řady kroků, které společnost podnikla během několika minulých měsíců a podnikne i v budoucnosti se záměrem restrukturalizovat svou činnost.

„Přestože jsou dnes navržená opatření obtížná, představují nutné kroky k opětovnému zajištění silné finanční a konkurenceschopné pozice,“ prohlásil výkonný ředitel FMC a prezident Ford Automotive Operations Nick Scheele. „Pomohou nám vyřešit problémy a současně umožní, abychom se nadále koncentrovali na výrobu a prodej skvělých produktů.. Charakteristickými znaky našich osobních a nákladních automobilů nadále bude kvalita a hodnota.“

OPATŘENÍ VE VÝROBNÍCH ZÁVODECH

V následujících několika letech budou ve výrobních závodech uplatněna následující opatření: 1) Uzavření pěti závodů: montážního závodu v Edisonu, továrny na výrobu nákladních automobilů v Ontariu, montážního závodu v St. Louis, slévárny hliníku v Clevelandu a kovárny Vulcan. 2) Pro dva výrobní závody nebyly určeny nové výrobky – jde o závod v Ohiu a Cuautitlanu. 3) Pokračování v činnosti vedoucí k prodeji kovářského provozu ve Woodhavenu. 4) Výrazné snížení objemu pracovních sil a omezení počtu směn v jedenácti závodech. 5) Snížení rychlosti výrobní linky a změny provozních struktur v devíti továrnách.

"Abychom zůstali konkurenceschopní a ziskoví, musíme učinit některá tvrdá rozhodnutí s cílem uvést výrobní kapacity do souladu s očekávaným odbytem,“ vysvětlil Scheele. "Společnost se současně bude i nadále věnovat výrobní činnosti ve Spojených státech a během následujících pěti let hodlá investovat 20 miliard dolarů do nových výrobních programů. Tímto způsobem zdokonalí svoji flexibilitu a zlepší schopnost urychleně reagovat na změny tržní poptávky.“

FINANČNÍ CÍLE

Společnost dnes také oznámila následující finanční cíle na rok 2002:

Priority restrukturalizace

  • Oznámení a realizace plánů, cíl: Zpráva o průběhu činnosti
  • Kvalita (Spojené státy), cíl: Důsledné sledování kvality
  • Využití kapacity (Severní Amerika), cíl: Zlepšit o 10%
  • Nevýrobní náklady, cíl: Snížit o 2 miliardy
  • Odprodej "neautomobilních" aktivit, cíl: Zisk ve výši 1 miliardy dolarů
Finanční výsledky

  • Zisk před zdaněním, cíl: Kladný výsledek
  • Kapitálové výdaje, cíl: 7 miliard dolarů
  • Evropa, cíl: Zlepšit výsledky
  • Jižní Amerika, cíl: Zlepšit výsledky
„Jsme si jisti, že díky úsilí našich obětavých zaměstnanců dokážeme tyto cíle splnit,“ oznámil William Clay Ford. „Víme, že nás čekají neodkladné náročné úkoly. Obrat k úspěšnému podnikání bude obtížný a v některých případech bolestivý. My však tento obrat zvládneme.“
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků