Ford Mondeo vs. Ford Sierra (velký dvojtest ojetin)

95 komentářů

ales
2. května • 18:58

k těm brzdám!!! -právě naopak.

Mikky
29. března • 22:26

A chtěl bych se zeptat zda- li někdo nevíte jestli jde výbava z lepších modelů Sierr "přendat" do těch chudších.
Jestli jsem to špatně napsal tak takhle: prostě mám Sierru CLX a chtěl bych si do ní dát středovou opěrku s krytem ruční brzdy z havarované Ghiii. A takových věcí je tam víc a víc, šla by takto překuchat třeba i taková ta věcička ze středového panelu jak monitoruje zavřené dveře a taky námrazu?
Prosím napiště někdo své zkušenosti, moc mě to zajímá a zatím jsem nikde žádné rady nenašel.

Jiří Duchoň
14. dubna • 22:26

Dobrý den, co se týče středové opěrky, sedadel a dalších dílů čalounění, neměl by být problém. Informační panel ale problém bude. Vyžaduje instalaci spousty čidel (zvláštní čidla teploty, dveří, žárovek apod.), ale především jejich zapojení do řídicí jednotky motoru. A to by dalo pořádnou práci a já bych to nedoporučoval. Šťastnou cestu se Sierrou! P.S.: Otázky přestavby se průběžně řeší na www.fordsierra.cz 

kostey
23. prosince • 4:10

stranky se prestehovaly na adresu: www.fordsierra.eu

Pavel
10. března • 14:07

měl jsem Sierru 2.3 dizel a mela namotane 800000T km a mororicky nedam dopustit bohužel zhnila.Teť mám Mondelo 1.8 a zatim sy nestěžuji!tak to pitomcy hanobte dal a ja sy za 2 roky koupim druhe za babku na náhradni dily díky vám volove čau

Mates Rohec
1. března • 19:10

je sice pravda, že je sierra prostorná a relativně pohodlná ale jetli si ji chcete někdo koupit tak to ještě jednou řádně uvažte. Její spolehlivost je přinejmenším na pováženou. Pod vlivem dobrého pocitu z jízdy, velikosti auta a v neposlední řadě i díky počtu ujetých kilometrů(90 000-servis.knížka)sem se pro její koupi rozhodl. Vše bylo v pořádku (nepočítám spotřební díly jako tlumiče brzdové obložení, kotouče atp.) dokud se mi nezačala sesypávat elektrika. Auto bylo už na třech opravách dohromady asi za 16000kč bohužel bez valného úspěchu. Vždy půl roku jede a pak se problém objeví znovu- auto nelze natočit a nezbývá než jej opět svěřit do péče mechaniků. Snad by mi ani nechyběly vynaložené prostředky, ale když nevíte jestli dojedete nebo ne je to vážně k vzteku. Ps:už mi opět stojí u domu nepojízdná

marten
22. března • 12:27

jestli to nebude spíš hnátama.Já s ní jezdím 50 km denně celoročně plus dovolená v Čechách,najeto 350 000 a odešel pouze alternátor oprava za 700kc 2,0i ohc r.v 1988 postavila i barák.Tak si vy blbečci běžte koupit novou fabii za 300 000 s motorem ze sekačky,najezdi to samý a za 18 let přijd povědět

Mikky
29. března • 18:55

 Přesně tak. Mně připadá jako když spousta lidí pusuzuje Sierru coby nějakej nepovedenej retro model z roku 2000.
Taky jsem zvědavej jestli za patnáct let budou vůbec fabie a jim podobné papírovky vůbec jezdit, pokud ovšem vůbec bude na co jezdit ale to už je jiná věc.
Spíš než urážet by si Sierry zasloužily vynášet do nebes jako super auta.
Těm co měli tu smůlu a na jejich Sieře pořád něco odcházelo bych chtěl připomenout že se nejspíš jedná o kousky po těch pouličních závodnících, kteří Sierrám nedali ani na chvilku vydechnout.
Na jednu stranu je chápu, Sierra je docela silné auto a pocit těch pískajícíh a čoudících zadních kol má něco do sebe, koneckonců ty WRC Sierry  to bejvaly mašiny.

M@tezz
15. února • 17:14

Rok výroby: 1989
Najeto: 123 000 km
Suchá voda, teplý led, kulatý čtverec ...

Martin
15. února • 20:33

No tak v tom bych až takový problém neviděl. 67000 km je docela normální projezd kilometrů u mnoha aut z této doby, obzvláště s objemnějšími benzínovými motory a v lepší výbavě. Mohlo to být třeba nějaké reprezentační auto, apod. Najet deset tisíc za rok není nic nenormálního. To je tak osm set za měsíc, což fakticky může být pravda. Ne každý si koupí turbofízla se kterým to hulí denně čtyřista kilometrů po dálnici. Někdo to má třeba jenom na chatu o víkendu, apod. Možné je cokoli.

Mr.Digital
15. února • 21:56

ano možné to je, ale pak to vypadá, že v autobazarech v celé ČR se prodávají jen takováto auta - tedy ta která asi někdo používal  asi jen na nákupy anebo  na chatu. Nebo snad víte o nějakém autě v bazaru s tachometrem přes 120 000 km řekněme od r.v.1988 ?

Jiří Duchoň
16. února • 19:20

Dobrý den, máte pravdu, stáčení tachometrů, digitálních i analogových, patří bohužel ke smutnému koloritu. U dané Sierry jsem si však tímto stavem jistý zhruba na 90%, protože je k němu typový list s veškerými záznamy, a stav jednotlivých částí vozu tomu odpovídá. Navíc znám všechny předchozí majitele. Ale uznávám, že takových aut z tohoto roku není moc... Děkuji!

Mikky
29. března • 18:43

 Vlastním Sierru 2.0CLX r.v. 1991 a má najeto poctivejch 94tkm, takže každá nemá skutečně přetáčený počítadlo
Mám jí po svym strejdovi, prvním to majiteli a ten jí dost šetřil takže věřím že mi ještě dlouho vydrží, snažím se s tím jezdit fakt šetrně.
Pro dvacetiletýho kluka jako jsem já je Sierra super auto a navíc 90Km/h na pětku na 2 000otáček je bomba  a ani mi to moc nežere, 7- 8 litrů.
Po předchozí Felicii, kterou na silnici rozhodil kdejakej plivanec a kamínek, jsem v Sieře objevil robustní a svižný auťák.
Jen těch 6300Kč,- za povinné ručení mě asi zrujnuje

Koloděj
14. února • 17:49

Paulie
14. února • 8:43

Moc pekné i když byto chtělo aktualizovat fotografie, hlavně Sierry jelikož je Mondeu bůh ví kde konec. Ale jinak moc pěkně situované.

ales
2. května • 19:21

:-))

ales
2. května • 19:11

koukám..-moc o těch autech nevíš,maximálně sednout a nastartovat!

asimov
13. února • 20:24

To Mondeo má vážně jen 96kW a 178Nm? Je to celé posazené hodně dolu, to asi nebude žádná horká novinka ani na rok 1999.

DVD
13. února • 20:37

mno ona to novinka opravdu neni,a le zkus se mrknout na konkurenci ze stejný doby, kromě alfi snad nikdo výrazně vyžší výkon nemá, výhodu to má v tom že ten motor odkroutí hafo moc km, to bohužel ten v alfe většinou nezvládne

asimov
13. února • 21:11

Alfa dělala 8 ventilovej 110 kW Twin Spark někdy od roku 1988 a to byl držák motor.... Sierru 2.0 z těchto let měl kolem mě kdekdo, výkony 75-88 kW tuším a ty motory rozhodně nebyly nic extra trvanlivějšího proti konkurenci. Ale tím nechci útočit na Ford, dělají a dělali plno zajímavých vozítek. Jen prostě ty motorizace vypadají takhle na papíře docela hubeně.

ales
2. května • 19:13

koukám..-moc o těch autech nevíš,maximálně sednout a nastartovat!

wolff
13. února • 20:39

Zajímavej článek... Opravdu

JirkaK
13. února • 20:02

Mondeo 2,0 ve výbavě Ghia by bylo jedno z aut, o kterém bych byl ochotný vážně přemýšlet. Kombi nebo i hatchback. Spotřeba mezi 8 - 9litry mě neděsí, u velkého auta se zrychlením 0-100 km/h pod 10 vteřin je to v pořádku. Výhrady bych měl k trochu podivnému designu zvenku, ale to se dá přežít. Taky mě vadí vymezení ventilových vůlí podložkami, nejradši mám šroubky, ale u DOHC to holt jinak nejde. Zrovna tak nemám moc rád tvrdé podvozky a sedadla. Zaslech jsem i zvěsti o poruchovosti a vysoké ceně převodek řízení. Zajímaly by mě proto zkušenosti dlouholetých majitelů, jak se opravují a kolik stojí běžné věci, jako třeba kulové čepy, brzdové kotouče, tlumiče, rozvody, atd - prostě jestli je pravda že u Fordů se tyhle spotřební díly dají vyměnit jednoduše a levně doma?
P.S. nechystá se test Mercedesu C první generace? Od té doby, co se prodávají levněji než Oktávky 1,6 social edition, mě tohle auto zajímá taky (výhradně benzín, 200 - 240).

miB
15. února • 0:02

Najeto 155 tkm, rv 99 , veze 1.8 16V, menene predni kotouce, vsechny tlumice , rozvody, prevodka rizeni, 1x servo motorek na otvirani kufru, jinak jen spotrebak ( oleje, brzdovky, gumy ...) Prechazel jsem z oktavky 1.8 20V a opravdu je to o necem jinem. Vetsi prostor, pohodli, jizdni vlastnosti na svou dobu opravdu extra , generacne stejne stare pasaty, vectry nebo veskerej francouzskej brak stredni tridy se tomu co do jizdnich vlatnosti nemuze rovnat. Servis a dily levnejsi nez u skodovek . Blby je rychlej pokles hodnoty, ale dneska uz se vicemene umirnil. kamarad ma m. kombika s tolik proklinanym 1.8TD, rv. kolem 95 a najeto hrubo pres 300 tkm , ale furt to jezdi ...

Hook
14. února • 11:43

Taky si na Mondeo nemuzu stezovat, mam najeto 130 tis km a auto zatim nejevi zadne znamky opotrebeni, menil jsem akorat predni kotouce a desticky, v rizeni zadna vule neni, to byla spis bolest Starsich Fordu.

Karel Veliký
14. února • 8:25

Měl jsem MOndeo 2,0 Ghia r.v. 2000 (MK II) v max. výbavě včetně kůže, kupoval jsem to jako zánovní vůz z Německa. S autem jsem po Německu nalítal celkem 200 000km a nedám na ten vůz dopustit. Spolehlivé, prostorné, ideální na dlouhé cesty.  Žádnou extra údržbu jsem tomu vozu nevěnoval, neautorizovaný sevis v ČR, lil jsem do toho obyč olej. Jediné co jsem nechal asi ve 140tis měnit v autoriz servisu byly orig. brzdové kotouče vpředu a desky na všech kolech. Včetně nějaké výměny ložiska a promazání ruční brzdy mě to celé stálo 8000Kč. Při prodeji po necelých 4 letech auto potřebovalo výměnu zadního dílu výfuku a zadní tlumiče. JInak jsem na ten vůz nešáhl! Jsem zastáncem názoru, že auto musí předně sloužit mě a ne já jemu. Mondeo tento můj názor plně splňovalo!

forder
14. února • 19:48

ja som ma l tiez Mondeo,combi,1.8 td,do 80000km som nic vazne nemenil,snad iba tlmice.A vobec nie je super pomale,od 2000 r.p.m. ked chyti turbo taha ako dive...

polakow
13. února • 19:22

Bylo to někdy už před 10 lety  koupil jsem si Sirku 2.0 i, r. 88,docela práce sehnat třídvéř , ale podařio se, byla v takový grafit metalíze, vzadu spojler, vnitřek nádhernej, prostě tenkrát jako mlaďas v sedmým nebi. Přesně jak se píše, byla  spolehlivá, akorát jsem si vyměnil brzd.destičky,  koupil neznačkový repliky a kotouče, to abych  ušetřil, pak jsem brzdil  ze 16Oti a  málem ten předemnou měl z kombíka kupé, takže jsem se pak trochu zklidnil.Výkon nic extra asi 75 kW, ale bohatě to stačilo , nevím , ten obsah to asi dohnal, nejlíp to jelo až tak od 8Otky vejš. Jinak ale podvozek nic moc, (s mladou Oktávkou nerovnatelný) a stejně tak protivnej zadní náhon. Nový Mondeo mělo v tomhle výhodu, ale zase se mi  vůbec už nelíbilo, to zakulacený po faceliftu bylo ještě horší, jak tu někdo píše - bublina . Nakonec ale šla chudák  z domu kvůli spotřebě , která ani náhodou nebyla kolem 7  a taky pojistce.

-LK-
13. února • 19:32

Já jsem před osmi lety kupoval také Sirku 2.0i 88 stříbrnou, ale v kombíku. Moc rád na ní nevpomínám, protože co se tam mohlo podělat, to se tam podělalo (skoro). Např. ukazatel stavu oleje, takže se mi jednou stalo, že při tachometrových 180km/h se mi zadřel motor. Mimo jiné blbnul automat, odešel alternátor, prasknul kardan apod., až se divím, že mi při mém štěstí nepraskl rozvoďák hned po výměně motoru. Dvoulitr 74kW mi žral zhruba stejně jako současné 3x výkonnější vozítko, tzn. kolem třinácti v kombinaci. Servis byl pěknej opruz, jednak drahej a druhak se blbě sháněl nějakej, co by mě neoškubal, vyzkoušel jsem jich řadu. Zadní náhon mě vytrestal jednou, ale vybral jsem to. Nicméně výbava byla na svou dobu velmi slušná a kdybych neměl asi smůlu na rozhrkanou herku, byl bych vzpomínal lépe.

Jiří Duchoň
14. února • 12:25

Dobrý den,
asi jste už pochopili, že Sierra na snímcích je auto, které patří mě. Mám jej tři čtvrtě roku, fakt je, že mi dalo práci, abych sehnal auto v takovém stavu a po tak pečlivých majitelích. Sier v tomto stavu je u nás dnes už skutečně jen minimum. Najel jsem zatím asi 10tis km a měnil jen olej. Auto šlape jak hodinky, na zadní pohon je třeba dávat majzla. Předchozí majitel přetěsňoval rozvodovku, měnil lambdu a brzdy a podobně. Motor matří mezi nejpružnější, s nimiž jsem dosud jezdil. Pravda je, že je hlučnější, ale spotřeba je v normě, od 7 do 9,5 l/100 km. Motor 2,0 OHC/74 kW byl údajně skutečně trochu nešťastný, motor DOHC byl ale konstruován zcela nově a má řadu progresivních řešení. Děkuji za Vaše vzpomínky!

DVD
13. února • 17:20

co mě na auto.cz nejvíc baví je, že se tu snad ještě nestalo aby jste udělali článek, test nebo něco a nenašlo se vždycky kvanto de**bilů co maj jen hubu plnou keců pokud má někdo připomínku a řekne jí slušně tak to beru,a le tady si většinou jen každej vyskakuje jak je chytrej jinak muj názor je že ta cena monde a možná odpovídá jeho stavu, ale stejně to nikdo nekoupí páč se daj opravdu sehnat daleko levnějc, tím souhlasim že AAA mívá ceny dost přemrštěný

steve
13. února • 18:00

...ANO přesně jste to vystihl. Najde se tu spousta (s prominutím)jednoduchých debilů, kteří mají velmi stupidní
připomínky! Ty jejich výplody jsou normálnímu člověku kolikrát k smíchu. Chtěl bych vidět co je to za jednoduché
lidi, co se do autorů furt navážej, kde maj chybu a jak jsou placení áčkama. Beru, že áčka nejsou zrovná košér
bazar, ale kdo by měl autorům na tuhle rubriku půjčit auto? Když to bude autobazar, tak je slušnost uvést jeho
jméno? Nebo by redaktorům půjčil snad někdo tu Felicii co máte v garáži? Myslím, že né a místo těch blbejch
keců by jste mohly být rádi za tuto rubriku a odpustit si ty hovadské komentáře!
Těm chytrolínkům rozbít rypák aby se jim rozsvítilo a svý výlevy si nechali někam jinam!

Jiří Duchoň
14. února • 12:35

Dobrý den, děkuji za váš opodstatněně rozčílený názor. Řada zbytečných příspěvků totiž skutečně jen znepřehledňuje diskusi a komplikuje život čtenářům, kteří mají o problematiku skutečný zájem. Steve, můžu Vás ale potěšit, protože podle statistik vedení našeho portálu se článkem jen v den jeho uvedení "prokliká" několik tisíc čtenářů, kteří si článek pročtou a načerpají z něj informace. V takovéto sumě čtenářů se vždycky najde někdo, kdo má potřebu dokázat, jak je dobrej. Děkuji, mějte se!

Marek
21. února • 9:28

Moc tomu nerozumím, asi jsem jeden z těch jednoduchých debilů, ale vysvětlelte mi, jak můžou příspěvky v diskuzi "komplikovat život čtenářům, kteří mají o problematiku skutečný zájem."?
 
ano, některé příspěvky jsou nevraživé, ale to proto, že jak sám říkáte píšete s "mírnou nadsázkou" na AR, kde se většinou píší články bez "mírné nadsázky".
a možná právě tahle "mírná nadsázka" spíše může "komplikovat život čtenářům, kteří mají o problematiku skutečný zájem." než příspěvky v diskuzi. Ale jak říkám, zřejmě jsem jenom jednoduchý debil, který tomu nerozumí ...

Jiří Duchoň
21. února • 12:52

Ale jděte, takhle jsem to nemyslel. Chtěl jsem říct, že prokousávání se zbytečnými a nic neřešícími příspěvky čtenáře zdržuje a ničím neobohacuje. Co se týče srovnávacího testu Mondeo vs. Sierra: ona "nadsázka" zde spočívala především v zařazení Sierry. Auta podobného ročníku se již v podobných testech ojetin většinou vůbec neřeší, protože jsou za svým zenitem. Přišlo mi zajímavé moderními měřítky porovnat dvě auta, která jsou si v lecčem podobná, ale přitom se tolik liší. Víte, z tohoto srovnávacího testíku mám upřímně celkem dobrý pocit. Píšou mi Sierristi i mondeisti a shodují se, že takové srovnání je velmi zajímavé a objektivní a neuráží ani jednu stranu. Od jednoho pána, který má Sierru i Mondeo, mi navíc přišlo tak vyčerpávající doplnění mého článku, jaké se v této diskusi bohužel dosud neobjevilo. Jak je vidět, většina lidí bez potíží pochopila, v čem ona "nadsázka" spočívá a v jakých ohledech je dobré k testu přistupovat se vší vážností. Nic ve zlém, pane kolego, těším se na Vaše další příspěvky

černé září
13. února • 22:53

Ty tak krásně řádkuješ ,úplně mě to zahřálo u srdce.

steve
14. února • 6:38

...můžeš mi napsat, jakou hodnotu má tenhle tvůj blábol?

lethal924
2. srpna • 12:04

Větší než ten tvůj ;-)

DVD
13. února • 17:22

oprava na autorevue.cz

Martin
13. února • 15:25

Ty Mondea i Sierry ve dvoulitru jsou prakticky neprodejné, takže proto sem ten článek dávají. Jen tak zkusmo jsem si zkoušel obvolávat pár bazarů a Mondea tedy vůbec nechtěli vykoupit. Prý o to není zájem. Takže tohle je vážně propagační článek snažící se prodat vraky. Nejlepší byla vždycky ta reakce bazarníků: "Je to Ford, pane, starý Mondeo a ještě dvoulitr, tak to od vás určitě nekoupíme. Pár nám jich tu stojí už půl roku a není o to zájem." Když jsem se ptal přesto na cenu, tak říkali tak 70 tisíc, takže těch 199 je vážně dost krutý žert, to nikdo nekoupí ani náhodou, to je možná nějaký výstavní kousek z veterán klubu a už má historickou hodnotu. Tyhle Mondea jsou opravdu hloupou investicí.

Jiří Duchoň
13. února • 16:31

Vážení čtenáři, celý dvojtest vznikl s drobnou nadsázkou, nikdo netvrdí, že koupě Sierry je v dnešní době perspektivní. Co se týče Mondea: ukažte mi v dané třídě auto ze stejného roku, které bude prostornější a pohodlnější! Vectra? Nesmysl, jediným pozitivem je zde nižší spotřeba benzínových motorů. Octavia? Skutečně nechápu, jak můžete takové auto srovnávat s Mondeem. Stačí jen porovnat rozvor náprav, úroveň a rozsah výbavy, o místě vzadu nemluvě. A že je Mondeo neprodejné a AAA si "zaplatily" článek? Kdybyste měl více informací, věděl byste, že Mondeo u nás patří mezi vůbec nejprodávanější a nejdováženější ojetiny. Ve prospěch hovoří i levný a dostupný servis. A otázka designu je skutečně čistě subjektivní. K ceně 199 tis.: Mondeo jsem testoval již napodzim, za tu dobu se ceny skutečně pohnuly. Děkuji!

lethal924
2. srpna • 12:02

Ceny se pohnuly, ale z 50k na 25, rozhodne ne z 200. At je to v jakem chce "proverenem" stavu, to auto je 13 let stare a za to nemuzou 200 tisic myslet vazne. To by muselo mit aspon znak porsche, ne fordTakova sirka RS cosworth by na druhou stranu tu cenovku i obhajila

Mr.Digital
15. února • 21:58

jen malý dotaz - a dalo by se u takovýchto článků na začátku uvádět - napsáno s mírnou nadsázkou ?  ......  ale to byla jen taková malá nadsázka

Marek
14. února • 16:31

hmm, to je zajímavé. Mě ho kamarád nabízel za 170 tis. a zrovna na podzim. Kamarád byl dost zoufalý, protože ho za tu cenu nemoh nikde prodat a ani mu na něj nechodili zakázníci ...
Nakonec jsem to nekoupil, protože spotřeba toho auta + pojistka a ručení ...

Candat
13. února • 21:58

vectra ale narozdil od mondea jen tak nezestarne, i vectra b pred faceliftem porad vypada k svetu, jek zvenku, tak zevnitr.

COWBOY
14. srpna • 20:46

Zdravím Vás no s tou Vectrou bych se moc neoháněl možná někomu přijde atraktivnější než mondeo ale Bčka dost trpí na motory a jsou to ,,hniličky" reznou víc jak fordi a ne nadarmo se řiká že se každé auto po čase stane Oplem:-D

Kennys
14. února • 6:11

To je váš subjektivní názor. V době uvedení mondea MK II (1996) byla vectra ještě auto plné dětských (např spotřeba oleje u 1.6 16V až 1 L na 1000km ! ) nemocí,kdežto mondeo už bylo po konstrukční stránce relativně vychytané. A co se pohledu do interiéru týče,tam bych si dovolil oponovat - nudný,nepříliš dobře zpracovaný vectry se mi zdá horší než u mondea. Ale souhlasím s desingem karoserie,u vectry se mi líbí více,ale nemohu trvdit že by bylo mondeo nějaký ......... .

Candat
14. února • 21:33

no mondeo melo taky svoje 1.8td
navic si vzpominam, kdyz si soused koupil v roce 98 tenkrat nove mondeo  v modre metalize, hodne se mi tenkrat libilo. ale rychle se ohledelo, je na muj vkus kulate. a kombi vypada jako jezevcik.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Kennys
15. února • 16:02

A Vectra měla 1.7 TD což se může směle rovnat s nepovedenou 1.8 TD...

Kennys
15. února • 16:01

A Vectra měla 1.7 TD což se může směle rovnat s nepovedenou 1.8 TD...

Kennys
15. února • 16:00

A Vectra měla 1.7 TD což se může směle rovnat s nepovedenou 1.8 TD...

Martin
13. února • 18:56

No tak ten levný a dostupný servis by mě vážně zajímal. A to jako kde takový servis mají? Autorizovaný to asi nebude, protože to je jak normální auto. Nad tím se zase bavím já, jak u některých aut čtu, levný servis a díly. To platí možná u Favorita nebo Felicie, ale i libovolně starého zahraničního auta prodávaného u nás servis a díly rozhodně levné nejsou. Člověk to musí všechno pokoutně a na inzeráty shánět, ale to určitě není servis. To je kutilství.

COWBOY
13. srpna • 12:57

Zdravím Vás no nevím jaké máte zkušenosti ale ve srovnání Mondeo a Octávie v autorizovaných servisech je rozdíl výměna rozvodů na Mondeo s olejem filtrama svíčkama vyjde na cca 10000kč a výměna rozvodů na Octávce a jen těch vyjde na 14000kč o tom dalším se raději nebavím. Ještě nikdy jsem díly na Mondeo nescháněl pokoutně postavil jsem to do servisu dal jim klíčky a v pohodě.

Lada
17. února • 11:00

Ahoj, tvoje příspěvky jsou naprosto zcestné a nevím jestli to máš v halvě v pořádku. Koupil jsem Mondeo, skoro rok po mě si koupil kamarád Octavii (stejný rok výroby) a když mi řekl kolik ho stály rozvody atd. tak jsem se až divil, mě to vyšlo o víc jak třetinu levněji. Takže s dostupností dílů není problém a jejich cena je naprosto příznivá, proto jsem taky Mondeo koupil. Kvalita, spolehlivost a celkem levný provoz a ještě ktomu je nerozdíl o Octáfky pěkný, Oktávie je auto s nicneříkajícím dyzajnem, nevím jak to může někdo koupit. Toť vše.

Kennys
21. února • 14:22

Naprosto s Vámi souhlasím,octávka je auto průměrné s nadprůměrnými cenami!

Kennys
13. února • 19:42

Jako předchozí majitel Felicie mohu srovnat.Známý má octávii a hodinová sazba v servise je o 1/3 dražší než u mondea. Ve srovnání s felicií je pochopitelně sevis mondea dražší,ale pořád jsem čekal větší pálku.A co se týče neautorizovaných servisů tak jsou ceny vzhledem k relativní jednoduchosti mondea opravdu příznivé.(zejména s porovnáním s Lagunou či Vectrou nebo již zmiňovanou octavií)...doporučuji svést se v octávii a mondeu...nehledě že za cenu 1.6 55 kw octavie s min. výbavou je slušné mondeo 1.8 s climou...

Jiří Duchoň
14. února • 12:27

Děkuji, naprosto s Vámi ve všech bodech souhlasím. A opakuji, že Octavii srovnávat s Mondeem nemá skutečně smysl.

Milovnik_Peugeotu
13. února • 17:09

No nevim a co 406?? Ta myslim Mondeu ukáže záda kdy se jí zachce a rozhodně 1999 nebude za 200 litrů, to jste spadli z višně  a Vectra 2000 se už teď prodává za nějakých 180 v naftě, je to podobná skupina aut, za 200 by byla max. tak předražená Oktávka, jinak Passat, Vectra, 406, Mondeo, Octávka, Omega atd. přestože je to napříč třídami tak se v benzínu prodávají r.v. 99 tak za 170, v německu koupíte za 4,500€

Ráďa
13. února • 13:28

Jsem slyšel, že ty dveře od Sierry prý vylepšil náš otloukánek pan Ondrášik - je to pravda???

Ráďa
13. února • 13:22

No sláva, že máme v článku jakési porovnání  Pokec "experta" Lachouta je tam poněkud navíc, ale čí chleba jíš, toho píseň zpívej že Aspoň že se vyjádřil ten klučina z Ford CARent. ....Jinak docela pěkný a zajímavý článek

Martin
13. února • 11:17

Navíc bych řekl, že ten článek vyšel teď, aby ty Mondea vyprodali, protože jejich cena se opět s blížící se sezónou dramaticky posunuje dolů. Těch sto třicet za novější model tak možná ve snu, cena dvě stě tisíc za údajný testovaný model je naprosto nesmyslná. Tyhle auta už nemají cenu ani sto tisíc korun českých, za rok se budou prodávat tak za osumdesát a za další tak šedesát.

lethal924
2. srpna • 11:52

Kamarad byl rad ze to mondezo prodal za 25k. Za 200 000 se da koupit o dve generace novejsi a o 10 let mladsi. Nemaji tam chybu v desetinne carce?

Marek71
13. února • 13:34

Stačí sa pozrieť napr. sem http://www.autoscout24.de/home/index/detail.asp?ts=4865340&id=fixtewdnhdz&source=as24_inseratsg_de tail_bild a človek si urobí predstavu o reálnej cene. A takýchto a podobných je tam spústa.

Venca
1. února • 20:47

S tím Áčkem máš pravdu,koupil jsem tam kdysi feldu a děs běs čtvr roku než jsem ji dal do kupy.Když jsem jí chtěl vrátit s tím,že byla bouraná a neupozornily mě ma to tak se my vysmály(nejsem odborník přes plechy).NIKDY VÍC!!!!!!!

dall
13. února • 12:59

Řekl bych, že cena obou aut je přestřelená, u Mondea je cena 199.000,- naprostý nesmysl. Místo kolonky najeto bych uváděl spíše stav počitadla, bude to myslím, korektnější...

Piettro
13. února • 13:22

ty ještě nevíš, že v AAA prodávají jen a pouze kvalitní a mimořádně zachovalé ojeté vozy, které doposud najezdily maximálně 10 000 km ročně?

Jiří Duchoň
13. února • 16:47

Dobrý den, nad příspěvky tohoto typu se poslední dobou přímo královsky bavím! Nerad bych nějak podceňoval Vaši erudovanost a schopnost z fotografií poznat stav auta, ale přeci jen raději budu věřit odborníkovi z autorizovaného servisu. Děkuji, jen tak dál!

Marek
14. února • 16:28

chápu, že vám AAA půjčuje auta na testy ojetin, ale nemusíte se pořád bít v prsa a hájit jejich barvy. Mohl bych vám dát kontakty (ale z pochopitelných důvodů to neudělám) na mé známé, kteří byli AAA podvedeni. Možná, kdybyste nechtěl být tak zaslepený, našel byste pár takových sám. Zajímalo by mě, zda byste dokázal napsat článek o poctivosti servisů v čele s AAA. Tam by se konečně ukazálo, čí chleba jíte ...

Duke
13. února • 11:45

taky si myslim

Pete
13. února • 10:12

Diky za test a upozorneni, zminovane Mondeo 1.8 TD jsem se chystal koupit. Kolega s tim motorem sice najezdil spoustu kilometru, ale kazdy kus auta je jiny.

snbheel
13. února • 12:58

1.8 TD mame v rodine uz od 1998 (funglovka) a mame najeto 220.000 km bez generalnich oprav, myslim ze pravidelny servis a klidny styl jizdy jsou zarukou dlouhovekosti jinak dosti zastaraleho motoru. Hlavne se musi dat pozor na studeny motor, ale po zahrati neni problem motor vytacet a cestovat na dalnici opravdu svizne. Myslel jsem si ze ho uz budu muset prodat, ale v servisu po prohlidce prohlasili, ze zatim je auto OK a neni potreba se ho zatim zbavovat, vzhledem k cenam za ojetinu si myslim ze to mondeo uz dojezdime az do uplneho zdechnuti

Martin
13. února • 9:10

A jak je to se spotřebou Mondea v praktickém provozu? Zajímalo by mě to ale spíše pro kombi, které je poněkud těžší. Dokonce jsem četl, že je těžší až o 200 kg! No jinak ten design Mondea je podle mého názoru v dnešní době již katastrofální a zachraňuje to snad jen ta barva. Třeba Mondeo kombi v bílé je naprostá katastrofa. Taková bublinovitá potvora se jen tak nevidí. Ale asi se to nebude krást, protože od toho každý raději strachem uteče. No co, asi jim Sierry a Mondea nejdou v AAA na odbyt, tak si zaplatili článek. Z hlediska výbavy a jízdních vlastností je Mondeo asi dobré auto, ale z hlediska designu je to prostě hrůza, jejíž hodnota klesá radikálně už teď a nevím, nevím, kolik to bude stát za pár měsíců či let. O Sieře ani nemluvě. Taková auta se přece nemůže vůbec vyplatit koupit. Ačkoli Oktávii nemám rád, tak z hlediska designu se musí uznat, že přestože vznikl ve stejné době jako u tohodle Mondea, je mnohem nadčasovější a ani dnes nevypadá zastarale. O tom se Mondeu může nechat jenom zdát.

Cossie Rider
12. srpna • 0:19

Hmm, dalsi priznivce VW, nedivil bych se, kdyby na konec prispevku napsal TDI rules, nebo Renault 4ever.

kralik
8. června • 16:15

Sedni si vzadu do octavie potom vzadu do sierry a prijd sem napsat omluvu. Protoze tolik prostoru v octavii nevykouzlis.

Martin
15. června • 12:54

Môžem to len potvrdiť... Dodnes máme Sieru 1,8 benzín. Každému je hádam jasné, že porovnávať sierru z roku 87 a octaviu 2 s motorom 1,9 TDi z hľadiska výkonu a výbavy je nezmysel, ale čo sa týka komfortu sedadiel, mäkkosti podvozku a priestoru- tam sa máloktoré súčasné auto chytá. Netvrdím, že by som sa v Octavii cítil stiesnený, ale v Sierre je predsa len o niečo viac miesta na nohy, aj na šírku. A mäkkosť sedadiel je kapitola sama o sebe: Celodenná jazda po diaľnici, keď si sedím v kresle ala Sierra, to je pasia... Ale keď idem na Fabii alebo Octavii na nákup do Tesca, neviem sa dočkať príchodu do cieľa lebo to sedenie je hrôza.

Fantomas
6. března • 11:06

Na tvůj názor není nikdo zvědavej. Nehaň něco čemu nerozumíš.

hep
6. března • 18:35

Máš recht.

Mr. Ho
14. února • 10:56

 no tak si kvalitni vypatlanec

Roger
13. února • 22:44

Tak zrovna Mondeo Mk.II povazuji za jedno z nejhezcich aut... Prvni verze nebyla nic moc, ale po faceliftu svetel a zadi (svitilen) je to naaadhera.
(No a pak to pokazili "Focusem" - to je hnus.)

aquila
13. února • 15:03

a jeje, dalsi odbornik :)
 
pre tvoju informaciu, mondeo combi 1.8 malo spotrebu asi 7l/100km to je spotreba, ktora sa skodovke s benzinami moze len snivat.
 
a nemoderne ? aj gulate mondeo vyzera v interieri modernejsie ako terajsia octavia. nehovoriac o spracovani, kde octavia proste nema narok. o plecharine  a mohutnosti auta ani nehovorim.
 
a taky priestor :) octavia sa nechyta ani priestorom v kufri a o vnutornom ani nehovorim

13. února • 11:20

Jak pan odborník přišel na to, že Mondeo a Octavia vznikla ve stejné době? Když jezdilo Mondeo, tak Škodovka dělala Favorita.

Martin
13. února • 11:31

No jo, ale Octavia vychází z Golfa, technicky. Ale stejně se nebavím o technice ale o designu, pokud to srovnáváte s Favoritem, tím hůře pro Mondeo. Design Octavie a faceliftovaného Mondea vznikal přibližně ve stejné době a je nutno přiznat, že Mondeo je totálně out, zatímco Octavia je stále moderní a akceptovatelná. Tam se zkrátka pozná kvalita designéra. Nebo viz. třeba BMW, i BMW 3 navržené na začátku devadesátých let vypadá stále i po patnácti letech dobře, zatímco když se vedle toho postaví Sierra, tak je z toho člověku na...

COWBOY
13. srpna • 12:38

Koukám že jste nějak zinteresovaný na Octávii. No auto rozměrů Octávie na podvozku mrňavého Golfu no to se soudruhům nepovedlo kuf velký ale na zadních sedčkách misto není. V zatáčkách se to nehezky naklání (díky podvozku z Golfa) design Octávie proti gustu žádný dišputant ale ne na darmo se řiká Škoda simpli nevr:o)

COWBOY
13. srpna • 12:33

tak ta zmiňovaná spotřeba Mondea Combi záleží jestli je to dehťák nebo benzím. S TDčkem v autoškole jezdíme za 6,5 až 7l po Praze a já mam teda jen hatchback a benzín tak jezdím za 6,6 až 7,5l po Praze čož se mi nezdá tak strašné a oba motory jsou 1,8

Piettro
13. února • 13:19

Prosím tě, buď tak laskav a už to nehul. Anebo to hul, ale sem už nic nepiš!

Dalin
13. února • 12:34

"Mondeo je totálně out, zatímco Octavia je stále moderní a akceptovatelná" - to platí jen v ČR kde je trh pokřiven nesmysly typu že Octavia je auto stejné kategorie jako Mondeo (to už by tam mohla být i nová Dacie), nebo např. že Fabie je rodinné auto. Otázka vzhledu je velmi subjektivní, znám lidi, kterým se líbí např. Multipla a to je pořádný hnus. Navíc ojetá Octavie je dražžší než Mondeo při nesrovnatelných parametrech, doporučuji se svézt a budete vědět o čem je řeč. A pokud píšete že BMW je navržené počátkem devadesátých let a srovnáváte se Sierrou, tak ta byla navržena v roce 1974 jako studie auta let osmdesátých. 

Jiří Duchoň
13. února • 16:43

Dobrý den, také by mě zajímalo, jak někdo přišel na to, že je Mondeo out. Pokud je to tak, měl by o tom rychle informovat ty stovky našich motoristů, kteří na Mondeo nedají dopustit. A srovnávat Mondeo s Octavií, to je skutečně jen výsledkem nedostatku informací a osobních zkušeností. A k Sieřře: ta vycházela tuším ze studie Probe III někdy z roku 1981. V roce 1974 Ford jako žhavou novinku představil "labuť" Cortinu OHC a následné Taunusy byly ještě hudbou budoucnosti...

Lumpo
13. února • 13:05

ono se stačí podívat na palubku prvních Oktávii a obrázek si udělá každý sám - i ta ve feldě byla proti ní nádherná

Flipper Tom
13. února • 1:26

když sáru, tak xr 2.8 4x4 - supr éro. asi jsem jí neměl prodávat

ohosovidaho
13. února • 10:18

Taky sem ji mel, a prodal pred dvema mesici za 13k. Vynikajici auto. Na horach sem se bavil kdyz vsichni s karama za 300k stali a ja si to ficel na sjezdovku ..

-LK-
13. února • 17:22

To musí bejt maso platit ročně povinné ručení rovnající se hodnotě auta (s trochou nadsázky).

ohosovidaho
13. února • 22:23

Proto sla z domu...

černé září
13. února • 0:42

To tě Jirko tvůj chlebodárce A*A moc nepochválí že si mu zničil Sieru. (poučení pro příště: když to nejede do dveří nekopeme  )

Borsuk
16. června • 1:19

Panebože odborníci z AAA, ti kteří slepí ze dvou aut jedno a pak jej nabídnou s certifikátem kvality za nebeskou cenu, brrr, husí kůže mi běhá po těle, haló a děkuju, tohle nemusím!!3-[

kakra
30. listopadu • 14:32

to snad nemuzete myslet vazne auto z roku 1989 ma najeto 129t km, to jsou pohadky ovci babicky, ne? Vsechny bazary maji u 80% procent aut pod 150t km. To mel asi nejaky stary pan, nebo se to valelo 5let ve stodole? Lidi proberte se, podvodnik zustane podvodnikem i kdyz ma kravatu a na zdi 5 certifikatu kvality!

Doporučujeme

Články odjinud