Ford Mondeo ST TDCi, naftový SporT (test)

Tradiční značení sportovních vozů ST u Fordu dostalo před nedávnem nový rozměr. Poprvé se pod těmito písmeny skrývá naftový motor.
Seznam kapitol
  1. Slovo na úvod, Exteriér, Interiér
  2. Zavazadelník, Motor, Spotřeba, Jízda s Mondeem
  3. Zhonocení, Plusy a mínusy, Technické parametry
  4. Kompletní fotogalerie (vč. nepublikovaných snímků)

Ještě v nedávné době bylo téměř nemyslitelné, aby automobilky nasadily na modely s naftovým motorem své sportovní logo. Velká obliba těchto motorů však donutila dívat se na trh novým pohledem. Zákazníci žádají úsporné naftové motory, ovšem nechtějí přijít o sportovní styling, nebo vlastnosti. Často se tak můžeme setkat s naftovými sportovními verzemi, které se od původních benzínových liší pouze pod kapotou.

Přesně takové je i Mondeo ST TDCi. Paket, který ještě do nedávná náležel pouze šestiválcovému ST220, je nyní k mání i v kombinaci naftového motoru. Pokud si tedy chcete dopřát sportovní vzhled a naladění a přitom chcete šetřit peníze za palivo je tento model stvořen přímo pro vás. Jaké ale je ostré ST v kombinaci s naftovým motorem. A jak se chová ve spojení s kombíkem?

Stále moderní

Ani dlouhá léta prodejů Mondeu neubrala na dominantním vzhledu a ve svém segmentu patří k vozům s velkou muskulaturou. Jasně dává najevo, že je opravdu velký a to nejen svými vnějšími rozměry, ale dává tušit, že velký je i uvnitř. Díky svým ostřejším hranám působi dospěle.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Mondeo působí dospělým dojmem a dává najevo své rozměry.

Mondeo svými rozměry patří ve svém segmentu k největším vozům. Kombi měří na délku 4 804 mm, na šířku 1 812 mm a na výšku 1 441 mm. Také rozvor, který výrazně ovlivňuje vnitřní prostor, patří k největším. Jeho hodnota je 2 754 mm.

Mondeo ST TDCi se od svého benzínového sourozence vthledově téměř vůbec neliší. Přední část vozu s klasickým nárazníkem a typickou mřížkou chladiče jsou totožné. Také 18" kola z lehké slitiny si naftové kombi přivlastnilo.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek
Styling testovaného Mondea vychází z benzínového ST220.

První změnou naftového rychlíku lze najít na druhé straně vozu. Zde totiž chybí, pro ST220 typické, koncovky výfuku. Naftová verze se musí spokojit pouze s klasickou, k zemi zahnutou, koncovkou. Je to trochu škoda.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Naftovému Mondeu chybí důstojnější a sportovnější koncovky výfuku.

Zadní parkovací senzory jsou u Mondea až příliš nápadné, jejich lepší zakomponování do nárazníku by nebylo od věci. Přestože jsou lakovány do barvy vozu, nevšimnout si jich i při letmém pohledu nejde.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Čidla parkovacího systému jsou až příliš nápadná.

S vypouklými lemy blatníku přišel Ford již před léty a jejich přítomnost na Mondeu je na místě. Opticky vůz rozšiřují a spolu s dalšími sportovně laděnými prvky vytváří celistvý vzhled.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Opritcké prvky Mondeu sedí a umocňují sportovní ambice.

Příslušnost ke sportovně laděné verzi pak dokládá dvojice písmen "ST". Nenajdete zde ovšem po vzoru benzínového modelu i štítek s číslem. Osamocené písmenka značí pouze stupeň výbavy s naftovým motorem.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Není ST jako ST, u nafty najdete označení TDCi.

Nové detaily

Interiér Mondea je za roky prodejů poměrně znám, a tak není třeba zacházet do větších detailů. Spojení Mondea a výbavy ST však přináší určitá specifika, která, dle mého názoru, dnes již postarší provedení interiéru provětrala.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klasický poskládaný středový panel u výbavy ST doplněn pouze o specifické dekorativní prvky, které v kontrastu s tmavým čalouněním prosvětlují interiér. K Mondeu dnešní generace patří bezesporu analogové hodiny a také dnes již výjimečně umístěné ovládání zpětných zrcátek. Středový panel je osazen ventilací a klimatizací a testovaný vůz i navigací. Ta je bohužel, ještě ze starých dob, umístěna až úplně dole a její ovládání během jízdy není moc příjemné. Také velké množství různých tlačítek bezpečnosti nepřidá.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek    
Klasický středový panel dostal příjemné dekorace. 

Čtyřramenný kožený volant s logem ST padne výborně do ruky. Povrchová úprava by si zasloužila nejlepší známku a také průměr volantu s tloušťkou věnce odpovídají zaměření vozu. Trochu diskutabilní je ve sportovním voze provedení přístrojového panelu. Ten sice obsahuje všechny potřebné ukazatele, ale mnoho volných ploch a vcelku nudné dekorování emocím nepřidá. V jednoduchosti je ale vždy trochu krásy.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Výborný volant a za ním schované nudné ukazatele. 

Mezi klasické prvky výbavy patří bezesporu analogové hodiny nad středovým panelem a také vyhřívaní předního skla. V něm najdete velké množství drobných drátků, které vám při špatném počasí pomohou mj. omlžením nebo s odmrazením. Za jízdy si jich vůbec nevšimnete, pouze v noci se vám budou zdát pouliční světla trochu rozmazaná.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Analogové hodiny a vyhřívané přední okno patří neodmyslitelně k Mondeu.

Výbava ST s sebou přinesla některé typické prvky. Kožený volant, hlavici řadičky a také madlo ruční brzdy. Vše je efektně sešito červenou nití. Ford také nezapomněl na loga ST, která najdete na volantu a na prazích dveří. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek  

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Sportovní nádech v podání černé kůže s červeným kontrastním sešitím.

Přestože nabízí Mondeo opravdu velký ložný prostor, v oblasti odkládacích schránek a úložných prostorů patří spíše k průměru. Nabízí pouze klasické místa ve dveřích, před spolujezdcem a pak v loketní opěrce.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek   Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Úložných a odkládacích prostorů v Mondeu moc nenajdete.
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Slovo na úvod, Exteriér, Interiér
  2. Zavazadelník, Motor, Spotřeba, Jízda s Mondeem
  3. Zhonocení, Plusy a mínusy, Technické parametry
  4. Kompletní fotogalerie (vč. nepublikovaných snímků)

bazar

Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2013
Stav: 148 034 km
Cena: 223 000 Kč
Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 40 654 km
Cena: 250 000 Kč
Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2007
Stav: 209 857 km
Cena: 70 000 Kč
Ford S-Max 2
Rok výroby: 2006
Stav: 218 891 km
Cena: 150 000 Kč
Ford Galaxy 1,9
Rok výroby: 2003
Stav: 227 381 km
Cena: 65 000 Kč
Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2008
Stav: 185 666 km
Cena: 90 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

včera | Milan Lažanský | 3 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků